Mitä ajattelette tyttöjen äiteinä tästä lisääntyneestä naisvihasta?
Kommentit (221)
Olen huolissani. Naisviha-asenteet ovat yllättävän yleisiä ihan tavallisten miesten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin sai Suomessa järkyttävää kohtelua, eikä juuri kukaan puolustanut. Menestyi paremmin kansainvälisesti.
Wef pankkimafian kätyri ei saanut edes syytettä vaikka toimi valtiota vastaan uniperit lahjaksi saksaan ja myötäjäisinä 10 miljardia.
Ainakin Sanna osasi pitää maan taloudesta huolta, töitä oli tarjolla ja kansainvälinen kiinnostus Suomea kohtaan. Sanna on bisnestaituri ja menestyy maailmalla. Sekös kirvelee sinua.
Bisnestaituri, jota ei juuri nähty vaali- tai muissakaan keskusteluissa paikalla, kun puhuttiin talousasioista.
Ja mikäli joskus olikin, niin ei puhunut mitään, tai toisti yhtä ennaltaopetettua mantraa suurena totuutena.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin sai Suomessa järkyttävää kohtelua, eikä juuri kukaan puolustanut. Menestyi paremmin kansainvälisesti.
Niin sai mutta kyllä monikin puolusti.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa on se miten hyväksyttyä ja arkipäiväistä on naisten itsensä esineellistäminen, seksin myyminen ja toisen pään kautta uhriutuminen ja asiakaskuntansa syyllistäminen siitä että tuovat heille leivän pöytään käyttämällä tarjottuja palveluita. Hirvittävää kaksinaismoralismia ja itsepetosta.
Oman tyttöni olen kasvattanut arvostamaan itseään, elämäänsä ja muita ihmisiä. Siihen ei kuulu narsistinen riidanhaasto, ihmisten yleinen halveksiminen tai pakonomainen esilläolo.
Tämä tässä näin. Naiset alentavat itse itsensä. Uskovat, että lapset pilaa elämän ja että prostituutio voimaannuttaa.
"Misogynia on naisiin ja tyttöihin kohdistuva asenne, jota yleisesti kuvaa aliarvostus tai suoranainen viha, eli naisviha. Sana on käytetty 1650-luvulta alkaen."
Misogynia on kuitenkin paljon vanhempi ilmiö, sitä on esiintynyt jo Raamatun ajoista alkaen eikä ole muuttunut muuta kuin näkyvämmäksi.
Melko erikoista että miehet eivät ymmärrä kaivavansa itselleen yhä syvempää kuoppaa viljelemällä vihaa ja kaunaa naisia kohtaan. Yhä enenevässä määrin itketään sitä, että naiset eivät ole halukkaita parisuhteisiin, eikä tajuta että he aiheuttavat sen itse. Kuka on niin tyhmä että lähtee ihmisen joka vihaa ja halveksii, matkaan?
Kun nyt vielä yhteiskunta kuitenkin on siltä osin mennyt valtavasti parempaan suuntaan että nainen voi elää yksin, se herättää vihaa. Jos yhtään on ymmärrystä niin tajuaa että ilman muuta valitaan se parempi vaihtoehto eli pysyä sitten yksin, kuin alistua halveksituksi ja aliarvostetuksi.
Niin että asennemuutosta tässä kaivattaisiin ja paljon!
En näe mitään naisvihaa. Naiset voivat omalla toiminnallaan vaikuttaa erittäin paljon siihen, että heitä arvostetaan. Tekemällä jotain toisten ja yhteiskunnan hyväksi.
Minä olen opettanut pienestä pitäen, että toisin kuin saduissa, tyttöt ei tarvitse yhtään prinssiä pelastamaan yhtään mistään. Naiset voivat luoda uraa ja silti tehdä lapsia, jos haluavat. Tai sitten jättää tekemättä. Naiset voivat tehdä mitä tahansa mitä miehetkin. Yhteiskunnan vaatimukset ovat niille, jotka tykkäävät säännöistä. Esimerkiksi, että naisen pitäisi meikata, pukeutua tai käyttäytyä tietyllä tavalla. Ei tarvitse. Nainen on ihminen ja ihmisellä on oikeus määritellä itsensä ja luoda sellainen elmänpolku, joka hänelle itselle sopii. Älä rajoita itseäsi, äläkä rajoita muita. Rajat ovat niille, jotka haluavat valtaa ja sillä määräillä muita.
Vierailija kirjoitti:
Olen huolissani. Naisviha-asenteet ovat yllättävän yleisiä ihan tavallisten miesten keskuudessa.
Niitä on jopa jymmenesosa naisten miesviha-asenteisra.
Olisin huolissani, jos minulla olisi tyttölapsia. Juurikin tämän naisvihan vuoksi. Ja olisin huolissani, jos minulla olisi poikalapsia. Siitä syystä, että pojat ei pärjää nykymaailmassa.
Kaikkien lasten vuoksi olen huolissani ilmastonlämpenemisestä.
Mutta vanhemmat ei välitä, vaan kahta kauheammin saastuttavat. Pilaavat omien lastensa tulevaisuuden.
t. Vela
Trump, Musk (ja Tate) miesten vallanhimoista keskustelua on ollut ahdistavaa seurata kansainvälisessä politiikassa. Toivon että Harris vie voiton ja siirrytään moderniin länteen.
Toivon, että Harris pystyy nyt voittamaan. Mutta, mitä se moderni nyt sitten oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Naisia arvostellaan, pidetään lihakimpaleina ja jopa kuvataan rannalla ilman lupaa
Eikös tuosta voimaannu?
Vierailija kirjoitti:
Juristina olen kohdannut naisvihan silmästä silmään useita kertoja. Setämiehet liittoutuvat laumoiksi nuorta naista vastaan. Työelämässä menestyneet miehet ovat yllättäen niitä huonoimmin käyttäytyviä.
Kuulut näköjään tähän nykyiseen turmiolliseen naissakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa on tehty aika pelottavia muutoksia naisten asemaan. Yleensä sieltä tuppaavat asiat hyökymään muualle.
Tuskin täällä. Amerikan ihmemaassa esim. aborttioikeuden pois vieminen on sellaista konservatiivisten uskovaisten touhua, jolle ei ole vastinetta Suomessa.
Jenkkilässä uskonnolliset konservatiivit ovat vieneet touhunsa ihan äärilaitaan. Täällä samanlaisia ryhmiä ei yksinkertaisesti ole, joku Päivi Räsänen on vain kalpea aavistus jenkkitouhusta (ja hänet laskettaisiin USA:ssa vielä melko liberaaliksi). Täällä ehkä päin vastoin entistä enemmän maallistutaan.
Hirvittää ihan yleisesti nyt koko vihamielinen ja epävarma tilanne maailmassa
En ole huomannut mitään naisvihaa. Mutta pojan äitinä olen huolissani miesvihasta. Se on lisääntynyt.