Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siltsun myynnissä olevan kerrostaloasunnon yhtiövastike 11 373 e/kk

Vierailija
19.08.2024 |

Vaikka uusi ostaja selviäisikin kuukausittaisesta 11 373 euron yhtiövastikkeesta, lisää maksettavaa on luvassa.

Myyntiesitteessä kerrotaan, että taloyhtiö tulee nostamaan 100 000 euron suuruisen lainan terassin vesivahingon kunnostustöitä varten.

Taloyhtiössä kustannukset jyvitetään asuinneliöiden mukaan. Koska Siltsun kahden kerroksen kattohuoneistossa neliöitä on 236, kustannukset ovat sen mukaisia. Yhtiön 100 000 euron laina tarkoittaa Siltsun asunnon osalta noin 15 500 euron lisälaskua.

Huh saa kyllä olla melkoiset tulot että pystyy ylläpitämään tuollaista asuntoa. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa velattomana niin yhtiö vastike on 1400 euroa. 

Vierailija
22/23 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole kun 1400 ja risat. Et taida oikein ymmärtää näitä asioita. Maksat velattoman hinnan niin yhtiövastike on siis tuo mainitsemani summa. Velaton hinta on siis tuo 2 miljoonaa.

Minä ainakin tipahdin kärryiltä. Mistä 2 miljoonaa tipahti? ja miten velaton hinta vaikuttaa yhtiövastikkeeseen? Eikö se ole sama oli asuntovelkaa tai ei?

En tiedä mistä mistä on kyse, mutta jos Jari myy 1 miljoonalla asuntoaan jossa on 1 miljoona vielä velkaa maksamatta -> asunnon oikea velaton hinta on 2 milnoonaa - ilmeisesti Jari itse on maksanut lähet 12 000 kuukaudessa asunnostaan ja siitä yli kymppitonni on mennyt velan lyennykseen ja tulevalle ostajalle myydään asuntoa tuolla sopimuksella.  Voi sopia jollekin jolla on miljoona ja rahaa käytettävissä 12 000 as

Mikä ihme on asuntovastike?

T. Lkv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mä ihmettelen, miten toi hoitovastikw on keskustakämpässä noin kova? Tuolla alueella on paljon taloyhtiöitä, joissa on positiivinen positiivinen

Ei ole alueesta kiinni vaan talosta. Jos taloyhtiö itse omistaa liikehuoneistoja tai jopa asuinhuoneistoja, näiden tuotolla maksetaan hoitokuluja ja vastike voi olla jopa nolla euroa.

Mutta silloin asunnonostaja maksaa käytännössä myös oman osuutensa näiden yhtiön omistusten arvosta. Eli ei ole ihan halpoja asuntoja sellaisissa taloyhtiöissä. Ja toki on alueita joissa liikehuoneistoista on omistajalle vain kuluja kun kukaan ei vuokraa niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä