UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mun sanoneen että Puppy on yhtä lailla Ylen ylihypettämä kuin muutkin biisit tähän asti - tai kuten UMK:n perinteisiin kuuluu.
Luulen, että Käärijän ja Joost Kleinin adoptiolapsen sijaan saadaan vetelä tussahdus syntikkaa ja kikkeliheviä muutamalla karjahduksella ja teknobiitillä.
Kiro on joo tuottanut Cha Cha Chan, mutta on hän tuottanut myös Tommy Cashin tämänvuotisen tyrkyn etelänaapurissa, ja se on kyllä vetisintä velliä mitä oon Tommy Cashiltä ikinä kuullut.
Lupaan juosta alasti kylätiellä jos tämä onkin oikeasti menevä.
Missä päin tämä tapahtuu? Voisin tulla katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän Viivin balladista niin paljon, ettei seuraavat enää kiinnosta. Ihanaa kerrankin kuunnella kappaletta, joissa lauletaan ikuisesta rakkaudesta. Eikä taas näitä wt-juttuja (erot, pettämiset ja muut säätämiset).
Ainoastaan Goldielocks voi vielä yllättää, mutta muuten minun puolestani voittaja on löytynyt.
Ok, mutta finaaliin ei Viivillä mennä. Toivottavasti tätä biisiä ei lähetetä.
Miksei voitaisi mennä? Hyvällä livellä finaalipaikka on ihan mahdollinen. On hempeillä balladeilla ennenkin finaalin menty viisuissa.
Täällähän on positiivinen tunnelma. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän Viivin balladista niin paljon, ettei seuraavat enää kiinnosta. Ihanaa kerrankin kuunnella kappaletta, joissa lauletaan ikuisesta rakkaudesta. Eikä taas näitä wt-juttuja (erot, pettämiset ja muut säätämiset).
Ainoastaan Goldielocks voi vielä yllättää, mutta muuten minun puolestani voittaja on löytynyt.
Miksei voitaisi mennä? Hyvällä livellä finaalipaikka on ihan mahdollinen. On hempeillä balladeilla ennenkin finaalin menty viisuissa.
Niin mutta biisit ovat olleet hyviä ja laulajat loistavia.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mun sanoneen että Puppy on yhtä lailla Ylen ylihypettämä kuin muutkin biisit tähän asti - tai kuten UMK:n perinteisiin kuuluu.
Luulen, että Käärijän ja Joost Kleinin adoptiolapsen sijaan saadaan vetelä tussahdus syntikkaa ja kikkeliheviä muutamalla karjahduksella ja teknobiitillä.
Kiro on joo tuottanut Cha Cha Chan, mutta on hän tuottanut myös Tommy Cashin tämänvuotisen tyrkyn etelänaapurissa, ja se on kyllä vetisintä velliä mitä oon Tommy Cashiltä ikinä kuullut.
Tommyn Espresso Macchiato on kova.
Mua rupes kyllästyttää just nyt se että kaikilla on koko ajan joku mielipide. En jaksa enää puida. Menen pois.
[ilmoitus päättyy]
Toivon vain bängeriä. Onko se liikaa vaadittu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta biisit ovat olleet hyviä ja laulajat loistavia.
Jaa no moni epäili kyllä, että vaikka Liettuan When We're Old jää jalkoihin ja moni pitää sitä tylsänä unipillerinä. Ei ollut mikään voimaballadi ja laulajalla melko hempeä ääni. Sai hyvät pisteet yleisöltä että raadeilta.
Unohtakaa nyt se hyvä laulaja höpinä. Viisut on täynnä upeita laulajia joista osa jää semeihin. Suomellakin oli saara. Miten kävi? Pelkällä hyvällä laulajalla viisuissa ei tee yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan, että vaikka kuinka ihastutte lyriikoihin, niin sitä ei käännetä muissa maissa. Suomi on ainoa, jossa lähetyksessä näytetään käännökset (tämä on mainittu selostuksessa). Tosin tuo masentelu rakkauslaulussa ei edes varmastikaan vetoaisi elämäniloisissa kulttuureissa. Kuunnelkaapa Viivin biisi ilman että keskitytte lyriikoihin. Sävellys tylsä ja lauluääni heikko.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on positiivinen tunnelma. :D
Tunnelma kuumenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä hehkutetaan Costeeta ja dumataan Viiviä mutta Viivin video on jo nyt mennyt YouTubessa Costeen ohitse katselukerroissa. Eiköhän tämä debytoi huomenna Spotifyssa ohitse Costeen.
Hehkutetaanko palstalla tätä? Muualla ainakin Costeen biisi on saanut reilusti tylyimmän vastaanoton tähän mennessä julkaistuista.
Muutama innokas hehkuttaja versus maailman viisuyhteisö.
Oletko se sinä itte se maailman viisuyleisö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan, että vaikka kuinka ihastutte lyriikoihin, niin sitä ei käännetä muissa maissa. Suomi on ainoa, jossa lähetyksessä näytetään käännökset (tämä on mainittu selostuksessa)
Niin? Se on sun mielipiteesi. Mä en edes kiinnittänyt huomiota lyriikoihin ekalla kuuntelulla, vaan tykästyin nimeomaan melodiaan ja ääneen. Tosin mä oon aina pitänyt Viivin ääntä kauniina, taitaa jakaa mielipitei. Tuo "aina"-kohta on saanut myös ulkomaalaiset laulamaan mukana.
"Muistattehan, että vaikka kuinka ihastutte lyriikoihin, niin sitä ei käännetä muissa maissa. Suomi on ainoa, jossa lähetyksessä näytetään käännökset (tämä on mainittu selostuksessa). Tosin tuo masentelu rakkauslaulussa ei edes varmastikaan vetoaisi elämäniloisissa kulttuureissa. Kuunnelkaapa Viivin biisi ilman että keskitytte lyriikoihin. Sävellys tylsä ja lauluääni heikko."
Se on just näin!
Vierailija kirjoitti:
Toivon vain bängeriä. Onko se liikaa vaadittu
Mä veikkaan, että jos tänä vuonna tulee joku armoton bängeri, niin se on nyt sitten tämä Puppy tai sitten ei mikään. Katsellaan, kohta se selviää.
Pelkään, että tämä seuraava biisi on joko a) liikaa sekoilua b) örinää jossa ei kunnon melodiaa c) joku pelkkä pelle biisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommyn Espresso Macchiato on kova.
Sanoituksesta tulee mieleen lähinnä Portion Boysin Samaa taivasta katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwibloggsin reaktio Costeen biisiin:
No niin, vihdoinkin Wiwibloggsissakin innostuttiin! Kahdesta ekasta ehdokkaasta he eivät niin välittäneet, mutta Costeesta tykkäävät. Sanovat että tästä kuulee tunteen läpi vaikka ei ymmärrä suomea. Olen samaa mieltä.
Deban tykkäsi myös Neeasta ja Nellistä. Neealla hän näki olevan mahdollisuuksia viisuissa tulostaulukon vasemmalle puolelle. Nellin biisistä hän piti myös, muttei videosta.
William taisi olla Neean biisistä sitä mieltä, että hyvin tehty, skandinaavinen ja geneerinen. Nellin suhteen hänellä oli päinvastainen mielipide kuin Debanilla eli videosta tykkäsi ja biisi jäi sen alle.
Costee uppoaa juuri Williamin musiikkimakuun. Hän näki siinä heti yhtäläisyyksiä Kuumaan. Ylivoimainen oli hänellä koko viisukauden-23 kuunnelluin biisi. Viisujen suhteen hän oli täysin Käärijän ja Cha Cha Chan leirissä, mutta kuunteli mieluummin Ylivoimaista.
Costeen mahdollisuuksia viisuissa kumpikaan ei tainnut kommentoida, mutta hyvänä radiosoitto- ja suoratoistobiisinä pitivät. William kaipaili wow-elementtiä viisuja ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viivin ääni sopii hyvin hieman karkeampaan musiikkiin, jolloin ääni tulee paremmin esiin. Tuntui, että hänen äänensä sävy ei ollut raikas tähän biisiin ja särkyi korkeimmilla kohdilla, ei uskaltanut mennä ylemmäs.
Diandran sen pitäisi olla, kuten täällä puhuttiin. 🤩
Mitä omia biisejä diandralla edes on? Itselleni ei kolahda.
Ei tarvitse hänen biisejään katsella, hänellä on ÄÄNI.
No jos te sen haluatte umk:hon niin kyllä se biisinkin tarttee...
Ei sinällään mitään Diandraa vastaan. Itsessäni ei vaan herätä tunteita puolesta eikä vastaan.
On ihanaa, että ehdokkaat ovat tosi innoissaan tästä, somessa on jatkuvasti matskua jokaiselta. Viime vuonna jäi vähän fiilis, että edustajat eivät olleet oikein varautuneet koko hommaan, vaikka edustivatkin hienosti sitten lopulta. Enkä tarkoita, että jokaisen pitää hehkuttaa jossain somessa 24/7, mutta on se mukavaa, kun tämä selvästi todella innostaa artisteja ja he näyttävät sen.