Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinaan laihduttaa ketolla

Vierailija
19.08.2024 |

Tällainen idea putkahti päähän. Osaan olla kyllä pitkäjänteinen. Mutta nyt kaipaisin kokemusasiantuntijoiden parhaita neuvoja! Haluaisin yksinkertaisen systeemin, vaikka kaksi erilaista ruokapäivää, joita vaihtelisin.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo lähtä alkuun kun vaan korvaa kaikki hiilarit jollain muulla esim. kesäkurpitsa, kukkakaali, pinaatti, vihreät pavut, munakoiso, parsakaali.

Esimerkiksi jos teit ennen vaikka makaroonilaatikon niin laitat makaroonin sijaan kukkakaalia (keitetty ja pilkottu).

Keitetyt perunat ja riisit voi korvata vastaavasti kukkakaalilla tai keitetyllä parsakaalilla. Niistä voi myös tehdä hyvin muussia, keittää ja muussaa, sekaan voita ja mausteita ja tilkka kermaa / ranskan kermaa.

Uunissa grillattu munakoiso siivuina ja grillattu kesäkurpitsa on helppoa ja hyvää.

Tämän kun tekee niin pääsee jo todella hyvin alkuun ja ei tarvitse sen kummempia "murehtia" ketoilusta.

Tein itse saman ja pudotin Toukokuun alusta  n 8kg ilman kärvistelyä tai nälkää. Syön myös paljon munia, kohtuullisesti pähkiönöitä ja maapähkinävoita. Joskus myös kirsikka tomaatteja ja / tai punaista paprikaa. Kahvin kanssa tu

Wau, hyvä tulos! Ap

Vierailija
22/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vähemmän kuin kulutat niin laihtuminen on varmaa, ei siihen poppas konsteja tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan perusterve?

Mun elimistö meni ketoosista "stressitilaan", joka johti perussairauteni voimakkaaseen pahenemiseen, joka puolestaan johti työkyvyttömyyteen.

Ei siinä sitten enää pudonneet kilot paljon iloa antanut.

Vierailija
24/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä vinkeillä teet, kun osaat ulkoa nuo ohjeet?

Vierailija
25/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt vähemmän kuin kulutat niin laihtuminen on varmaa, ei siihen poppas konsteja tarvita.

Siksi vhh/keto onkin hyvä keino laihtua. Ruokamäärät pysyy kohtuudessa ilman kärvistelyä.

Poppakonstit on typeriä.

Vierailija
26/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan perusterve?

Mun elimistö meni ketoosista "stressitilaan", joka johti perussairauteni voimakkaaseen pahenemiseen, joka puolestaan johti työkyvyttömyyteen.

Ketoilu onkin taitolaji.  Ilman kunnon tietoa ketoilusta mennään metsään ja sitten syytetään ruokavaliota.

Toki eihän mikään ruokavalio ole sellainen, joka sopii kaikille.

Vierailija
27/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syöt vaan paljon kasviksia, kanaa, kalaa, lihaa, sieniä, kananmunia, siemeniä, pähkinöitä, marjoja ja vähähiilairisia maitotuotteita eli ei mitään sokerijogurttia. 

Vierailija
28/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No syöt vaan paljon kasviksia, kanaa, kalaa, lihaa, sieniä, kananmunia, siemeniä, pähkinöitä, marjoja ja vähähiilairisia maitotuotteita eli ei mitään sokerijogurttia. 

Tietty rasvaa ei saa unohtaa. 

Vierailija
29/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sulle paljon reseptejä. 

https://karppi.ninja/resepti/

Vierailija
30/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, syö normaali ruokaa vähemmän ja liiku enemmän.  Siinäpä sulle ketoa, muuten alkaa etoa.

Vierailija
31/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä keitolla - kaalikeitolla.

Vierailija
32/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, syö normaali ruokaa vähemmän ja liiku enemmän.  Siinäpä sulle ketoa, muuten alkaa etoa.

Aivan, ketoilussa syödään juurikin normaalia ruokaa.

Vierailija
33/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinaan laihduttaa niin, että syön joka päivä samat asiat - ei tarvitse miettiä, mitä syön. Ja tykkään näistä - siis syön ainakin kuukauden pelkkää samaa ja aina samaan kellonaikaan. Sitten jos olisin vähän leventynyt niin olisi mukavampi liikkua. Kävelyn olen jo aloittanut (taas uudestaan). Tässä mun päivä:

- Klo 10: lasi smoothieta - ananasta, inkivääriä, kurkkua, sitruunaa, ripaus cayannepippuria (tätä teen kolme annosta kerralla)

- Klo 13:30: kahden munan munakas - vaihdellen rucolaa, tomaattia, kesäkurpitsaa, herkkusieniä (mitä sattuu olemaan/tarjouksessa kaupassa, voin laittaa myös paprikaa, parsakaalia, lehtikaalia, pinaattia tms.), päälle raejuustoa

- Klo 16:30: 1-2 kpl Reissumies ohuen ohut ruispuolikasta - salaattia/rucolaa, juustosiivu, paprikaa/tomaattia/kurkkua

- Klo 19:30: rasvaton maitorahka, kourallinen mustikoita ja muutama pähkinä

Vasta 4. päivä menossa niin en tässä voi hehkuttaa vielä :) Tarkoitus keventyä 15 kg jouluun mennessä, sitten olen normaalipainoinen / hoikahko.

Vierailija
34/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että toinen päivä voisi olla tällainen:

Aamulla: kahvia, kaksi munan munakas jossa pinaattia, tomaattia ja sipulia.

Lounas: savulohisalaatti, jossa salaattia, kurkkua, paprikaa, savulohta ja fetaa.

Päivällinen: marketin grillistä kanankoipi ja keitettyä parsaa.

Iltapala: rooibosteetä ja ketoleipä + voita ja  vahvanmakuista juustoa. Ketoleipään löytyy netistä resepti, muistaakseni minuuttisämpylän nimellä. Siinä mm. munaa ja mantelijauhoa.

Kuulee jo kuinka verisuonet tukkiintuvat ja paineet nousevat. Kakkakin on kolesterolia.

Sokeri se on, joka ne verisuonet tukkii.

Vierailija
35/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites onko muuten auttanut närästykseen? On mulla aika pahana ja luulen että johtuu keskivartalolihavuudesta.

Mulla loppui ketolla jatkuva närästys, jonka ymmärsin johtuvan ruisleivästä. En ole nyt enää ketolla ollut aikoihin, mutta ruisleipää syön vain harvinaisena herkkuna. Toinen varma närästyksen aiheuttaja on minulla valkoviini, sitä en oikeastaan juo enää ollenkaan.

Vierailija
36/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan perusterve?

Mikä se perussairaus on?

Vierailija
37/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kunnolla kasviksia eikä vain jotain tomaattia ja kurkkua vaan erilaisia kaalia, parsakaalia, parsaa, kesäkurpitsaa, munakoisoa, paprikaa, pinaattia, vihreitä papuja, ruusukaalia jne.. Paljon vihreitä kasviksia.

Vierailija
38/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan yritykseen! Oma kokemus on, että sillä laihtuu tosiaan nopeasti ja ilman nälkää, mutta itse en onnistunut pitämään painoa pois sen jälkeen kun siirryin tavanomaiseen ruokavalioon. Tässä esimerkiksi ketogeenisen ruokapäivä, mulla oli ihan ravitsemusterapeutin suunnittelema dieetti, josta tämä esimerkkipäivä on

Aamu: Vadelmarahka

Maustamaton maitorahka,rasvaa 2,3 % (200 g: 147 kcal, HH: 6,2 g)

Vadelma (50g: 24 kcal, HH: 2,9 g)

Kuohukerma,rasvaa 35 % (0,5 dl/50 g: 165 kcal, HH: 1,5 g)

Tarvittaessa makeutusta, kuten karppisokeria 1 tl/5 g

Yhteensä: 336 kcal. Hiilihydraattia 10,6 g.

Lounas: Kana-kookoskeitto (ohje 2 annosta, syö 1)

Vettä 8 dl

Broilerin rintafilee (200 g: 198 kcal, HH: 0 g)

Kookosmaito (2 dl/200 g: 330 kcal, HH: 5,8 g)

Parsakaali (200 g: 70 kcal, HH: 7,8 g)

Paprika (1 keskikokoinen kpl/170 g: 48 kcal, HH: 1,6 g)

Keltasipuli (1 keskikokoinen kpl/55 g: 16 kcal, HH: 0,7 g)

Kanaliemikuutio (1 kpl: 36 kcal, HH: 1 g)

Valkosipuli (2 kynttä/4 g: 4 kcal, HH: 0,3 g)

Oliiviöljy (2rkl/14 g: 119 kcal, HH: 0 g)

Mausteet: Curry ja cajun-mauste (n. 1 rkl: ~20 kcal, HH: 1,5 g)

Koko ruoka yhteensä: 960 kcal. Hiilihydraattia 18,7 g.

Per annos 480 kcal. Hiilihydraattia 9,35 g.

Päivällinen: Kaalilaatikko (ohje 4 annosta, syö 1)

Valkokaali (600 g: 327 kcal, HH: 29,8 g)

Naudanjauheliha, 10% rasvaa (400 g: 680 kcal, HH: 0g)

Keltasipuli (puolikas keskikokoinen/28 g: 8 kcal, HH: 1,3 g)

Valkosipuli (2 kynttä/4 g: 4kcal, HH: 0,7 g)

Suola ja mustapippuri (1 tl/2 g: 5 kcal, HH: 0,8 g)

Kuivattu meirami (1 tl/5g: 13 kcal, HH: 1 g)

Ruokakerma,rasvaa 15% (1,5 dl/100 g: 245 kcal, HH: 4 g)

Lihaliemikuutio (1 kpl/10 g: 26 kcal, HH: 0,2 g)

Oliiviöljy vuoan voiteluun(1 rkl/15 g: 119 kcal, HH: 0 g)

Leikkaa kaali ohuiksi suikaleiksi ja pehmennä sitä kattilassa 12 dl vedessä keskilämmöllä 15

minuuttia. Mausta suolalla.

Laita kaalit voideltuun uunivuokaan.

Ruskista jauheliha, sipuli ja valkosipuli pannulla. Mausta suolalla ja pippurilla. Lisää lopuksi persilja ja

meirami.

Yhdistä jauheliha kaalin joukkoon vuokaan.

Kiehauta kerma, lihaliemi ja liemikuutio pannulla. Kaada seos vuokaan.

Paista 150 asteessa 2 tuntia.

Koko ruoka yhteensä: 1677 kcal. Hiilihydraattia 38,3 g.

Iltapala: Vihersmoothie ja pähkinöitä

Avokado (puolikas/60 g: 119 kcal, HH: 0,5 g)

Kurkku (puolikas keskikokoinen kpl/200 g: 23 kcal, 2,8 g)

Sitruunan mehu (1 rkl/15 g: 3 kcal, HH: 0,2 g)

Vesi (0,5 dl: 0 kcal)

Lehtikaali (50 g: 19 kcal, HH: 0,9 g)

Kiivi (puolikas/45 g: 23 kcal, HH: 3,2 g)

Sekoita blenderissä puolikas avokado, puolikas kurkku, 1 rklsitruunamehua, 0,5 dl vettä ja kaksi isoa

jääpalaa, 50 g lehtikaalia ja puolikas kiivi, kunnesseos on tasaista. Nauti heti.

Saksanpähkinä (1 rkl/9g: 40 kcal, HH: 0,2 g)

Yhteensä: 227 kcal. Hiilihydraattia 7,8 g.

Vierailija
39/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on paljon tietoa ja esim Facebookin ryhmät.

Alussa kannattaa syödä paljon ja hyvin, mutta vain tuotteita, joissa hh on alle 5g/100g. Lihaa, kasviksia ja rasvaa sekä maltillisesti maitotuotteita. Lopulta nälkä loppuu, kun ketoosi on käynnissä ja ruokailut vähenee itsestään 2-3 kertaan päivässä. 

Vierailija
40/87 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto ruokavalio ei ole poikkeus: lihot uudestaan, jos palaat entiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän