Meinaan laihduttaa ketolla
Tällainen idea putkahti päähän. Osaan olla kyllä pitkäjänteinen. Mutta nyt kaipaisin kokemusasiantuntijoiden parhaita neuvoja! Haluaisin yksinkertaisen systeemin, vaikka kaksi erilaista ruokapäivää, joita vaihtelisin.
Kommentit (87)
Ei keto auta mitään jos peti menee miten sattuu.
Etsi käsiisi Atkinsin kirja ja noudata sitä. Näissä ketoiluissa on niin monta mieltä kuin tekijöitäkin ja hirveästi mutuilua.
Joo pysyvästi tottakai. Eli luulisin että ketolla menen 3-4 kuukautta ja sitten palaan ns. omaan tavalliseen. Ehkä 15 kg pitäisi saada pois. Sitenkään en ole mikään laiha mutta ei tarvitsekaan. Tällä paino on pysynyt kurissa mutta en ole onnistunut laihduttamaan. Mun "tavallinen" on kyllä huomattavasti keskivertoa terveellisempi.
Lyhyt aikaiseen laihduttamiseen se sopiikin, ei elämäntavaksi.
Mites onko muuten auttanut närästykseen? On mulla aika pahana ja luulen että johtuu keskivartalolihavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Onnea sydäninfarktiisi.
Ei suinkaan, veriarvothan paranevat.
Vierailija kirjoitti:
Mun "tavallinen" on kyllä huomattavasti keskivertoa terveellisempi.
Uskotko tuota edes itsekään? Miksi siis haluat laihduttaa huomattavasti eoäterveellisemmin?
Eli tärkeintä on pitää hh koko ajan riittävän alhaalla? Niitä ei ilmeisesti kannata tuhlata kahvimaitoon?
Ajattelin että toinen päivä voisi olla tällainen:
Aamulla: kahvia, kaksi munan munakas jossa pinaattia, tomaattia ja sipulia.
Lounas: savulohisalaatti, jossa salaattia, kurkkua, paprikaa, savulohta ja fetaa.
Päivällinen: marketin grillistä kanankoipi ja keitettyä parsaa.
Iltapala: rooibosteetä ja ketoleipä + voita ja vahvanmakuista juustoa. Ketoleipään löytyy netistä resepti, muistaakseni minuuttisämpylän nimellä. Siinä mm. munaa ja mantelijauhoa.
Salaatikastikkeessa neitsytoliiviöljy ja balsamiviinietikka, se unohtui tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että toinen päivä voisi olla tällainen:
Aamulla: kahvia, kaksi munan munakas jossa pinaattia, tomaattia ja sipulia.
Lounas: savulohisalaatti, jossa salaattia, kurkkua, paprikaa, savulohta ja fetaa.
Päivällinen: marketin grillistä kanankoipi ja keitettyä parsaa.
Iltapala: rooibosteetä ja ketoleipä + voita ja vahvanmakuista juustoa. Ketoleipään löytyy netistä resepti, muistaakseni minuuttisämpylän nimellä. Siinä mm. munaa ja mantelijauhoa.
Kuulee jo kuinka verisuonet tukkiintuvat ja paineet nousevat. Kakkakin on kolesterolia.
Ja toiseen päivään pitäisi keksiä mahdollisimman paljon vaihtelua vihanneksiin että tulisi monipuolisesti, esim. kukkakaali.
Lihoina voisi olla naudan jauhelipullat ja tonnikala?
Mä laihdutin keitolla. Paljon helpompaa.
Ap täällä edelleen jatkaa: aamun munakkaalle varmaan myös juustoraastetta? Pekonin ajattelin jättää väliin kun on lihajalosteena terveydelle huono.
Vierailija kirjoitti:
Joo pysyvästi tottakai. Eli luulisin että ketolla menen 3-4 kuukautta ja sitten palaan ns. omaan tavalliseen. Ehkä 15 kg pitäisi saada pois. Sitenkään en ole mikään laiha mutta ei tarvitsekaan. Tällä paino on pysynyt kurissa mutta en ole onnistunut laihduttamaan. Mun "tavallinen" on kyllä huomattavasti keskivertoa terveellisempi.
Ei se ketoilu sua auta, jos laihtumisen jälkeen palaat entiseen.
Koskee kaikkia muitakin laihdutustapoja.
Kuulee jo kuinka verisuonet tukkiintuvat ja paineet nousevat. Kakkakin on kolkolesterolia.
Sovitaanko niin että sinä kuuntelet ihan niitä omia verisuonia?
Helppo lähtä alkuun kun vaan korvaa kaikki hiilarit jollain muulla esim. kesäkurpitsa, kukkakaali, pinaatti, vihreät pavut, munakoiso, parsakaali.
Esimerkiksi jos teit ennen vaikka makaroonilaatikon niin laitat makaroonin sijaan kukkakaalia (keitetty ja pilkottu).
Keitetyt perunat ja riisit voi korvata vastaavasti kukkakaalilla tai keitetyllä parsakaalilla. Niistä voi myös tehdä hyvin muussia, keittää ja muussaa, sekaan voita ja mausteita ja tilkka kermaa / ranskan kermaa.
Uunissa grillattu munakoiso siivuina ja grillattu kesäkurpitsa on helppoa ja hyvää.
Tämän kun tekee niin pääsee jo todella hyvin alkuun ja ei tarvitse sen kummempia "murehtia" ketoilusta.
Tein itse saman ja pudotin Toukokuun alusta n 8kg ilman kärvistelyä tai nälkää. Syön myös paljon munia, kohtuullisesti pähkiönöitä ja maapähkinävoita. Joskus myös kirsikka tomaatteja ja / tai punaista paprikaa. Kahvin kanssa tummaa suklaata.
No, palaan tänne illalla lukemaan toivottavasti vinkkejä 😀 t. ap
Meinasitko laihtua pysyvästi?