Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ilkeä, jos en suostu kyyditsijäksi lapsen harrastuksen kyytirinkiin?

Vierailija
18.08.2024 |

Minut lisättiin jo johonkin kyytirinki-wa-ryhmään. En haluaisi osallistua. Onko tylyä sanoa ettei osallistuta? En siis oleta, että omaa lastanikaan sitten muut kuskaavat, mutta minä en jaksa kuskailla muita. Elämä on niin hektistä, että haluan viettää tuon kyytiajan oman lapseni kanssa ja jutella hänen kanssaan. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole tylyä, ellet ilmaise itseäsi tylysti.

Vierailija
2/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla myös etu, jos tutustuisit lapsesi pelikavereihin kyydittäessäsi heitä. Myös lapsesi olisi tasatilanteessa muiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin tässä asiassa lapsen mielipidettä.

Vierailija
4/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa että hoidat oman lapsen kuljetuksen, aika ja voimat ei riitä muiden. 

Vierailija
5/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin varmaankin samoin. 

Vierailija
6/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa asiatonta lisätä kyytirinkiin kysymättä ensin. Tottakai voit kyyditä vain omaasi.

Vierailija
7/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään mihin tahansa wa-/ tms ryhmään ei lisätä ketään kysymättä. Varsinkin wa:ssa numero näkyy kaikille. Jos ei halua muiden lapsia kuskata, voi ihan hyvin sanoa, ettei ole mahdollista kuskata muiden lapsia. Itselläni esimerkiksi saattaa yks kaks mennä kaikki aikataulut uusiksi ja olisi todella epäreilua muiden lapsia kohtaan,  jos he eivät pääsisikään harrastukseen, kun kuljetusvuorolaisella suunnitelmat muuttuivat. Oma lapsi on varautunut siihen, että saattaa joskus yllättäen joutua menemään fillarilla tai bussilla.

Vierailija
8/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Se on varmaan perustettu siksi että sillä tavalla saa välillä vapaapäivän lapsen kuskaamiseen. Ei sinun tarvitse haluta samaa vaikka välittäisitkin noin muuten ihmisistä.

Vierailija
9/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tyly, riippuu toki miten asian ilmaiset. Minä kokisin tuollaisen kysymättä ryhmään lisäämisen painostamisena. Olisi tahdikasta ensin kysyä kiinnostuneisuutta. 

Kummassakin valinnassa on hyvät ja huonot puolensa. Sinä tiedät voimavarasi ja tilanteenne parhaiten. 

Vierailija
10/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin lapselta kummin haluaa. Tuntuuko ulkopuoliselta kun muut liikkuvat aina porukalla ja hän yksin äitin kanssa?

Vierailija
11/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei ole whatsuppia!

Vierailija
12/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Et suostu. Ehkä eri asia jos poikkeustilanne, yksi kaveri tms.

Vierailija
13/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta numeron lisäämisestä. Wa:ssa kun on mahdotonta estää numeronsa näkyminen muille, niin pitäisi jäsenrekisterinhoitajan yms olla todella tarkka luvan kysymisessä ennen yhdenkään ryhmän tekemistä tai kenenkään muun siihen lisäämistä.  On paljon ihmisiä, jotka eivät esimerkiksi työnsä vuoksi halua henkilökohtaista puhelinnumeroaan jakaa,  joten ainakin siinä vaiheessa,  kun numero tietoihin pyydetään, olisi syytä mainita, että laita sellainen numero, jonka haluat jakaa "miljoonaan waryhmään".

Vierailija
14/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa, mietin miten kieltäytyisin kyyditsemisistä. Syynä oli yksi kaikin puolin rasittava ja kuormittava lapsi, joka uteli todella henkilökohtaisia asioita. Tilanteet olivat kiusallisia ja muut lapset kyydissä vaikuttivat häpeävän kaverin puolesta. En tiennyt miten olisi pitänyt toimia, en halunnut olla tympeä, enkä kehdannut sanoa lapsen vanhemmille ihan suoraan. Kerran vähän yritin ottaa puheeksi, niin vastauksena tuli naureskelua, kuinka heidän lapsi on sellainen hassuttelija. Tämä onneksi ratkesi pian, kun ko rasite siirtyi harrastamaan toiseen ryhmään. 

Vierailija
15/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaavassa tilanteessa kirjoitin "valitettavasti en omassa elämäntilanteessani kykene sitoutumaan kyseiseen rinkiin". 

Vierailija
16/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin lapselta kummin haluaa. Tuntuuko ulkopuoliselta kun muut liikkuvat aina porukalla ja hän yksin äitin kanssa?

Se on vain autokyyti, ehtiikö siinä tulla ulkopuolisuuden kokemusta. En jaksaisi muiden toiveita sopeuttaa omaan elämään kun itse kuitenkin lapseni kasvattaisin. Kohta ei löytyisi enää rajaa oman perheen ja muiden perheiden väliltä.

Vierailija
17/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilanteessa, mietin miten kieltäytyisin kyyditsemisistä. Syynä oli yksi kaikin puolin rasittava ja kuormittava lapsi, joka uteli todella henkilökohtaisia asioita. Tilanteet olivat kiusallisia ja muut lapset kyydissä vaikuttivat häpeävän kaverin puolesta. En tiennyt miten olisi pitänyt toimia, en halunnut olla tympeä, enkä kehdannut sanoa lapsen vanhemmille ihan suoraan. Kerran vähän yritin ottaa puheeksi, niin vastauksena tuli naureskelua, kuinka heidän lapsi on sellainen hassuttelija. Tämä onneksi ratkesi pian, kun ko rasite siirtyi harrastamaan toiseen ryhmään. 

Tarkoitatko sitä lasta kun sanot että ko rasite.

Vierailija
18/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain autokyyti, ehtiikö siinä tulla ulkopuolisuuden kokemusta. En jaksaisi muiden toiveita sopeuttaa omaan elämään kun itse kuitenkin lapseni kasvattaisin. Kohta ei löytyisi enää rajaa oman perheen ja muiden perheiden väliltä.

Meillä jalkapallojoukkueessa oli jotain riskejä,  jotka toimivat keskenään.  Itse emme näihin kuuluneet, eikä muutama muukaan.  Kauempana oleviin peleihin/turnauksiin tehtiin sitten aina kimppakyydit tilanteen mukaan. Joskus itse kuljimme julkisilla ja silloin joku saattoi paluumatkalla ottaa kyytiin, muttei siitäkään loukkaannuttu, jos ei ottanut. Omat rajat on hyvä pitää.

Vierailija
19/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK, ei kaikki vanhemmat ole jossain kyytiringeissä. Pitää silti muistaa, että jos itselle tulee aikatauluongelma, niin kyytirinkiläiset ei ota lastasi mukaan, koska heillä ei ole siihen lupaa.

Vierailija
20/26 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko sitä lasta kun sanot että ko rasite.

Kyllä. En yleensä sano kenestäkään noin ikävästi, mutta lapsi joka kysyy kaverinsa vanhempien seksielämästä ynnä muusta, on mielestäni aikamoinen rasite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi