Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
9081/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Ich Komme menee Puppyn ohi YouTuben katselukerroissa.

Vierailija
9082/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tšekki ja Itävalta on aliarvistettuja viisumaita imo. Kuuntelen vieläkin monia heidän biisejä vaikka sijoitukset heikkoja :D

Norjaa moni pitää myös parempana kuin tulokset näyttää. Mun mielestä Norjalla ei ole pitkään aikaan ollut hyvää biisiä. Keiino oli hyvä viime vuonna mutta eivät valinneet sitä.

Omasta mielestä Alessandra oli Käärijän vuonna kelvollinen Norjan edustaja, ja olisi varmasti sijoittunut paremmin ilman sitä finaalin raatifarssia. Norja taisi olla muistaakseni viides.

Alessandran raatiäänet oli jotain ihan käsittämätöntä. Onneksi yleisö pelasti. 

Alessandralta taisi mennä juryshow hieman pieleen. Muistelen, että liveä seuranneessa viisumediassa oli juttua siitä. Omasta mielestäni biisi oli myös liian tasapaksu jumputus ja lavashow basic, ei mitään ihmeellistä, innovatiivista tai muistettavaa.

Alessandra on kylläkin tosi symppis tyyppi ja hyvä laulaja. Harmi, että juuri juryshow'ssa ei mennyt kaikki putkeen. Se on tietenkin jännittävä tilanne, jolloin helposti yliyrittääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9083/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty keskittymään mihinkään muuhun kuin Ich kommeen. Tämä on jo häiritsevää 😩

Vierailija
9084/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tšekki ja Itävalta on aliarvistettuja viisumaita imo. Kuuntelen vieläkin monia heidän biisejä vaikka sijoitukset heikkoja :D

Norjaa moni pitää myös parempana kuin tulokset näyttää. Mun mielestä Norjalla ei ole pitkään aikaan ollut hyvää biisiä. Keiino oli hyvä viime vuonna mutta eivät valinneet sitä.

Omasta mielestä Alessandra oli Käärijän vuonna kelvollinen Norjan edustaja, ja olisi varmasti sijoittunut paremmin ilman sitä finaalin raatifarssia. Norja taisi olla muistaakseni viides.

Alessandralta taisi mennä juryshow hieman pieleen. Muistelen, että liveä seuran

Ainiin jotain tollasta siinä oli. Minusta alessandran biisi oli vähän vanhanaikainen, mutta sehän on tosi tykätty ja kuunneltu. 

Vierailija
9085/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo Keiino oli hyvä viime vuonna, mutta valitsivat Gåten, sekin oli ihan hyvä minusta.  Olen tykännyt myös Norjan Alessandrasta Käärijän vuonna ja sitä edellisenä keltaisista susista :D

Oliko keltaiset sudet se banaani biisi? Oli kamala, mä vihasin sitä 😂

Oli joo. Mä tykkäsin 😂

Vierailija
9086/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl tajua pöyristymistä Ich Kommen liiasta seksuaalisuudesta. Itse en tunnistanut mitään sellaista ko. kappaleesta.

Sanoissa tartutaan kerran pakaraan ja ollaan kerran nakuna ja sekin häävalssin yhteydessä. Kumpikaan ei liity suoraa seksiin mitenkään. Ich kommekin vieraskielinen huudahduksena kertoo ensisijaisesti henkilön siirtymisestä sijainnistaan puheen kohteena olevan lähelle tai luo.

Rakkaudesta on Euroviisuissa laulettu kai maailman sivu, yllättävää jos se niin shokeeraa täällä.

Vierailija
9087/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alessandralta taisi mennä jur

spottarissa kuunneltu enemmän kun ccc. Alessandran biisi n 180 milj, ccc 159 milj.

Vierailija
9088/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo Keiino oli hyvä viime vuonna, mutta valitsivat Gåten, sekin oli ihan hyvä minusta.  Olen tykännyt myös Norjan Alessandrasta Käärijän vuonna ja sitä edellisenä keltaisista susista :D

Oliko keltaiset sudet se banaani biisi? Oli kamala, mä vihasin sitä 😂

Oli joo. Mä tykkäsin 😂

🤣 sillä meni muistaakseni ihan ok. 

Vierailija
9089/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä Ronelan tyylinäyte parin vuoden takaa. Ei toiminut yleisöön.

Nauroin äänen :D yksi hirveimmistä mitä olen viisuissa nähnyt

Joo nyt pääsi kyllä nauru! Ei edes taustatanssijat, vaan huonot vaatteet ja cringet lyriikat.

Jotain tuontyyppistä varmaan odotettavissa myös Erikalta, ainakin asun suhteen.

Veikkaan että tanssiliikkeetkään eivät jää kakkoseksi.

Eihän tuo täti kuin ottanut muutaman askeleen ja kyykistyi hieman. 

Katsopa koko video.

Vierailija
9090/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin ja katselin nämä ensi kertaa isolta ruudulta, aiemmin puhelimesta. Kaikki toimi nyt paljon paremmin, tykkäsin siis kaikista kappaleista, jopa puppystä. Se on hauska.

Erikan kappaleeseen oon alkanut tykästyä kun kuunnellut enemmän ja onhan hän valovoimainen artisti. Ei saa silmiä irti hänestä, se kertoo karismasta. Eniten tunteita herätti Nelli ja Viivi. 

Nellin kappale muistuttaa mua uupumuksesta. Sitä on vaikea tajuta jos ei ole kokenut. Silloin on tärkeetä oppia hidastamaan ja kuuntelemaan itseään. 

Viivi itkettää, en voi sille mitään. Hänen ääni on hauras ja herkkä. Kerrassaan ihana. Se videokin on niin hieno, samoin Nellillä. 

Keskikastia (tästä poppoosta) : Neea, Costee ja Goldielocks. Goldie oli jossain sanonut ettei halua olla kädenlämpöinen, että mielummin rakastetaan tai vihataan. En ymmärrä kuinka kukaan voisi vihata, hän on niin kiva. Costee myös symppis ja Neea on lahjakas laulaja.

Taso on korkea ja odotan kyllä innolla että pääsen näkemään esitykset. Tällä hetkellä voisi lähettää nämä kaikki, mikään ei ole missään tapauksessa huono. Taidokkaasti tehtyjä kappaleita.

Vierailija
9091/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo nyt pääsi kyllä nauru! Ei edes taustatanssijat, vaan huonot vaatteet ja cringet lyriikat.

Ronelan esitys oli niin aggressiivinen, että se teki siitä vähän pelottavan ja luotaantyöntävän. Erikan tyyli on ihan erilainen.

En ole Erikaa hirveästi seurannut, mutta hieman on tullut hänestä aggressiivinen ja ronski kuva.

Vierailija
9092/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Albanian Ronelassa paljon samaa meidän Vikmanin kanssa 🤔

No on kyllä. Miten Ronela menestyi?

Huonosti. Oli kova ennakkohype mutta semeihin jäi.

Vierailija
9093/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9094/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo täti kuin ottanut muutaman askeleen ja kyykistyi hieman. 

Katsopa koko

Katsoin. Tosiaan hän myös hyppäsi kerran ja heilutteli päätään hurjasti.

Vierailija
9095/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos Nemo olisi laulanut samoista aiheista kuin Erika, ei varmasti olisi menestynyt tai ainakaan voittanut. Muunsukupuolisuuden takia tuskin sai tai menetti merkittävää määrää ääniä, vaan esiintymistaito ja kappale ratkaisi. Itseään voi ilmaista myös tyylikkäästi. "

Lyhyt on muisti: some oli - ja on edelleen - täynnä ihan suoraa vihapuhetta Nemosta ja muunsukupuolisista. Myös tuhansittain kommentteja että kiva mutta en voi äänestää tuon takia. Raatipisteet myös lytättiin täysin, kuulemma sai ääniä vain woketuksen takia jne jne.

Nemo oli siis mun voittaja mutta häntä vastustettiin todella voimakkaasti. Myös ihan sveitsiläisten puolelta, ennen kisaa some täyttyi anteeksipyytävistä viesteistä kun "mitään näin noloa ei olla koskaan lähetetty Sveitsistä" yms.

Suomessa ei liene ollut koskaan mitään vastaavaa artistia. Ei ole kyllä oikein kellään muullakaan.

Vierailija
9096/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika on ok Suomen markkinoille, mutta toivottavasti ei lähde viisuihin. Goldielocks olis tyylikäs.

Vierailija
9097/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyl tajua pöyristymistä Ich Kommen liiasta seksuaalisuudesta. Itse en tunnistanut mitään sellaista ko. kappaleesta.

Sanoissa tartutaan kerran pakaraan ja ollaan kerran nakuna ja sekin häävalssin yhteydessä. Kumpikaan ei liity suoraa seksiin mitenkään. Ich kommekin vieraskielinen huudahduksena kertoo ensisijaisesti henkilön siirtymisestä sijainnistaan puheen kohteena olevan lähelle tai luo.

Rakkaudesta on Euroviisuissa laulettu kai maailman sivu, yllättävää jos se niin shokeeraa täällä.

Ei shokeeraa. Mutta siitä samaa mieltä, että kappale ei ole kovin erityinen.

Vierailija
9098/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo täti kuin ottanut muutaman askeleen ja kyykistyi

teki panoliikkeitä niin mies- kuin naistanssijankin kanssa ja levitteli haarojaan :D

Vierailija
9099/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Albanian Ronelassa paljon samaa meidän Vikmanin kanssa 🤔

No on kyllä. Miten Ronela menestyi?

Huonosti. Oli kova ennakkohype mutta semeihin jäi.

Eli tuli reisille ja sitten kun oli sen paikka niin äänestyskassit kumisivat tyhjyyttään.

Woi Woi. Sama kohtalo Erikan kappaleella?

Vierailija
9100/21056 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli että mikä ihme on trance-jumala.

No mun mielestä joku tällainen:

https://www.instagram.com/reel/DEv_ARcpJfv/?igsh=MXQ3cHJzYWRwbjg5cw==

Ketju on lukittu.