Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Suomessa on niin paljon ihmisiä, jotka ei kykene työntekoon?

Vierailija
20.08.2024 |

Mikä on tämän kaiken aiheuttanut? Hoivan ja kasvatuksen puute? Mikä? Puuttuuko tästä yhteiskunnasta vanhemmuus? 

Kommentit (294)

Vierailija
41/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata äänestää puilueita, jotka jakaa holtittomasti rahaa. 

Persut ja kokkareet laitetaan pihalle niin loppuu se rahan jako kavereille.

Vierailija
42/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainio esimerkki oli Suomeen tulleet ukrainalaiset, entiset marjanpoimijat, jotka eivät viitsineet tänä- eikä viimevuonna mennä töihin kun saivat kaikki tuet täysimääräisinä kenenkään kyselemättä. Tämä on erään itsensä kertoma.

Joo, tästä ei voi syyttää ukrainalaisia vaan liian anteliasta tukijärjestelmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainio esimerkki oli Suomeen tulleet ukrainalaiset, entiset marjanpoimijat, jotka eivät viitsineet tänä- eikä viimevuonna mennä töihin kun saivat kaikki tuet täysimääräisinä kenenkään kyselemättä. Tämä on erään itsensä kertoma.

Niillä tuilla sentään saa maksettua elämisen kulut. Marjanpoiminnalla ei makseta, onko ikinä kukaan sillä elänyt Suomessa? Nuoret kotona asuvat menivät aikanaan kesätöihin taskurahaa ansaitsemaan, mutta eihän heidän tarvinnut itse vuokria maksaa saati lapsia elättää.

Vierailija
44/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärakenteesta on kyse. Koska alle 80-vuotiaat ovat harvinaisuuksia, ei kovin paljon huipputyökykyisiä ole.

Vierailija
45/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoon pääsy pitkittyy kun lääkärit kuittaa kaikki oireet masennusdiagnoosilla eikä jaksa kiinnostua aidosti asiakkaan terveydestä. Siinä prosessissa käy niin, että henkilö käy samasta vaivasta jopa kymmeniä kertoja lääkärissä ennen kuin saa hoitoa. Se jos mikä kuormittaa terveydenhuoltoa ja aiheuttaa sen, että jonot pitenee. Vaivat kroonistuu, pahenee ja tulevat paitsi kalliiksi hoitaa niin voi aiheuttaa pysyvän työkyvyttömyyden. Valitettavasti rahalla sitä ei korjata, että meidän lääkäreillä on krooninen asennevamma työnsä tekemistä kohtaan.

Omalla rahalla saa kyllä sen, että menee yksityiselle niin on mahdollista saada hoitoakin. Itselläni kyllä tosin on kyseessä juurikin tuo masennus.

46/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon osayyökyvytön/kuntoutustuella ja haluaisin/pystyisin jo tehdä töitä ja olen hakenut jo monta vuotta töitä mutta kukaan ei ole palkannut, en ole edes päässyt haastatteluihin koska oli työkyvyttömyyseläkkeen takia taukoa työelämästä 5 vuotta ja tauko työelämästä kasvaa kun kukaan ei palkkaa

Vierailija
47/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun he eivät kykene muuttamaan unelmiensa maihin Suomen hyvien tukien ääreltä.

Vierailija
48/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä jännä, että jos palkka on niin pieni että lähentelee jo tukia, niin ratkaisu ei ole nostaa palkkaa vaan vähentää tukia! Ja silloin, kun toinen saa paljon vähemmän, oma TUNTUU enemmältä!

Tätäkö ihan todella on suomalaisuus?

Hei älypää, perusta firma ja rupea maksamaan parempaa palkaa.

Vierailija
49/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on yksinkertaisesti liian hyvä sosiaaliturva, ja liian huonosti palkatut "paskaduunit". Huono-osaisuus periytyy, ja nykyään se kaikkein heikoin aines lisääntyy eniten. Pitäisi luoda systeemi, jolla se kaikkein heikoin aines saadaan osaksi oravanpyörää. Vain hyvin harvan alle 60-vuotiaan pitäisi päästä sairauseläkkeelle; vain sellaisten, joiden toimintakyky on oikeasti huono 24/7. Hyvänä esimerkkinä on eräs keskisuomalainen persujen kunnallispoliitikko, jonka aktiivisuutta voi kuka tahansa seurata somessa. Tämä keski-ikäinen eukko loihtii jos jonkinlaisia herkkuja keittiössä, matkustaa poliittisiin tilaisuuksiin maan ääriin saakka, pitää yksin kotitilaa raskaine fyysisine töineen - mutta on sairauseläkkeellä! Koulutustaan vastaavaa työtä tekee eläkkeen ohessa. Vastaavia esimerkkejä on lukemattomia.

Millä diagnoosilla?

Vierailija
50/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alieeni kirjoitti:

Ite oon osayyökyvytön/kuntoutustuella ja haluaisin/pystyisin jo tehdä töitä ja olen hakenut jo monta vuotta töitä mutta kukaan ei ole palkannut, en ole edes päässyt haastatteluihin koska oli työkyvyttömyyseläkkeen takia taukoa työelämästä 5 vuotta ja tauko työelämästä kasvaa kun kukaan ei palkkaa

Millä elät? Saatko tuon osakuntoutustuen lisäksi jotain  vai pitääkö syödä säästöt?

Vierailija
51/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutus palvelut ne vähätkin loppuu kun joudut terveydellisistä syistä lopettamaan työt. Koita siinä sitten käydä kiropraktikolla, hierojalla ja kuntosalilla työttömyyskorvauksella, hyvä kun elämiseen riittää. Ensin raatanut hullunlailla ja kun on ajettu loppuun heitetään tunkiolle.

Vierailija
52/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ovat masentuneita. Masennus on olotila, joka voidaan hoitaan. Harvoin siihen on lääkkeenä sairausloma. Itse asiassa se voi jopa passivoittaa ja huonontaa tilannetta

Vierailija
53/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, miun suvussa on paljon lorvikatarria. Sen lisäksi mie oon allerginen työnteolle, hielle ja aikaisin heräämiselle.

Vierailija
54/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset syövät epäterveellistä ruokaa, se johtaa huonoon työkykyyn.

Vierailija
55/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen vakava unettomuus. 

Vierailija
56/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutus palvelut ne vähätkin loppuu kun joudut terveydellisistä syistä lopettamaan työt. Koita siinä sitten käydä kiropraktikolla, hierojalla ja kuntosalilla työttömyyskorvauksella, hyvä kun elämiseen riittää. Ensin raatanut hullunlailla ja kun on ajettu loppuun heitetään tunkiolle.

Niinpä. Pidin huolta itsestäni monin eri tavoin, kun yritin pysyä työkykyisenä. Kuntoutustuella pystyn maksamaan perushoidon ilman mitään lisukkeita.

Vierailija
57/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian hyvät tuet ja "paskaduunien" huonot palkat? Miksi pitää tähdätä niihin paskaduuneihin, itseään niskasta kiinni ja parempiin hommiin tai ensin se paskaduuni ja siitä ylöspäin.

Kun yhä isompi porukka ei tajua, ettei suoraan hyviin töihin juuri mennä, pitää aloittaa pohjalta. Sinne ei pidä jäädä, mutta aloittaa kyllä. Kun kärsii ne palkattomat harjoittelut jo nuorena, aikuisena on sitten kunnolla palkatussa työssä.

Kuka huutaa korkeampia palkkoja, mikä estää teitä perustamasta firmaa ja maksamasta vaikka tuplapalkkoja kaikille tumpeloillekin? Niinpä.

Vierailija
58/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ovat masentuneita. Masennus on olotila, joka voidaan hoitaan. Harvoin siihen on lääkkeenä sairausloma. Itse asiassa se voi jopa passivoittaa ja huonontaa tilannetta

Riippuu masennuksesta - syystä ja ilmenemisestä. Itse olen niin loppuunajettu, että lääkärin ohje on vain levätä ja kerätä voimia ja käyttää ne voimat johonkin kivaan, jotta voisi sitten joskus ehkä elimistö jaksaa taas. Vaikka kaikki tuet loppuisivat, en pystyisi menemään töihin. Ja tietysti on se mahdollisuus, että loppuvatkin aiemmin kuin tämä sairaus.

Vierailija
59/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä tuilla sentään saa maksettua elämisen kulut. Marjanpoiminnalla ei makseta, onko ikinä kukaan sillä elänyt Suomessa? Nuoret kotona asuvat menivät aikanaan kesätöihin taskurahaa ansaitsemaan, mutta eihän heidän tarvinnut itse vuokria maksaa saati lapsia elättää.

Niillä tuilla saa maksettua elämisen kulut, niinpä, sen takia työ ei maistu.

Vierailija
60/294 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu masennuksesta - syystä ja ilmenemisestä. Itse olen niin loppuunajettu, että lääkärin ohje on vain levätä ja kerätä voimia ja käyttää ne voimat johonkin kivaan, jotta voisi sitten joskus ehkä elimistö jaksaa taas. Vaikka kaikki tuet loppuisivat, en pystyisi menemään töihin. Ja tietysti on se mahdollisuus, että loppuvatkin aiemmin kuin tämä sairaus.

Kuulostaa siltä että olet vain päättänyt noin. Kaikella kunnioituksella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi