Meinaan laihduttaa ketolla
Tällainen idea putkahti päähän. Osaan olla kyllä pitkäjänteinen. Mutta nyt kaipaisin kokemusasiantuntijoiden parhaita neuvoja! Haluaisin yksinkertaisen systeemin, vaikka kaksi erilaista ruokapäivää, joita vaihtelisin.
Kommentit (87)
Mites nuo kevytlimpparit? En nykyään juuri käytä, mutta ne voisivat tuoda tarvittavaa raikasta ja makeaa makuelämystä. Toisaalta ne kai vaikuttaa veren insuliiniin siinä missä sokerilimpparitkin, joten meneekö kunnon keto ja nälänhallinta siitä pilalle kuitenkin. Millaista kokemusta tästä? Ap
En ole ketoa koskaan kokeillut, mutta VHH on itselle helpoin tapa ylläpitää ihannepainoa. Ja se on minulle pätevä elämäntapa, ei vain lyhytaikainen kuuri.
Proteiinia ja kuitua. Kohtuullisesti rasvaa ja hyviä hiilihydraatteja. Vähäisesti herkkuja joskus ja jouluna. Hyvin yksinkertaista ja helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Proteiinia ja kuitua. Kohtuullisesti rasvaa ja hyviä hiilihydraatteja. Vähäisesti herkkuja joskus ja jouluna. Hyvin yksinkertaista ja helppoa.
Tuo kuituasia kyllä hieman mietityttää. Olen huomannut että on haastavaa saada riittävästi kuituja vaikka syön täysjyvää ja kasviksia, hedelmiä ja marjoja. 25 grammaa päivässä on iso määrä. Ja ymmärrän merkityksen suolistolle, on tosi tärkeä asia. Olen ajatellut, että keton aikana pitää vaan hyväksyä että kuituja ei tule nyt väliaikaisesti riittävästi.
Mutta otan mielelläni vinkkejä tähän asiaan! Ap
Kaipaisin näkemystä kahteen asiaan:
- kuitujen saanti, kuinka saada riittävästi?
- onko järkevintä pitää nollalinjaa kevytlimppareiden suhteen, eli lähinnä se, että sotkeeko ne kylläisyyttä?
Syyskuun alku lähenee, ja täytyy sanoa että iso muutos kyllä tulee syömisiin. Eli siis haastavaa tulee kyllä olemaan ilman mitään herkkuja. Mutta tarve laihdutukseen on suuri.
Olisko muita tulossa mukaan, eli voisin tässä heittää haasteen:
- syyskuu, lokakuu ja marraskuu
- ketolla eli niin että ketoosi säilyy
- vyötärön mittaus joka maanantaiaamuna
Tervehdys taas. Tässä olen kehitellyt suunnitelmaa eteenpäin. Ainakin aluksi pitää pysyä siis 20 g hiilihydraatteja, ja jakaa se neljään osaan tasaisesti eri aterioille. Että ketoosi lähtee hyrräämään. Aamupalan munakkaaseen voin siis laittaa 100 g sipulia, tomaattia ja paprikaa, niin siitä tulee se noin 4,5 g hh.
Lounassalaattista tulee 4,5 g, laitan siihen: vihersalaattia, kesäkurpitsaa, avokadoa, lämminsavulohta ja salaattikastiketta.
100 g vihersalaattia => 1 g
80 g kesäkurpitsaa => 2 g
100 g avokadoa => 1 g
salaattikastike (neitsytoliiviöljy, viinietikka, sinappia mausteeksi) => 0,5 g
Päivällisen ja iltapalan määriä en ole vielä laskenut, mutta päivälliseen tulee siis kanaa/nautaa + parsakaalia/ruusukaalia + herkkusieniä. Ja iltapalaan teetä ja minuuttisämpylää, jossa mm. munaa ja mantelijauhoa.