Mitä te työssäkäyvät äidit huudatte täällä
puuttuvista lastenhoitopaikoista?! Miksi ette itse jää kotiin hoitamaan lapsianne?
t. äiti, jonka vanhemmat lapset hoidossa, vaikka on vauvan kanssa kotona
ps. Vanhemmat lapset tarvitsevat nimenomaan juuri silloin ikäistänsä leikkiseuraa, kun äiti on kiinni vauvassa! Muuutenhan syntyisi vain turhaa mustasukkaisuutta ja turhautumista.
Kommentit (5)
Ei tulisi rahaa tasan tarkkaan mistään. Toisin on silloin, jos on vauvan kanssa kotona.
t. itsekin vanhempaa lasta päiväkodissa äitiyslomalla pitänyt törkimys
Että tosiaan isommat on hoidossa, taitaa omat lapset juuri olla mustasukkaisia ja turhautuneita kun äiti on päivät vain vauvan kanssa!. Oletpa aika rajoittunut jos et vauvan kanssa voi touhuta isompien kanssa ja jakaa päiviä heidän kanssaan. Itsekästä viedä TODELLA päiväkotipaikkaa tarvitsevilta paikat. Itse en ikinä tekisi niin t. kotiäiti joka ymmärtää kotona itse lapsensa hoitavaia äitejä. Ei mitään väliä laitatko lapsen 1v vai 5v hoitoon, työelämä on raakaa joten ymmärrän äidit jotka menevät aikaisin töihin. Mutta sitä en ymmärrä miksi kotona oleva äiti vie päiväkotipaikkoja !!!!
Todellakin 4-v:n kiva olla muutama päivä viikosta hoidossa kun äiti hoitaa vauvaa.
Meillä tilanne on ainakin se, että on pakko mennä töihin, että pärjätään taloudellisesti. Lainanlyhennykset on hoidettava+syötäväkin on. Kotihoidontuki liian pieni, mikä on tosi surullista. Kukapa ei haluaisi pientä hoitaa kotona, mutta joskus asiat on vain näin.. Isopalkkaisilla tilanne on aivan toinen.
Joo, ymmärrän kyllä niitäkin, jotka pitää hoitopaikoissa vanhempia lapsiaan, itse pidin sentakia 3-vuotiasta, koska muuten päivähoitopaikka olisi mennyt, jota tarvittiin taas seuraavana vuonna, kun äitiysloma oli ohi.
Uskon, että jokaisella on järkeenkäypä syynsä tekemisilleen.
/ 3 lapsen äiti
elätettyä perheensä.