UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka mietitte, että "mitä Suomesta ajatellaan jos lähetetään viisuihin X tai Y" tai "aina saa hävetä ja kärsiä" tai "Nolottaa kun Suomen maine menee" jne... niin oletteko itse yleistäneet käsityksenne muista maista sen perusteella, että millainen viisuedustaja heillä sattuu jonain vuonna olemaan?
Kyllä viisut muokkaavat maakuvaa ja antavat käsityksen siitä millaisia naisia/miehiä kyseisessä maassa asuu, ovatko he konservatiivisia vai iloluontoisia.
Minä en usko että yksi nainen voi vaikuttaa siihen millainen kuva Suomen naisista tulee :D Mutta kun Erikan biisi on vain yksinkertaisesti huono ja mauton.
Muusikilla/esityksillä on todella paljon vaikutusta siihen miten se houkuttelee maahan ihmisiä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Aatelkaa jos joku Jarmo 50v. olisi lähettänyt UMK-karsintaan biisin Ich Komme. Olisikohan päässyt 7 parhaan joukkoon?
Frederik: Multa tulee. Ooh aah kulta tule sänkyyn, annan sinulle hyvät kyydit. Ooh tartun sinun ihanaan pakaraan, mä laukean aah. Ja piehtarointia limasangossa pikkutangoissa.
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan tarkistaa eli pikkutuhma Zorra ei saanut sekä raati- että yleisöpisteitä kuin kahdesta maasta. Toinen maa oli Italia ja se toinen oli ta-daa Suomi!
Ja toinen vähän enemmän tuhma esitys Olly Alexanderin esitys ei saanut yhtään yleisöpistettä. Raadeilta tuli yhteensä 46 p., sijoitus 18.
Täällä joku vetelee hatusta, että Erika voisi sijoittua sijoille 9. - 12. tai OML sijoille 10. - 15. eli ei ole mitään käsitystä Euroviisujen äänestyskäyttäytymisestä tai raatipisteytyksestä.
Viime vuonna sijalle 9. tarvittiin 174 p., sijalle 10. 152 p., sijalle 12. 117 p. ja sijalle 78 p.
Ainoat, jotka UMK-kattauksesta voisivat yltää 12. joukkoon finaalissa ovat Goldielocks, Viivi ja Neea. Kaikilla on siihen tarpeeksi vahva biisi, joka pystyy miellyttämään laajaa äänestäjäjoukkoa ja keräämään raatipisteitä ympäri Eurooppaa, Kaukasusta ja muuta maailmaa.
Erika menettää mahdollisuuden kunnollisiin yleisöpisteihin p*rnahtavuudella ja OML meluisuudellaan ja kaoottisuudellaan, mikä ei uppoa laajempaan yleisöön. OML ei saa myöskään raatipisteitä.
On kyllä aika tasaista tänä vuonna. Ei montaa superhuonoa, mutta ei erityisen hyvääkään. En ole Erikan fani, mutta biisinä erosi ainakin vähän massasta. Tosin miinusta siitä, että sanoista ei meinannut saada moneen otteeseen selvää. Puppy taas vaan on jotenkin liikaa yritelmä noudattaa Käärijän menestysreseptiä. Suurin osa lopuista on aika perus radiopoppia, ei herännyt isompia tunteita mistään. Goldielocksilla nyt erityisen erottuva lauluääni ja vaikuttaa ihan kiinnostavalta artisti-imagoltaan. Jotenkin veikkaan, että niin se vaan sinne ns. huumori/pikkutuhmaan menee eli Puppy tai Ich Komme jos ei livenä joku muu ole kokonaisuutena erityisen vaikuttava ja nää kaks floppaa.
Vierailija kirjoitti:
Aatelkaa jos joku Jarmo 50v. olisi lähettänyt UMK-karsintaan biisin Ich Komme. Olisikohan päässyt 7 parhaan joukkoon?
Mitäpäs väliä kun ei kyseinen Jarmo 50v. ole tässä skabassa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frederik: Multa tulee. Ooh aah kulta tule sänkyyn, annan sinulle hyvät kyydit. Ooh tartun sinun ihanaan pakaraan, mä laukean aah. Ja piehtarointia limasangossa pikkutangoissa.
Miksei Erika muuten pyytänyt Reetua duettopariksi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihmisillä nyt kamala pelko, että Erika edustaisikin Suomea tänä vuonna, huvittaa kyllä, taitaa Puppy-fanit pelätä, että ei pääse bändi matkalle. Haukutaan Erikan ulkonäköä, puhutaan toisen psyykesta, tiedetään jo etukäteen, että liven tulee mokaamaan huonolla laululla... Käärijääkin inhottiin ja hävettiin, myös Windows95mania, joten taitaa olla joku liian kansallistunut piirre tämä häpeänsekainen viha ja inho, kun pelätään, mitä muut maat meistä ajattelevat.
Minulla ei ole epäilystäkään, pelosta nyt puhumattakaan, että joku muu kuin One Morning Left lähtisi edustamaan Suomea, tavallaan on kaukana omasta musiikkimaustani, mutta on kuitenkin ainoa biisi, joka tempaa mukaansa saman tien, kun biisi alkaa soida ja sen päälle vielä mahtavan kaunis ja melodinen kertsi👍
Vierailija kirjoitti:
Tuo Goldielocks on ihan hyvä kappale, mutta ei se ole yhtään Euroviisubiisi.
No sehän on pelkästään hyvä asia.
Euroviisubiisi negatiivisesti ajateltuna on tyypillisesti ylituotettu ja vanhoja kliseitä kopioiva, jota ei kuunnella normaalisti viisujen ulkopuolella. Ne saattavat kiinnittää huomiota hetkeksi, mutta niistä harvemmin jää kuuntelua kestävää materiaalia. Tosin Måneskinin kappale oli melko geneerinen, mutta artisti oli kiinnostava => kokonaispaketti oli valmista listakamaa.
siis mitä se laulaa tossa:D "mä oon erika, tervetuloa, sä oot ihana t ransujumala" ???
Vierailija kirjoitti:
On kyllä aika tasaista tänä vuonna. Ei montaa superhuonoa, mutta ei erityisen hyvääkään. En ole Erikan fani, mutta biisinä erosi ainakin vähän massasta. Tosin miinusta siitä, että sanoista ei meinannut saada moneen otteeseen selvää. Puppy taas vaan on jotenkin liikaa yritelmä noudattaa Käärijän menestysreseptiä. Suurin osa lopuista on aika perus radiopoppia, ei herännyt isompia tunteita mistään. Goldielocksilla nyt erityisen erottuva lauluääni ja vaikuttaa ihan kiinnostavalta artisti-imagoltaan. Jotenkin veikkaan, että niin se vaan sinne ns. huumori/pikkutuhmaan menee eli Puppy tai Ich Komme jos ei livenä joku muu ole kokonaisuutena erityisen vaikuttava ja nää kaks floppaa.
minusta se on tuossa vain plussaa, ettei sanoista saa selvää 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihmisillä nyt kamala pelko, että Erika edustaisikin Suomea tänä vuonna, huvittaa kyllä, taitaa Puppy-fanit pelätä, että ei pääse bändi matkalle. Haukutaan Erikan ulkonäköä, puhutaan toisen psyykesta, tiedetään jo etukäteen, että liven tulee mokaamaan huonolla laululla... Käärijääkin inhottiin ja hävettiin, myös Windows95mania, joten taitaa olla joku liian kansallistunut piirre tämä häpeänsekainen viha ja inho, kun pelätään, mitä muut maat meistä ajattelevat.
Minulla ei ole epäilystäkään, pelosta nyt puhumattakaan, että joku muu kuin One Morning Left lähtisi edustamaan Suomea, tavallaan on kaukana omasta musiikkimaustani, mutta on kuitenkin ainoa biisi, joka tempaa mukaansa saman tien, kun biisi alkaa soida ja sen päälle vielä mahtavan kaunis ja melodinen kertsi👍
Kaunis ja melodinen kertsi? Siis se puppyyyyy huuto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Goldielocksin mainostaminen on mennyt tässä ketjussa jo vähän överiksi. Less is more, vai kuinka se nyt menikään.
Kehotan, että kuuntelet jokaisen biisin putkeen ihan antaumuksella ja pelkästään audiona. Teet itsellesi soittolistan ja annat palaa jokaisen biisin alusta loppuun. Voitko oikeasti sen jälkeen (ja kuuntele vaikka pari-kolme kertaa varmuuden vuoksi) sanoa, ettei Goldielocksilla ole hyvä biisi muihin verrattuna?
Tämä on näiden eri bändien ja artistien fanien ongelma... Erika Vikmanin fanit äänestävät Erikaa, oli hänen biisinsä kuinka surkea tahansa. Sama kaikkien muiden osalta. Goldielocksilla ei onneksi ole sellaista fanikuntaa, että vastaava ongelma olisi yhtä vakava. Itse en ollut hänestä kuullutkaan ennen tätä UMK-biisiä.
Olen seurannut vanhana Viisukuppilaisena tuota meininkiä siellä. Vähän ovat ku pässilauma. Vasta muutama tunti sitten Erika oli inhokki ja nyt kuulemma Spoti.fy ym. on ollut niin ja niin kauheasti kuuntelukertoja ( Itsehän ne hölmöt siellä kuuntelevat loobilla.) onkin Erika jo voittanut UMK ja Euroviisutkin. Ykskin hyypiö kerto salaa kuunnelleensa ruokatunnilla työpaikan vessassa ja tulleensa toisiin ajatuksiin ja huomannensa, että kappalehan on suorastaan nerokas! Miksi työpaikan vessassa ja miksi salaa??? Jokainen voi päätellä. Ennen vanhaan vielä Viisukuppilassa oli sentäs vielä porukkaa jotka oikeasti fanitti hyvää musaa nyt riittää paljaa perseet.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on tehneet tällaisia biisejä jo kauan esim. Led Zeppelin Whole lotta love, Kissin Heaven's on fire tai Lick it up, W.A.S.P.in Fuck like a beast jne
Ajatelkaa, jos Erika ottaakin Käärijän taustatanssijakseen liveen, voisi hyvin Kärtsältä tuon uskoa, miksei Chisukin lähde mukaan. Miten sitten haukutte esitystä?
Kannattaa päivittäin kuunnella tuo UMK-soittolista läpi muutaman kerran. Siinä sitä viimeistään huomaa mistä biisistä tykkää eniten ja mikä on paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka mietitte, että "mitä Suomesta ajatellaan jos lähetetään viisuihin X tai Y" tai "aina saa hävetä ja kärsiä" tai "Nolottaa kun Suomen maine menee" jne... niin oletteko itse yleistäneet käsityksenne muista maista sen perusteella, että millainen viisuedustaja heillä sattuu jonain vuonna olemaan?
Kyllä viisut muokkaavat maakuvaa ja antavat käsityksen siitä millaisia naisia/miehiä kyseisessä maassa asuu, ovatko he konservatiivisia vai iloluontoisia.
Minä en usko että yksi nainen voi vaikuttaa siihen millainen kuva Suomen naisista tulee :D Mutta kun Erikan biisi on vain yksinkertaisesti huono ja mauton.
Muusikilla/esityksillä on todella paljon vaikutusta siihen miten se houkuttelee maahan ihmisiä muualta.
Ai, mutta tällä palstalla on koko ajan hoettu, että siihen vaikuttaa eniten Kelan tuet. Ei sitten tarvikaan laittaa rajoja kiinni, kun homma hoituu sillä, että lähetetään joku Murheellisten laulujen maa Euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, jos Erika ottaakin Käärijän taustatanssijakseen liveen, voisi hyvin Kärtsältä tuon uskoa, miksei Chisukin lähde mukaan. Miten sitten haukutte esitystä?
No nyt tarvittaisiin jo jotain uutta. Ei sillä Käärijällä voi ikuisesti ratsastaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen seksuaalisuus ja tuleminen on kauniimpaa, siksi Erika eikä Jarmo.
Mua häiritsee Erikassa se kun se "seksikkyys" on jotenkin niin päälle liimattua. Sellaista että väkisin pitää tuputtaa että olen niin syntinen ja rivo. Ei mitään aitoa seksikkyyttä.
Olen Erika- fani, mutta en ikimaailmassa äänestäisi kappaletta, joka ei olisi mielestäni paras. Enemmän fanitan viisuja kuin yksittäistä esiintyjää ja luulen, etten ole ainoa. Tänä vuonna arvelen äänestäväni Erikaa tai bändiä, riippuen livestä. Ja jos joku muu yllättää, niin sitten olen iloisesti yllättynyt ja äänestän häntä.