UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen pitää lähettää, niin Goldielocks, Nelli tai Neea. Itse äänestän todennäköisesti Puppya, ellei live saa vaihtamaan mielipidettä. Niin ja olen keski-ikäinen nainen.
Äänestän myös puppya jos live ja lavastus menee nappiin. Ja oon +30v nainen (korkeakoulutettu jos sillä nyt väliä mielikuvan kanssa täällä jollekin).
Goldielocks on mulla listalla toisena. Saatan jopa laittaa yhden äänen sillekin mutta puppylle enemmän.
Minulla sama tausta ja ikäluokka ja nuo kaksi myös top 2:ssa, mutta Goldielocks ykkösenä.
Vierailija kirjoitti:
Kappale on yksinkertaisesti tylsä. Ei melodiaa, ei korvamatoa, ei voi tanssia. Ei kuunneltava. Pelkästään halu olla erilainen ja härski. No en tiedä onko härskikään.
Tämä. Tällä jäätäisiin semiin.
Toivottavasti live-esitykset ovat parempia kuin nämä köyhissä lavasteissa kuvatut videot.
Kuuntelin tuota Erikan esitystä muutaman kerran ihan tuota sävellystä kuunnellen..
Ja, EI. EI todellakaan ole mikään sävellys . Niin umpi tylsä ja tasapaksu jytinä. Täyttä roskaa. Siis oksennan jo pelkkää sävellystä. Sanoituksista puhumattakaan, sanat täydentävät tuon sonnan.
Viisukuppilassa Viivin ja Erikan kannatus on liki tasoissa, kolmantena Goldielocks ja sitten OML.
Viivin biisi ainakin musiikillisesti PARAS, mutta ei ehkä tulisi menestystä itse
viisuissa, valitettavasti !
Suomessa tuo saa huomion sillä että uu rohkeat sanat, mutta mitä jää jäljellä kun niitä ei ymmärrä? Viisukatsojia ei myöskään kiinnosta kuka esittäjä on. Jos toi olis jonku muun kappale, ei ikinä voittaisi umk.
Cicciolina oli tosi camp, tarttuva ja humoristinenkin kappale. Valitettavasti Ich komme ei yllä sen tasolle vaan on pikemminkin outo harha-askel Erika Vikmanin uralla.
1. Ich komme - biitti vetää tanssilattialle, riittävästi koukkuja heti alusta lähtien
2. Made of - jännä biitti myös, erottuu ja jää mieleen
3. Aina - kaunis tunnelmallinen häälaulu
4. Hitaammin hautaan - letkeä poplaulu, saa hyvälle tuulelle
5. Sekaisin - mukava poppis tämäkin, sopivan nostalginen
6. Nightmares - kelpo poppis tämäkin
7. Puppy - liikaa örinää, muuten hyvä
Vierailija kirjoitti:
Cicciolina oli tosi camp, tarttuva ja humoristinenkin kappale. Valitettavasti Ich komme ei yllä sen tasolle vaan on pikemminkin outo harha-askel Erika Vikmanin uralla.
Tulee kyllä naurattamaan nämä kommentit, kun Erika voittaa koko euroviisut. Onneksi hän ei kysy Vauva -palstan kaikkien alojen asiantuntijoilta, että mitä hänen tulisi urallaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Hurraa GOLDIELOCKS 💪
Voitto vaan varmistui tänään.
Sama fiilis tuli heti.
Ei mitään suosikkia nyt. Livet ratkaisee. Moni oli kyllä saanut ihan liikaa vakutteita muista biiseistä. Esim Goldien taustat pöllitty täysin ja Costeen kertsin sävel. Erika oli hauska, Puppy meni jo vähän yli. Matula osaa laulaa, Viivi ei. Jos Nelli laulais Viivin biisin niin vois olla paree. Riverillå hyvä biisi, ois vain tarvinut vielä koukun.
Vierailija kirjoitti:
Viivin biisi ainakin musiikillisesti PARAS, mutta ei ehkä tulisi menestystä itse
viisuissa, valitettavasti !
Asiaa. Viivin biisi ei ole Euroviisuhenkeen sopiva, kaunis virheetön mutta liian pliisu jotenkin ja paluu 70-luvun chansoneihin.
No niin, vuoden umk-kandidaatit nyt kuunneltu.
Kaksi parasta: Goldielocks ja Neea.
Sanoituksia en kuunnellut, keskityin musiikkiin.
En tiedä mitä sanoisi... Suomen linjaaminen tällä biisillä jatkuu samaan outo-genreen, oltais välillä vaan ihan ihmisiä ja laitettais viisuihin esim. Goldie.
Ekalta kuulemalta Erikaa heti keskiyön jälkeen klo 00.05, petyin ja aattelin, että taas tätä tissi- ja alapääskeidaa. Aamulla aikaisin herättyäni, kuuntelin ja katselin uudelleen ja tajusin, että tässähän ei ole mökkitiesoundia vaan ehtaa chisua elektrosoundeineen ja kitaroineen ja lopun nostatuksineen. Hemmetin hieno ja energiaa antava biisi. Olen ehdottomasti Erikan tukijengissä ja olen female 60+++. Tanssijat aivan upeat ja jumalainen Sofia Ruija messissä.
Puppy taas on niin kuin farkkumuna- ja chachacha -linjoilla, vaikka muuten kiva kipale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee kyllä naurattamaan nämä kommentit, kun Erika voittaa koko euroviisut. Onneksi hän ei kysy Vauva -palstan kaikkien alojen asiantuntijoilta, että mitä hänen tulisi urallaan tehdä.
No jep. Euroviisut on voittanut esim. parrakas nainen laulamassa powerballadia, viime vuoden mies hameessa laulamassa oopperaa, italialainen erittäin provosoivasti esiintyvä rock-bändi, ja kaikenlaiset puolialastomat esiintyjät ovat aina kärkikahinoissa. Euroovisut itsessään tapahtumana on iso gayklubi. Nimimerkillä olen ollut paikalla. Erika biiseineen sopii sinne täydellisesti.
Mun kolme parasta on kolme erilaista biisiä: Nelli, Goldielocks ja Erika. Ja apua, en osaa päättää. Kaikki on pitänyt kuunnella heti putkeen useamman kerran. Mutta onhan tässä muutama viikko aikaa selkiyttää päätöstä, ketä äänestän. Ehkä se selviää vasta kun näkee live esitykset.
On vanhentunutta uhriutua ja väittää naisvihaksi jos jotkut ei tykkää Erikan kappaleesta.
Olen pettynyt Ich kommeen. Erika Vikmanin osaaminen on rajoittunutta: lauluääni ohut, koreografia pelkkää vartalon vääntelemistä.
Ja miksi hän yrittää laulaa savon murteella?