Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivopeseeko sosiaalinen media nuoria?

Vierailija
18.08.2024 |

Tai tarkemmin sanottuna, onko sosiaalisessa mediassa helppo mielestänne aivopestä lapsia ja nuoria erilaisiin ideologeihin? Minun mielestäni on. Lapset ovat todella alttiita vaikuttamiselle. Oletteko huomanneet omassa lapsessa tai tutussa kuinka somesta otetaan mallia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä... oletko itse tietoinen millaiset tyypit sinne spämmii omaa agendaansa? TikTok / YouTube on täynnä outouksia. 

Vierailija
2/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on, nykyinen älypuhelinten ympärille rakentunut lasten- ja nuorisokulttuuri on lähes täysin tunnistamatonta aikuisille, joilla ei ole siitä mitään hajuakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoinen kyllä, siksi olenkin kieltänyt lapselta sosiaalisen median käytön, koska huomasin kuinka iso vaikutus sillä oli lapseen. Youtubesta saa katsoa tietyn aiheen videoita valvotusti. Ap

Vierailija
4/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäpaine, ei siihe tarvi yhtää mitää muuta. 

Mä just tajusin tän myös Youtubessa ku mä seuraan kanavia, missä ihmiset arvostelee leffoja. Siel saattaa olla jollai kanaval yli 100 000 ihmistä seuraamas sitä kanavan pitäjää. Se on ihan sama mitä se kanavan pitäjä sanoo, ne kaikki 100 000 menee sen mielipiteiden mukana sen kanavalla, kaikki ne "fanit" ketä siel on sen omassa "kommuunissa" yhtyy ihan kaikkeen, mitä tämä ihminen sanoo. 

Ei siihen tarvita yhtää mitää muuta, 1 pönttö ja iso ryhmä, kaikki on samaa mieltä kaikesta, oli se asia ihan mikä tahansa, tai elokuva ihan mikä tahansa.

Haha

Vierailija
5/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns lampaita, jotka ei osaa olla tarpeeksi itsenäisesti ajattelevia yksilöitä.

Vierailija
6/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on mielestäni hyvinkin ns. Omilla aivoilla ajatteleva, ei lähde painostuksesta mihinkään tyhmään mukaan. silti häneen tarttui eräät ideologiat joita somessa oli esillä. Ei lapsi välttämättä vielä ymmärrä eri ilmiöiden haittoja tai negatiivisia puolia. Kyllä aikuisetkin voivat ottaa esimerkkiä toisista ihmisistä, ns. sosiaalista mallintamista. Ap

Vierailija
7/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns lampaita, jotka ei osaa olla tarpeeksi itsenäisesti ajattelevia yksilöitä.

Nykykersojen kulttuuri on pakkokollektiivinen ja ilmatiivis, yksityisyyttä ei ole enää olemassa lainkaan sellaisena kuin se muistetaan parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
8/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuoria pelkästään, vaan aikuisia myös. 

En mä nää yhtään sen fiksumpia aikuisia tässä yhteiskunnassa, kuin nuoriakaan. 

Aikuisistahan kaikki lähtee. Ei nämä asiat niistä nuorista lähde. 

Sen takia mua naurattaaki aina kun vanhemmat ihmiset moittii ja miettii missä on menty vikaa, tehän ne nuoremmat ootte kasvattanu. 

En mä ainakaan tuu kasvattaa omaa lastanu samalla tapaa kuin mun omat vanhemmat on mut kasvattanu, en mä jatka sitä samaa huonoa kasvatusmallia, kaikki muut tuntuu jatkavan. 

Se vika on oikeasti aikuisissa.

Vierailija
9/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee, aikuiset aivopesee lapsia ja toisiaan, lapset aivopesee sitten toisiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan