UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
En pitänyt Erikasta. Ei oikein innosta mikäännoista.
Bambie Thugin menestys ja loppukiri viisuissa johtui myös naisen monista kannanotoista ja ulostuloista. Hänhän laukoi kärkkäästi mielipiteitään milloin mistäkin asiasta kuten Joostista. Suomessa hänestä on alettu nyt pitkän tauon jälkeen puhua, kun paljastui että Sergio Jaen tekee hommia myös umk:lle ja meille toivotaan samanlaista menestystä.
Vaikka en Erikasta erityisemmin pidäkään, hänen haastattelunsa tänään Huomenta Suomessa oli jotenkin outo. Tuntui, että haastattelija oli asenteellinen Erikaa ja hänen musiikkia kohtaan. Aika vaivaannuttava haastattelu, vähän kävi Erikaa sääliksi. Muiden UMK-kisaajien haastattelut aiempina päivinä ovat olleet tunnelmaltaan mukavampia.
Vierailija kirjoitti:
Eka mietin että mitä hittoa, mutta Ich Komme kulkee törkeen hyvin ja on musiikillisesti tosi mielenkiintoinen, erikoiset sävelkulut. Jotenkin kulttimainen. Jos jotain erikoista haluaa, niin tämä se on uniikein tapaus. Kenelläkään muulla maalla ei voi olla samaa, mikä on kohteliaisuus.
Lueskelin reaktioita, ja nostivat esille että tämäntyyppiset usein rullaa livenä koska eri osiot biisistä saa heti oman viban. Esimerkikkinä viime vuoden Irlanti joka oli ihan sekava ennen kuin live-esitys antoi raamit, ja tää biisi on paljon helpommin kuunneltava kuin se.
Itse oon vielä ihan kahden vaiheilla. Osin kulkee, osin on sekava eikä kovin tarttuva. Osin on överi, mutta toisaalta viime vuonna Espanja oli vähän samalla teemalla ja siitä tykkäsin enemmän. Vähän petyin kun oli kovat odotukset.
Live varmasti ratkaisee paljon. Tämä on ehkä niitä biisejä joille lämpenee kun kuulee useammin, mutta viisuissa se ei ole eduksi.
Aika lailla kuka vaan voisi mun puolesta voittaa.
musta erika on paras vaihtoehto monelta kantilta:
1) oikeasti omaperäinen sävellys ja fiilis, ei muistuta ketään viisuissa jo ollutta tai sinne tulevaa
2) erikalla on pokkaa, jos ajattelen koko viisukevättä ja prepartyja sun muita niin erika ois viihdyttävää seurattavaa muiden artistien seassa
3) biisi on pääosin suomeksi ja hyvin suomalainen muutenkin iskelmä-viittauksilla, jatkamalla myös raskasta perinnettä samalla olematta väsähtänyt
Jos uniikin ja erottuvan haluaa ja balladit ei iske, niin tää on Puppya roimasti parempi edellämainituista syistä. Jos sanat häiritsee, niin ulkomaalaiset ei niitä näe.
Vierailija kirjoitti:
Erika on ikoninen ja legendaarinen euroviisujen kuningatar. Tämä mieltä ollaan jo Euroopassa.
Ei merkitse mitä OLI, vaan tämä biisi on oksettava,
Moni on kirjoittanut, että on tykännyt Erikan biisistä vasta kun on kuunnellut sen monta kertaa. Olisi hyvä muistaa, että suuri osa äänestäjistä kuulee biisit ensimmäistä kertaa semifinaalissa, jolloin kappaleen pitäisi olla ensikuulemalta mieleenpainuva.
Vierailija kirjoitti:
NO ONKO TARPEEKSI EROTTUVA?
Joo, huonolla tavalla.
Jos Erika voittaisi niin kuvittelen millaista kiemurtelua se olisi isolla lavalla, isosti tietysti go to mama. Juu ei. Jotain muuta kiitos.
Mua harmittaa suuresti ettei costeen biisi ollut hänen tyyliä . Tiedän, että costee pystyy parempaan esim nuori Edelmann.
Nelli Matula on monesti soinut minun autossa tämä hitaammin hautaan ei tule soimaan.
Erika biisi on hyvä, mutta syntisten pöytä ja cicciolina on parempia.
Neean nightmares on kuin Saara Aalto 2.0
Viivi on hyvä, mutta äänessä tietty karheus kun pitäisi laulaa puhtaasti ja se häiritsee.
Puppy oli niin kuraa, että tuli oikeasti fyysisesti huono olo enkä pystynyt katsomaan videota tai kuuntelemaan biisiä anteeksi huuto mylvintää loppuun asti.
Ainoastaan Goldielocks yllätti positiivisesti, mutta jotenkin se jätti kylmäksi ja tuntuu rikkinäiseltä levyltä joka toistaa samaa ja josta puuttuu kertosäe ja nostatus kohta.tuolla äänellä olisi saanut aikaan vieläkin parempaan.
Live ratkaisee kuka ääneni saa, mutta tässä vaiheessa kolme vaihtoehtoa siihen
1. Erika
2. Goldielocks
3. Nightmares
Vierailija kirjoitti:
GoldieBlocks ja tuo musiikkivideon lavasteet Euroviisuihin?
Vierailija kirjoitti:
musta erika on paras vaihtoehto monelta kantilta:
1) oikeasti omaperäinen sävellys ja fiilis, ei muistuta ketään viisuissa jo ollutta tai sinne tulevaa
2) erikalla on pokkaa, jos ajattelen koko viisukevättä ja prepartyja sun muita niin erika ois viihdyttävää seurattavaa muiden artistien seassa
3) biisi on pääosin suomeksi ja hyvin suomalainen muutenkin iskelmä-viittauksilla, jatkamalla myös raskasta perinnettä samalla olematta väsähtänyt
Jos uniikin ja erottuvan haluaa ja balladit ei iske, niin tää on Puppya roimasti parempi edellämainituista syistä. Jos sanat häiritsee, niin ulkomaalaiset ei niitä näe.
Eikä oo. Ja sen komme sanan äänsi niin hemmetin väärin. Säröilee saksan kielessä.Ai käännetäänkö tuo roska vielä tekstiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Goldie yhtä tylsä livenä kuin hirveällä videollaan?
Minusta video ei ollut yhtään tylsä vaan oivaltava, mutta videoiden perusteellahan ei kannata vetää yhtäläisyysmerkkejä live-esitykseen. Useimmiten livelavastus on ollut UMK:ssa hyvinkin erilainen kuin videon kuvasto.
Kuuntelin Goldielocksin haastattelun YleX:n aamussa, ja hän sanoi, että live-esitykseen panostetaan tosi paljon. Hänellä on oma vahva artistinen näkemys myös visuaalisuuden suhteen ja perfektionistinen ote harjoitteluun. Hän sanoi, että esityksessä on vaaran tuntua.
Vaaran tuntua? Ei kai nyt tätäkin pilata jollain sirkustempuilla? Voi luoja...... Miksi aina näin?
Vierailija kirjoitti:
Eerika on se tämän vuoden vitsibiisi näköjään. Itse aion äänestää kyllä laadukkaampaa Goldielocksia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en Erikasta erityisemmin pidäkään, hänen haastattelunsa tänään Huomenta Suomessa oli jotenkin outo. Tuntui, että haastattelija oli asenteellinen Erikaa ja hänen musiikkia kohtaan. Aika vaivaannuttava haastattelu, vähän kävi Erikaa sääliksi. Muiden UMK-kisaajien haastattelut aiempina päivinä ovat olleet tunnelmaltaan mukavampia.
En kyseistä haastattelua katsonut, mutta voin uskoa koska Erika on saanu tällaista kohtelua ennenkin vaikkei ole mitään kauheaa tehnyt, ja on itse asiassa kohtelias ihminen. Miehet ne saa olla puolialasti lavalla mielin määrin ja kiroilla menemään.
Se on joko Goldie tai Erika. Riippuu lavashowsta. Goldie voi olla tosi tylsä livenä tai sitten tyylikäs. Erikalla voi olla erittäin hyvä show tai sitten ihan liian kinky. Mikään muu ei jäänyt päähän tai edes mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti te jotka tykkäätte puppy biisistä teillä on surkea ja paska musa maku.
Minä olen oikeasti muusikko ja tiedän siksi minä on musiikkia ja kuuntelen poppia, räppiä, heviä , countria ja kaikkia musiikkia genrejä joten voin sanoa olevani pätevä Sanomaan tämän. Onko aina pakko euroviisuihin lähettää joku pelle?
Miksei laiteta sitä mikä on oikeasti hyvä?
Ich komme tai neea saa mun äänen riippuen livestä.
Mutta ei ole kiva katsoa Euroviisuja, jos oman maan esitys aiheuttaa epilepsia ja oksennus kohtauksen.. joten pliis. Nyt ei anneta paskan taas voittaa sen takia, että trollit haluaa vaan jonkun mahdollisimman sekavan ja näyttävän shown.
Muusikot onkin yleensä niitä pahimpia elitistejä ja portinvartijoita. Ainoa UMK ehdokas josta en tykkää on Costee ja suosikkeja OML, Erika, Goldilocks ja Neea. Sun kommentin perusteella mulla olisi paska musiikkimaku, koska huumorimetalli uppoaa. Ihmiset katsoo viisuja eri syistä ja joillekin äänestysmotiiviin vaikuttaa viihde, eikä se tekninen suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Antti Tuisku kirjoittanut ton Erikan kipaleen vai mitä toi murteella laulaminen tässä on? Peto on irtin naisversio.
Chisun kädenjälki kuuluu niin selvästi Erikan voittobiisistä.
Voittobiisi? Yäk.