Ensilumi Etelä-Suomessa ja tienposket taas täynnä kellallaan olevia autoja
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt sellaisia uutisia.
Tilanteen voi todeta ajelemalla liikenteessä.
Kesäkuskit vielä yrittävät ensimmäisillä talvikeleillä, mutta työtävät auton sitten talliin...
Ilmasto lämpenee räjähdysmäisesti, ilmasto lämpenee räjähdysmäisesti!
Merenpinta nousee silmissä, Helsinki jää vesimassojen alle heti huomenna. Vesi nousee, Suomi hukkuu!
Nyt kaikki heti panikoitumaan ja hysteerisesti toistamaan paskamantraa.
Itse luin juuri HSn uutisen, että ei ole ollut normaalia enempää liikenneonnettomuuksia. Ap siis keksi tienposket autoineen ihan omasta päästään tai näkee harhoja.
Sitten menee viikko, muut autoilivat hätkähtävät ajellessaan penkkaan/katolleen ajettujen autojen ohitse, se kaasujalka hellittää ja taas kerran tajutaan että ei se bemari edes uusillakaan nastarenkailla käyttäydy talvisäällä kuin kesäkelillä.
Eikö asiaa voisi ennakoida siten että esim poliisi laittaa noin pari viikkoa ennen ensilumia teiden varsille vaikkapa puhallettavia "onnettomuusautoja" muistuttamaan autoilijoita lähestyvästä väistämättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanteen voi todeta ajelemalla liikenteessä.
Minä en nähnyt mitään sellaista. Liikenne toimi moitteettomasti kehä 1 sekä Turunväylällä.
Täällä oli äskettäin ketju jossa todettiin että ensilumella ei ole liukasta kun se ei koskaan jäädy. Ei kun hanaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse luin juuri HSn uutisen, että ei ole ollut normaalia enempää liikenneonnettomuuksia. Ap siis keksi tienposket autoineen ihan omasta päästään tai näkee harhoja.
Eilenillalla pakettiauto ojassa, tänä aamuna hlöauto ojanpohjalla. Molemmat suoria paikkoja. Eikä hirveästi vauhtiakaan kun molemmissa kohdissa auton väki oli vieressä joko jututtamassa paloautoa tai ottamassa kuvia autostaan vakuutusyhtiötä varten. Ei vain se nakki pitänyt. Tämä yhteensä 1,5 tunnin ajon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli äskettäin ketju jossa todettiin että ensilumella ei ole liukasta kun se ei koskaan jäädy. Ei kun hanaa vaan.
Kunnon AVtasoista argumentointia. Lumi on valmiiksi jäätynyttä...
SNÖKAOSET Tukholmassa
https://sverigesradio.se/artikel/snokaoset-slar-mot-stockholm-stora-del…
Kun maalla joku ajaa lumipenkkaan, niin se huomataan seuraavana kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilenillalla pakettiauto ojassa, tänä aamuna hlöauto ojanpohjalla. Molemmat suoria paikkoja. Eikä hirveästi vauhtiakaan kun molemmissa kohdissa auton väki oli vieressä joko jututtamassa paloautoa tai ottamassa kuvia autostaan vakuutusyhtiötä varten. Ei vain se nakki pitänyt. Tämä yhteensä 1,5 tunnin ajon aikana.
Tuohan on ihan normaali määrä viikonlopun jälkeen. Muutama auto ojassa ei ole sama kuin penkat täynnä autoja. Etelä-Suomessa nyt vain on aika paljon enemmän autoja kuin muualla maassa, kyllähän se näkyy myös liikenteessä. Etelässä ei yleensä ole sitä naapurin isäntää, joka käy kaljakoppaa vastaan noukkimassa traktorilla auton ojasta, joten hinauksen saaminen kestää hieman kauemmin. Se ei vielä tee kenestään uutta Kalle Rovanperää vaikka se oma kotitie sattuukin olemaan hiekkatie.
Nyt lumipyry osui hyvin viikonlopuksi, niin uskon monen viikonloppuna vaihtaneen tai vaihdattaneen talvirenkaat alle. Viikko takapaerin oli kuitenkin ihan kesäkelit etelän liikenteessä.
Olen ajanut tänään noin 60 km Espoossa ja en ole nähnyt yhden yhtä penkassa olevaa autoa, kolaria tai mitään muutakaan. Missä ne kaikki siis ovat?
Eipä ole näkynyt yhtään autoa tien sivussa kallellaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo en nähnyt yhtäkään vaikka töistä ajelin yöllä kotiin.
Sääennusteet lupaili lumimyräkkää, mutta niin ne lupaili ukkosia ja sateita elokuussakin eikä ne tänne koskaan tulleet. Saattoi olla tutkakuva, jonka perusteella oli tulossa oikein kaatosade tunnin sisällä ja kas, tunnin päästä ei mitään eikä koko loppupäivänäkään. Tämä lumisadealue oli ennusteissakin niin hilkulla mennä ohi, että minä uskoin sen vasta kun näin. En kylläkään autoile, että sinänsä olen väärä ihminen puhumaan.
Lauantaina oli superliukasta Espoossa ja pari autoa näin kolaroineen. Ei nyt mitään älytöntä määrää kuitenkaan ja varmaan normaalin rajoissa. Talvirenkaillakin oli tekemistä, joten kesärenkailla olisi ollut aivan helisemässä.
Joka stanan vuosi