Miten keskustella miehen kanssa, joka alkaa heti kiukutella, jos puhe kääntyy hänen vastuisiin?
Jos puhe kääntyy miehen vastuisiin tai johonkin, mikä ei ole hänelle edullista, niin alkaa lapsellinen kiukuttelu, mykkäkoulu tai minun syyttely. Tuon tarkoituksena on tietenkin tehdä keskustelusta minulle epämukavaa, jotta asiaan ei enää ikinä palata. Jos en suostu ymmärtämään miehen vihjettä, niin raivostuu.
Miten tuollaisen kanssa voi keskustella mistään? Vai onko aivoa vaihtoehto se, että mies saa luistella vastuita ja ottaa kaikki edut mitä saa, ja sitä toimintatapaa ei saa kyseenalaistaa?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että ei tuollaisen kanssa mitään tule.
Onko mitään mikä voi saada tuollaisen muuttumaan? En ajattele, että minä saisin, mutta onko elämässä ylipäätään mitään mikä voisi johtaa muutokseen parempaan päin? Ap
Ei. Hänet on kasvatettu niin että mamma on paaponut pilalle. Kasvanut kieroon.
On tullut hiukan lihotttua suhteen aikana vai mitä ap? Ja se kiva hymyilevä luonteesi on muuttunut kärttyisäksi pihtariksi? Katso peiliin!
Tervemenoa vaan 12 m2 yksiöön Kontulaan sieltä miehen omistamasta talosta!
Vierailija kirjoitti:
On tullut hiukan lihotttua suhteen aikana vai mitä ap? Ja se kiva hymyilevä luonteesi on muuttunut kärttyisäksi pihtariksi? Katso peiliin!
Kuules mammanmussukka. Kenenkään toisen ihmisen paino ei liity sinun itsekkyyteesi ja laiskuuteesi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ainakaan niin paljon siivottavaa, jos ap joutuu nytkin hoitamaan kaikki kotityöt. Pääsee helpommalla.
Joo. Mies on miesvauva ja koira, tekee mitä haluaa, minkäänlainen vastuunjaoista sopiminen tulkitaan alistamiseksi. Eräs mies piti aikatauluista sopimistakin alistamisena. Jännä sinänsä, että naisen pitää käydä töissä, ja naisen pitäisi joustaa ja naisen työnantajan pitäisi joustaa miehen impulssien mukaan, koska mies ei voi sitoutua aikatauluihin
Tässäpä sinulle kullanarvoinen vinkki. Jätä mieslapsi, muuta välittömästi omaan asuntoosi äläkä enää koskaan päästä elämääsi yhtäkään miesvauvaa tai -lasta, jotka eivät kohtele sinua vähintään tasavertaisesti, mieluummin kuin kukkana kämmenellä
Taas yksi nalkuttava akka jonka mielestä Kyllä kulta, teen niin kuin haluat on ainoaa oikeaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään mikä voi saada tuollaisen muuttumaan? En ajattele, että minä saisin, mutta onko elämässä ylipäätään mitään mikä voisi johtaa muutokseen parempaan päin? Ap
Nämä mammat myös puolustelevat mieslapsia, jos tulee konflikti. Pahimmillaan kuullut tarinoita, kun mamma on anellut ymmärrystä lähisuhdeväkivallalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ainakaan niin paljon siivottavaa, jos ap joutuu nytkin hoitamaan kaikki kotityöt. Pääsee helpommalla.
Loistava logiikka! Ei ole niin paljon siivottavaa! 😆
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen mies ei omista mitään eikä varsinkaan jaa omaansa naisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ihastuttava yksimielisyys asiassa. Enkä voi sanoa itsekään olevani eri mieltä. Irroittautuminen ei vain ole niin helppoa. Emme onneksi asu yhdessä, joten ihan katastrofaalinen tilanne ei sentään ole.
Kenelläkään ei ilmeisesti ollut mitään ajatusta, että tuollainen käytös voisi jossain olosuhteissa muuttua?
Ap
Eipä sitä aikuista ihmistä voi oikein muuttaa, vaan sen täytyy lähteä itsestään. Muutenkin, en minä alkaisi aikuista ihmistä kouluttamaan. Kasvattaminen on vanhempien vastuulla ja jos se on jätetty tekemättä, en alkaisi heidän jälkiään korjailemaan.
En tekisi tuossa tilanteessa muuta kuin eroaisin. Suhtautuisin myös hyvin skeptisesti lupauksiin muuttua, jos ero säikäyttää miehen. Parhaimmillaan onnistuu teeskentelemään niin kauan, että teillä on se yhteinen asunto ja tietää, että siitä sinun on huomattavasti vaikeampi lähteä, joten voi palata takaisin vanhoihin tapoihinsa.
Jos asutte erillään niin mitä ne vastuut voivat olla?
Vierailija kirjoitti:
Ihastuttava yksimielisyys asiassa. Enkä voi sanoa itsekään olevani eri mieltä. Irroittautuminen ei vain ole niin helppoa. Emme onneksi asu yhdessä, joten ihan katastrofaalinen tilanne ei sentään ole.
Kenelläkään ei ilmeisesti ollut mitään ajatusta, että tuollainen käytös voisi jossain olosuhteissa muuttua?
Ap
Et voi muuttaa toisennihmisen käyttäytymistä sellaiseksi kuin haluaisit sen olevan. Voit ainoastaan muuttaa omaa suhtautumistasi toisen käytökseen. Ihmettelen kyllä, miksi jäisit odottelemaan muutosta jota ei ole tulossakun kerran ette edes asu yhdessä. Eteenpäin vasn katse, jätämiesvauva riitelemään ja mököttään itsekseen.
Kappas, omia viestejään sarjapeukuttava inkkelikin haluaa antaa panoksensa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä mammat myös puolustelevat mieslapsia, jos tulee konflikti. Pahimmillaan kuullut tarinoita, kun mamma on anellut ymmärrystä lähisuhdeväkivallalle
Näin on. Minulla on lähipiirissä yksi tällainen tapaus. Mammanpojan äiti on alkanut suorastaan vainoamaan ja kiusaamaan miniäänsä, kun miniä on kehdannut vaatia hänen mussukaltaan arvostavaa käytöstä ja osallistumista kotitöihin.
Vierailija kirjoitti:
HIljasuus on todella iso voima ja myös se, että osaa kävellä pois.
Teidän ihmisten täytyy ymmärtää ja oppia energiat ja miten energiat toimii.
Jos sinä ihmisenä kokoajan pusket sitä toista ihmistä, niin se sun haluama asia menee kokoajan vaan kauemmaks.
Se riitely ja väitteleminen ei siis hyödytä mihinkään.
Älä kiinnitä mitään huomiota siihen miehees, tee omia juttujas ja vedä oma energia sisää. Yleensä se mies alkaa toimimaan sen jälkeen.
Jos se ei toimi, ni kävele pois ja jätä se kasvamaan
<3
Tämä tässä. Olin kerran tuollaisessa suhteessa. Meillä ongelma oli enemmän mistään syvällisemmästä asiasta keskustelu, mies oli täysin irtaantunut tunteistaan eikä välittänyt siis minunkaan henkisestä hyvinvoinnistani. Muutuin lopulta itse yhtä etäiseksi ja kylmäksi. Hän totesi huomaavansa asian, mutta ei tiedä mitö tehdä eikä sitten mitään yrittänytkään. Suhde päättyi siihen. Alussahan hän siis oli aivan erilainen, muistan jopa miettineeni että kerrankin mies joka osaa puhua tunteistaan!
Eivät he muutu, elleivät itse näe asiassa ongelmaa ja ole valmiita sen eteen töitä tekemään.
Ainahan voit pakottaa miehen vegaaniksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava logiikka! Ei ole niin paljon siivottavaa! 😆
Totta se on. Eikä tarvitse olla niin huonolla tuulella joka päivä, kun nurkissa ei pyöri joku laiska vätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen mies ei omista mitään eikä varsinkaan jaa omaansa naisen kanssa
Teidän katkerien akkojen faktasioissa.
Parasta sinulle olisi, kun et seurustelisi tuollaisen tyypin kanssa. Säästyy oma mielenterveys.