Postin asiakaspalautus, vastuu vahingosta?
Hei.
Onko teillä tietoa kuka ottaa kulut takkiin seuraavassa skenaariossa:
Tilaan nettikaupasta vaikka tonnin telkkarin. Tv saapuu minulle ehjänä mutta en pidä kuvanlaadusta ja päätän palauttaa sen 14vrk sisällä Postin asiakaspalautuksena.
Pakkaan tv:n prikulleen kuten sen sain, kuplamuovineen päivineen. Säilytän myös postin kuitin asiakaspalautuksesta.
Matkalla takaisin tv ei selviä ehjin nahoin Postin kuljetuksesta, ruutu hajoaa tai koko tv katoaa.
Normaalisti lähettäjällä on vastuu vahingosta, vaikka Tori.fi kaupoissa. Teknisesti minä olen nyt lähettäjä, kun lähetän tv:n takaisin firmalle.
Sanooko firma että tv meni p*skaksi tai ei saapunut, ei rahanpalautusta? Vai onko asia puhtaasti Postin ja firman välinen?
Kiitos vastauksista.
Todennäköisesti et saa mitään tai asia on useita kuukausia käsittelyssä = olet ilman tv:tä.
Postin kautta ei kannata tilata mitään muuta kuin pätkä ratakiskoa :)