Kuka muistaa 80-luvulta laivoilla ilmaiset sängyt?
Eli noilla vanhoilla ruotsinlaivoilla oli sellaisia ilmaisia kerrossänkyjä. Muistaakseni ihan alimmilla kansilla. Sinne sai kuka vain mennä nukkumaan/lepäämään ja tavarat sitten kolikkolokeroon. Olivat avointa tilaa. Niitä ei ole enää. Koska ne on poistettu?
Ja en tarkoita junanpenkin näköisiä istuimia. Sitä istumishuonetta. Vaan ihan ahtaassa tilassa olevia kerrossänkyjä. Kerro millainen oli meno niissä, luulisi että aika remuisa :)
Kommentit (44)
Eikö ennenvanhaan ollut niin, että kun etelään menit, niin joku random tuntematon tuli sun hotellihuoneeseen kämppikseksi, jos et ollut maksanut extraa?
Se oli ns. naispaikka tai miespaikka. Yhden hengen huone oli sitten paljon kalliimpi. Joskus sattui hyvä tuuri ja huonekaveri oli ihan kivaa matkaseuraa. Yhden kanssa pidimme yhteyttä matkan jälkeenkin ja kävimme toistemme luona Suomessakin.
Laivoilla oli myös näitä hyttipaikkoja. Kerran nuorena opiskelijana olin menossa Ruotsiin töihin ja olin varannut yhden naispaikan varmaan halvimmasta mahdollisesta hytistä jossain autokannen alapuolella. Illalla laivan lähtiessä tuossa neljän hengen hytissä kävi parikin muuta tyyppiä heittämässä pikkuruisen kassin jollekin sängylle varauksen merkiksi. Sen jälkeen heitä ei näkynyt.. Loppujen lopuksi olin ainoa, joka nukkui yönsä tuossa hytissä. Hmm, missähän ne pari muuta yöpyivät?
Interraililla ollessani nukuin niissä. Turun ja Tukholman välillä. Rauhallista niissä oli. Lähinnä reppureissaajia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ennenvanhaan ollut niin, että kun etelään menit, niin joku random tuntematon tuli sun hotellihuoneeseen kämppikseksi, jos et ollut maksanut extraa?
Se oli ns. naispaikka tai miespaikka. Yhden hengen huone oli sitten paljon kalliimpi. Joskus sattui hyvä tuuri ja huonekaveri oli ihan kivaa matkaseuraa.
Usein tuli joku juoppo tai muuten epäsosiaalinen huonekaveri.
No mutta pystyikö niissä sängyissä duunaa jonkun baarista isketyn tytön kanssa? Vai oliko kiellettyä.