Siltsun myynnissä olevan kerrostaloasunnon yhtiövastike 11 373 e/kk
Vaikka uusi ostaja selviäisikin kuukausittaisesta 11 373 euron yhtiövastikkeesta, lisää maksettavaa on luvassa.
Myyntiesitteessä kerrotaan, että taloyhtiö tulee nostamaan 100 000 euron suuruisen lainan terassin vesivahingon kunnostustöitä varten.
Taloyhtiössä kustannukset jyvitetään asuinneliöiden mukaan. Koska Siltsun kahden kerroksen kattohuoneistossa neliöitä on 236, kustannukset ovat sen mukaisia. Yhtiön 100 000 euron laina tarkoittaa Siltsun asunnon osalta noin 15 500 euron lisälaskua.
Huh saa kyllä olla melkoiset tulot että pystyy ylläpitämään tuollaista asuntoa.
Kommentit (23)
Ei muuten ole kun 1400 ja risat. Et taida oikein ymmärtää näitä asioita. Maksat velattoman hinnan niin yhtiövastike on siis tuo mainitsemani summa. Velaton hinta on siis tuo 2 miljoonaa.
Millä rahalla se tuollaisia ostelee?
Huoneiston suurin ongelma on sen velkaosuus, joka on 995 945 euroa.
Mikäli uusi ostaja ei pysty ostamaan huoneistoa velattomalla hinnalla, seuraava haaste koituu yhtiövastikkeesta.
Se nousee hoito- ja pääomavastikkeineen 11 373 euroon kuukaudessa. Luonnollisesti korkea yhtiövastike karsii ostajaehdokkaita runsaalla kädellä.
https://www.seiska.fi/kotimaa/jaatava-yhtiovastike-jari-sillanpaan-asun…
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole kun 1400 ja risat. Et taida oikein ymmärtää näitä asioita. Maksat velattoman hinnan niin yhtiövastike on siis tuo mainitsemani summa. Velaton hinta on siis tuo 2 miljoonaa.
Minä ainakin tipahdin kärryiltä. Mistä 2 miljoonaa tipahti? ja miten velaton hinta vaikuttaa yhtiövastikkeeseen? Eikö se ole sama oli asuntovelkaa tai ei?
Vierailija kirjoitti:
Sehän on miljonääri. Kyllä laulamalla tienaa hyvin. Esim Kaija Koo, Saija Tuupanen yms ei ole rahasta pulaa.
Rahoitusvastiketta kymppitonni kuussa, joo. Jokainen asunnon ostaja osaa kyllä asuntoa ostaessa sen velattoman hinnan varmaan katsoa. Se on jokaisen oma asia sitten, jatkaako rahoitusvastikkeen maksamista vai maksaa taloyhtiölainan pois,
Jutussa on sujuvasti sekoitettu hoito ja rahoitusvastike. Jos velan maksaa pois, hoitovastike on 1400 euroa. Huoneistoa rasittaa lähes miljoonan lainaosuus. Ilmeisesti taloyhtiö on pieni, tai huoneisto suuri muihin asuntoihin nähden, koska sen jyvitetty osuus on noin 15 prosenttia kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tipahdin kärryiltä. Mistä 2 miljoonaa tipahti? ja miten velaton hinta vaikuttaa yhtiövastikkeeseen? Eikö se ole sama oli asuntovelkaa tai ei?
En tiedä mistä mistä on kyse, mutta jos Jari myy 1 miljoonalla asuntoaan jossa on 1 miljoona vielä velkaa maksamatta -> asunnon oikea velaton hinta on 2 milnoonaa - ilmeisesti Jari itse on maksanut lähet 12 000 kuukaudessa asunnostaan ja siitä yli kymppitonni on mennyt velan lyennykseen ja tulevalle ostajalle myydään asuntoa tuolla sopimuksella. Voi sopia jollekin jolla on miljoona ja rahaa käytettävissä 12 000 asuntoon kuukaudessa, kai Jarikin on katsonut että tuo järjestely on hänelle hyvä, halpa lainta tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ostakaan, vaan myy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä mistä on kyse, mutta jos Jari myy 1 miljoonalla asuntoaan jossa on 1 miljoona vielä velkaa maksamatta -> asunnon oikea velaton hinta on 2 milnoonaa - ilmeisesti Jari itse on maksanut lähet 12 000 kuukaudessa asunnostaan ja siitä yli kymppitonni on mennyt velan lyennykseen ja tulevalle ostajalle myydään asuntoa tuolla sopimuksella. Voi sopia jollekin jolla on miljoona ja rahaa käytettävissä 12 000 asuntoon kuukaudessa, kai Jarikin on katsonut että tu
Eli asuntovastike ei ole 12 000€ kuussa vaan siinä on velanhoito+asuntovastike?
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee. (vanha viidakon sanonta)
Mun isä paheksu mua kun kuuntelin lapsena pelle miljoonaa. Epämääräinen punkkarihan se oli. Mutta isä kuuntelee sillanpäätä. Pelle ei ollut pedofiili homo narkkari. Pilveä se kyllä käytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ostakaan, vaan myy.
Onko rahat siis loppu??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on miljonääri. Kyllä laulamalla tienaa hyvin. Esim Kaija Koo, Saija Tuupanen yms ei ole rahasta pulaa.
Voisin kuvitella, että Satumaalla tianaa viläkin hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä mistä on kyse, mutta jos Jari myy 1 miljoonalla asuntoaan jossa on 1 miljoona vielä velkaa maksamatta -> asunnon oikea velaton hinta on 2 milnoonaa - ilmeisesti Jari itse on maksanut lähet 12 000 kuukaudessa asunnostaan ja siitä yli kymppitonni on mennyt velan lyennykseen ja tulevalle ostajalle myydään asuntoa tuolla sopimuksella. Voi sopia jollekin jolla on miljoona ja rahaa käytettävissä 12 000 as
Ei ole mitään "asuntovastiketta" on yhtiövastike, joka sisältää hoitovastikkeen ja pääomavastikkeen. Eli hoitovastike on ns. asunnon juoksevat kulut, pääomavastikkeella maksetaan yhtiölainaa.
Jos asunnon ostaa velattomalla hinnalla ja maksaa siis velkaosuuden pois, maksettavaksi jää vain hoitovastike.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä paheksu mua kun kuuntelin lapsena pelle miljoonaa. Epämääräinen punkkarihan se oli. Mutta isä kuuntelee sillanpäätä. Pelle ei ollut pedofiili homo narkkari. Pilveä se kyllä käytti.
Pelle kyllä kieltää huumeidenkäytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, että Satumaalla tianaa viläkin hyvin?
Satulinna jos Siltsun kappaletta tarkoitat. Eipä se sillä kauheasti tienaa. Esittäjän korvaukset saa. Kappaleen on tehnyt Jukka Kuoppamäki.
Enemmän mä ihmettelen, miten toi hoitovastikw on keskustakämpässä noin kova? Tuolla alueella on paljon taloyhtiöitä, joissa on positiivinen positiivinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle kyllä kieltää huumeidenkäytön.
Kieltää käyttävänsä nykyisin. Muistelen, että kertoi käyttäneensä aiemmin mutta luopui sittemmin.
Miten yhtiövastike voi olla noin paljon? Vai tuliko iltasanomien toimittajalla yksi numero tuohon liikaa?