UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Ei pysty jos radiotoimittaja ei osaa lausua juontajan nimeä !
^ En usko, että tuo Pudaksen IL:ssa esiin tuoma seitsikko olisi kokonaisuudessaan mukana. Siitä puuttuu selvästi UMK-vihjeeseen "saksan kieltä biisissä" ja juontajareaktioihin "Joostin adoptiolapsi" ja "Kuka tekee tällästä?" yhdistetty Bussiness City.
Jompi kumpi, Etta tai Costee voi olla mukana, muttei kumpainenkin. Mieluummin näkisin Costeen. Hän sopisikin täydellisesti UMK-vihjeeseen "suomalaisen pop-perinteen hieno jatkaja".
Vierailija kirjoitti:
Mä en hirveästi seuraa nykymusiikkia, mä luulen aina että Costee on se Popedan virnuileva ja symppis kitarajäbä.
Costello Hautamäki on todellakin symppis ja myös erittäin lahjakas muusikko.
Mulla taas meni Costee ja Costi niminä sekaisin vaikka he ovat oikeasti ihan erityyppisiä artisteja.
Petyn kyllä jos Poets of the fall ei ookaan mukana.
Itse odotan vain mielenkiinnolla artistijulkaisua ja sitä, että osuiko veikkaamani lista, sen järjestys sekä yhdistelyni vihjeiden mukaan kohdalleen, ja mitä yllätyksiä mahdollisesti tulee.
Mä en halua kuulla miten ulkomaalaiset lausuisi Costeen.
Khas-tii?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Siinä tapauksessa kuva vihjeissä on tahallaan johdettu harhaan. Niin vahvasti yksi kuva heihin viittaa. Olisi kiva nähdä heitä pitkästä aikaa isommin esillä.
Vierailija kirjoitti:
Khas-tii?
Monet suositut viisutubettajat ottavat selvää, miten nimet lausutaan. Esc Gabe on erityisen hyvä siinä, mutta hän onkin opiskellut vieraita kieliä.
Vierailija kirjoitti:
Khas-tii?
Kosti vaan, terve terve.
Kunpa tänä vuonnakin tulisi joku Dark Siden tai Cha Cha Chan kaltainen bängeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Khas-tii?
Monet suositut viisutubettajat ottavat selvää, miten nimet lausutaan. Esc Gabe on erityisen hyvä siinä, mutta hän onkin opiskellut vieraita kieliä.
Huomenna päästään jo katsomaan reaktiovideoitakin.
Vierailija kirjoitti:
Khas-tii?
Onhan englannissa sana cost eli siitä johtaen. En tiedä mitä kamalaa siinä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Siinä tapauksessa kuva vihjeissä on tahallaan johdettu harhaan. Niin vahvasti yksi kuva heihin viittaa. Olisi kiva nähdä heitä pitkästä aikaa isommin esillä.
No, mä oon pettynyt siihen ettei kotimaassa tunneta laatuartistia. "Pölyisiä menneisyyden haamuja." Mutta, he on toki olleet pois mainstream-polulta, ja nykyään pitää jaksaa tunkea itseä kaikkialla esille. He kuitenkin työskentelee oman levy-yhtiön kautta, joka tuo paljon lisätyötä. Jos nyt olisivat mukana, se voi olla kiinnostuksesta joka on syttynyt OGOA:n viimeisimmän menestyksen myötä. Game awards oli iso lisäys fanimäärälle, joka ui myös Poetsien oman tuotannon luo. Vaikka Poetseilla on vakaa fanikunta, eipä uusista haittaa ole? Nyt varsinkin, kun kiertueiden teko on hankalaa, mm. Venäjälle ei mennä ja siellä on itseasiassa paljon fanipohjaa. Yhdysvalloissa on pitkään huokailtu kun eivät käy näytillä. UMK sekä ESC on mainioita alustoja tulla kuulluksi.
Mä oon nyt 50/50 että ovat mukana. Eka kuva voi olla liian selkeä, ja viittaakin itseasiassa johonkin Miriam Bryantiin tatuointineen tms, metsä liittyy musavideoon. Mutta olisikos neljäs video. Siinä on maailmanpyörä (CoR), rauhanmerkki (Ballad for Jeremiah the Peacekeeper), syksyinen viljapelto (fall), ouroboros (Alchemy-levy). Mutta kaloihin en osaa sanoa, voi liittyä biisiin. Lumiukko ämpärissä voisi viitata musiikkivideoon jonka kuvassa oli jalat punaisessa (kuumassa) lattiassa/laavassa. Ihan kaikissa 7 kuvavihjeissä on niin, että osa liittyy artistiin ja osa biisiin, taatusti. Muuten harhautuu hakemaan ihan vääriä artisteja.
Itseäni ei innostaisi yhtään Nelli Matula tai Miriam Bryant. Mutta katsotaan nyt ketä siellä sitten todellisuudessa on.
Neljäs vihje liittyy 90% varmasti Erikaan.
Vierailija kirjoitti:
Neljäs vihje liittyy 90% varmasti Erikaan.
Kuten myös seitsemäs, ja kolmas, ja ja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaa vähän toivon ettei POTF olekaan mukana. Ärsyttää jo valmiiksi kun tietää että sitä pakotetaan täällä sitten voittajaksi vaikka kappale olisi mitä ribalea tahansa. Ja muut haukutaan vaikka siellä olisi bängereitä. Ja kansa äänestää asenteella "hevillä ei häviä" kuten 2022
Mitä tekemistä Poetseilla ja hevillä on keskenään? Poetsien musiikki on itseasiassa hyvinkin monipuolista mutta ei heviä sitten millään. Ovat kyllä loistava bändi jolla riittää karismaa, kielitaitoa sekä kykyä tehdä hyviä biisejä. Hyvällä biisillä olisivat loistavat edustajat. Tuskin voittoa tulisi mutta ei tarvitsisi hävetäkään.
Pitäisi kato olla alasti, kun viime vuosina on vallinnut se osittaisen vaatteettomuuden trendi. Siitä bängeri näille kaikille osallistuville naisille nyt.
Mitäs tuumaatte bändien lavaesiintymisestä. Sinne ei voi laittaa kitaristeja tekemään piruetteja. Miten lavastaisit?
Kuumaa sai ihan surkean räpellyksen, joka saattoi vaikuttaa menestykseen. Käytännössä Johannes ravasi kahden muun luona. Euroviisuista on jäänyt mieleen hauskana Voyagerin esitys (Promise) joka alkaa avoautossa istuvasta laulajasta. Heillä oli myös yhtenevät kimaltelevat asut.
Costee olisi aika kiinnostava. Tykkään hänen Nuori Edelmann -biisistään tosi paljon.
Mitä tekemistä Poetseilla ja hevillä on keskenään? Poetsien musiikki on itseasiassa hyvinkin monipuolista mutta ei heviä sitten millään. Ovat kyllä loistava bändi jolla riittää karismaa, kielitaitoa sekä kykyä tehdä hyviä biisejä. Hyvällä biisillä olisivat loistavat edustajat. Tuskin voittoa tulisi mutta ei tarvitsisi hävetäkään.