Millaisia erikoisempia naisen nimiä teidän suvuista löytyy, lähinnä vanhoista kuolleista sukulaisista?
Etsitään ideoita harvinaisista mutta vanhoista nimistä.
Kommentit (100)
Arviida ja Lempi olivat mummien nimet.
Vierailija kirjoitti:
Apollonia
Suomessa oli ilmeisesti jossain vaiheessa historiaa antiikin Kreikka-buumi, jolloin monet lapset nimettiin kreikkalaisilla nimillä. Jonkun artikkelin olen tästä lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoisäni isoisän nimi oli niinkin komea kuin Israel. En oikein ymmärrä miksi, hän oli ihan tavallinen maajussi, mutta olisiko sitten vanhempansa olleet enemmänkin uskovaisia.
No johonkin uskovaishaaraan tuo varmaan liittyy... eikös jenkkilän puritaaniuskovissa tai amisseissa tms. ole myös Israeleita?
Ihan normi nimi erityisesti 1700-1800 -luvuilla.
Varmaan jossain päin ja joissain "piireissä", mun kummankaan puolen suvuissa ei näytä olevan yhtään, eikä puolison isänkään suvussa joista on sukututkimusta tehty. Puhutaan pääkaupunkiseudun ruotsinkielisistä ja länsihämäläisistä ei-niin-uskovaisista suvuista.
No länsisuomessa oli ihan normisti käytössä Israel ja Jordan. Nämä siis eli olivat porvoon lähialueella eli ruotsinkielisiä. Monesti tutkitaan vain isälinjoja tai äitilinjaa, mutta ei ymmärretä että siellä suvussa on isän äitejä ja äidin isiä.
Aquiliina. Olisiko ollut puheessa pelkkä Liina tai Akuliina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoisäni isoisän nimi oli niinkin komea kuin Israel. En oikein ymmärrä miksi, hän oli ihan tavallinen maajussi, mutta olisiko sitten vanhempansa olleet enemmänkin uskovaisia.
No johonkin uskovaishaaraan tuo varmaan liittyy... eikös jenkkilän puritaaniuskovissa tai amisseissa tms. ole myös Israeleita?
Ihan normi nimi erityisesti 1700-1800 -luvuilla.
Varmaan jossain päin ja joissain "piireissä", mun kummankaan puolen suvuissa ei näytä olevan yhtään, eikä puolison isänkään suvussa joista on sukututkimusta tehty. Puhutaan pääkaupunkiseudun ruotsinkielisistä ja länsihämäläisistä ei-niin-uskovaisista suvuista.
No länsisuomessa oli
Länsi-Suomessa, Porvoon lähialueella?
Vierailija kirjoitti:
Kustaava
Tää on aika normaali vanha nimi. Ei mitenkään harvinainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apollonia
Suomessa oli ilmeisesti jossain vaiheessa historiaa antiikin Kreikka-buumi, jolloin monet lapset nimettiin kreikkalaisilla nimillä. Jonkun artikkelin olen tästä lukenut.
Näin on.
Ifigenia löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Esteri. Mummon sisko.
Kyseltiinkö tässä harvinaisia nimiä? Tää ainakin on ihan tavallinen.
Oma mummo oli Lovisa.
Miehen mummo oli Severiina.
Mun äitini toinen nimi on Hellin.