Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ilkeä, jos en suostu kyyditsijäksi lapsen harrastuksen kyytirinkiin?

Vierailija
18.08.2024 |

Minut lisättiin jo johonkin kyytirinki-wa-ryhmään. En haluaisi osallistua. Onko tylyä sanoa ettei osallistuta? En siis oleta, että omaa lastanikaan sitten muut kuskaavat, mutta minä en jaksa kuskailla muita. Elämä on niin hektistä, että haluan viettää tuon kyytiajan oman lapseni kanssa ja jutella hänen kanssaan. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa, mietin miten kieltäytyisin kyyditsemisistä. Syynä oli yksi kaikin puolin rasittava ja kuormittava lapsi, joka uteli todella henkilökohtaisia asioita. Tilanteet olivat kiusallisia ja muut lapset kyydissä vaikuttivat häpeävän kaverin puolesta. En tiennyt miten olisi pitänyt toimia, en halunnut olla tympeä, enkä kehdannut sanoa lapsen vanhemmille ihan suoraan. Kerran vähän yritin ottaa puheeksi, niin vastauksena tuli naureskelua, kuinka heidän lapsi on sellainen hassuttelija. Tämä onneksi ratkesi pian, kun ko rasite siirtyi harrastamaan toiseen ryhmään. 

Tarkoitatko sitä lasta kun sanot että ko rasite.

Kyllä. En yleensä sano kenestäkään noin ikävästi, mutta lapsi joka kysyy kaverinsa vanhempien seksielämästä ynnä muusta, on mielestäni aikamoinen rasi

Itse ainakin ymmärrän mitä tarkoitat rasittavalta lapselle. Omalla lapsella on 2 erityiseslasta (keva) ystävänä. Heidän kanssa välillä tulee tilanteita joita ei vaan jaksaisi. Eivät voi tietenkään itse sille mitään, mutta silti se on itselle epämukavaa 

Vierailija
22/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa, mietin miten kieltäytyisin kyyditsemisistä. Syynä oli yksi kaikin puolin rasittava ja kuormittava lapsi, joka uteli todella henkilökohtaisia asioita. Tilanteet olivat kiusallisia ja muut lapset kyydissä vaikuttivat häpeävän kaverin puolesta. En tiennyt miten olisi pitänyt toimia, en halunnut olla tympeä, enkä kehdannut sanoa lapsen vanhemmille ihan suoraan. Kerran vähän yritin ottaa puheeksi, niin vastauksena tuli naureskelua, kuinka heidän lapsi on sellainen hassuttelija. Tämä onneksi ratkesi pian, kun ko rasite siirtyi harrastamaan toiseen ryhmään. 

Kyllä. En yleensä sano kenestäkään noin ikävästi, mutta lapsi joka kysyy kaverinsa vanhempien seksielämästä ynnä muusta, on mielestäni aikamoinen rasi

Ensin mielipide kommenttiin, en ehkä itse silti sanoisi rasitteeksi mutta minulle onkin aina suututtu tällaisissa tilanteissa koska näkemykseni on erilainen.

Oliko lapsi teini? jos oli niin ok, ehkä normaalia uteliaisuutta. Jos vasta lapsi niin huolestuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok. Ei kannata kuitenkaan keksiä mitään ihme verukkeita vaan sanoa suoraan asiat niin kuin ne on.

Vierailija
24/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. En yleensä sano kenestäkään noin ikävästi, mutta lapsi joka kysyy kaverinsa vanhempien seksielä

11v. Ei siis teini. Mutta olisi kyllä erikoista, jos teinikään tuollaista kyselisi. Teinit sentään ehkä vähän häveliäämpiä tuollaisessa. Mutta oli kyllä hyvin etikoista ja kiusallisia kysymyksiä. Perheensä vaikutti kyllä kaikin puolin muuten tavalliselta, mutta tuo lapsi perheen nuorin ja iltatähtönen, huomion keskipiste, en tiedä oliko sillä vaikutusta. No eipä ole minun ongelmanani enää, tästä aikaa jo melkein pari vuotta.

Vierailija
25/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan OK, ei kaikki vanhemmat ole jossain kyytiringeissä. Pitää silti muistaa, että jos itselle tulee aikatauluongelma, niin kyytirinkiläiset ei ota lastasi mukaan, koska heillä ei ole siihen lupaa.

No voi hyvänen aika. Jos vanhemmat eivät voi eivätkä edes halua kuskata muita  kuin omaansa, niin se on ok. Mikään laki ei kai kiellä tarjota kyytiä jos sattuu vaikka auto hajoamaan tms. Mikä lupa siihen tarvitaan vaikkei mihinkään rinkiin osallistu? 

Vierailija
26/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. En yleensä sano kenestäkään noin ikävästi, m

Jaa no sitten lapsi on varmaan kuullut jostain jotakin ja toistaa sanomaansa papukaijan lailla. toivottavasti näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän