Miksi jotkut rupsahtavat aikaisemmin?
Ruttuinen iho, mummomainen heltta, laikukas iho, tukka eloton kuin likaisena kuivanut moppi, löpsöttävät allit..
Joillain jo ennen kolmeakymmentä kun taas jotkut loistavat tyttömäisen kimmoisina vielä nelikymppisenä. Mistä johtuu?
Kommentit (19)
En tiedä. Tuntuu oudolta katsella tinderissä omanikäisiä miehiä, jotka on kaljuuntuneita harmaapartaisia ryppynaamoja, kun itse on edelleen ihan babyface.
Miksi ,miksi, miksi ,miksi ,miksi taas tätä samaa paskaa .....ja moukat viitsii vastata.
Naiset tuppaa rupsahtamaan heti tuossa kolmenkympin jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Naiset tuppaa rupsahtamaan heti tuossa kolmenkympin jälkeen
Varmasti teidän juoppoporukassa käy näin.
Geenit eli hyvä tai huono tuuri. Sitä voi sitten edesauttaa elämäntavoilla suuntaan tai toiseen.
Ihmettelen samaa. Nukun hyviä yöunia sekä liikun ja syön terveellisesti. Ei ole mitään ydinfysiikkaa. Kaunistun vuosi vuodelta.
Kyllä moni on jopa 60-vuotiaana vielä hehkeä. Yleensä tämän jälkeen alkaa viimeistään nopea alamäki.
Hohhoijaa. Geenit vaikuttaa eniten. Elintavoilla voi hidastaa tai nopeuttaa rupsahtamista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ,miksi, miksi ,miksi ,miksi taas tätä samaa paskaa .....ja moukat viitsii vastata.
Terv. Siksi siksi mä vastaan
- moukkaröllääjä
Ovat ottaneet paljon aurinkoa, se vanhetaa supervauhtia :D
Suurin tekijä on geenit. Ihmiset kovasti haluaisivat uskoa, että elintavat, mutta valitettavasti ne geenit on ensisijaiset, ja tässä mielessä huonot geenit saaneet rupsahtaa nuorena vaikka eläisivät superterveellisesti, ja toisaalta joku geenionnekas voi olla pitkään nuorekas vaikka olisi aikuisikänsä juonut, polttanut ja syönyt roskaruokaa.
Elintavoista eniten vaikuttavat ovat:
- Suuret painonvaihtelut, varsinkin 35 vuoden jälkeen. Iho ei enää välttämättä palaudu, (tässäkin ne geenit, osan kudostyyppi ei nuorenakaan palaudu hyvin, joillain onnekkailla palautuu vielä viisikymppisenäkin) joten laihtuessa runsaasti se tyhjä iho muodostaa "helttoja" ja ryppyisiä nahkapusseja, esim. käsivarsien alle, reisien yläosaan, vatsan alaosaan, leukaperiin ja kaulan alle.
- Auringonotto vanhentaa ihoa. Voi tulla maksaläiskiä ja pintaryppyjä.
- Tupakointi vanhentaa soluja kauttaaltaan, mikä vaikuttaa lopulta ulkonäköönkin.
Omalla kohdalla mietin tätä, koska täytin viikonloppuna 50, ja taas muutama ihminen juhliessa sitä ihmetteli, että 50, sinä, minä olisin ajatellut että 35 tai korkeintaan 40... Ja minun elintavat on olleet viimeiset 25 vuotta niin huonot kuin olla ja voi. Koskaan en ole käyttänyt auringonsuojavoiteita. Alkoholia on mennyt suurkulutusmääriä joka päivä. Ruoka on ollut mitä sattuu, harvoin varsinaista lämmintä ruokaa vaan karjalan- ja lihapiirakoita, karkkia, energiajuomia, limsaa, nakkeja ja leikkeleitä kylmänä paketista, banaaneja nyt sentään joskus syön. Lämmin ruoka kun sitä syön on yleensä kebabia, pizzaa tai hampurilaisateria. Ei voi muuta sanoa kuin että geeneistä sen on pakko johtua, jos tosiaan näytän niin nuorelta ihmisten mielestä. Äitini on kyllä samantapainen, hän on vielä 77-vuotiaanakin tosi hyvän näköinen, ja ryppyjä ja harmaantumista alkoi vähän tulla vasta 60 v. paikkeilla.
Millaisissa työtehtävissä olet?
Miten lähti maanantaiaamu ja viikko käyntiin?
Paljonko on palkkasi netto/kk?
Ikäsi?
Sukupuolesi? Saat itse kertoa salaisuudetkin.
Raskas tää miksi-kyselyikäinen täällä. Missä sun äiti on?
Elintavat, kollageenin määrä ihon alla, geenit ylipäätään. Onko tätä oikeasti niin vaikea päätellä?