Teittekö opinnäytetyön ryhmässä? Miten meni, riitoja, draamaa?
Meillä 4 hengen porukka. Opiskellaan terveydenhoitajiksi. Vähän on selkkauksen makua ilmassa 😄. Hyvin menny tähän asti.
Kommentit (32)
Parityönä, parilla ei ollut koskaan aikaa.
Neljä tekemässä yhtä opinnäytetyötä? Miksi ihmeessä?
Paljon oon amk-opiskelijoita sote-alalta ohjannut. En ole yhtään ainoaa tarinaa kuullut onnistuneesta ja tasavertaisesta opparista joka on tehty ryhmässä
Vierailija kirjoitti:
opettajat kehottavat tekemään, että heidän ei tarvitse lukea niin montaa opparia
Olin aina luullut, että 2 tekijää on maksimi
Ahkerana ja menestyneenä opiskelijana olen itse saanut tarpeekséni kaikista ryhmässä tehtävistä töistä. Kerta toisensa jälkeen ryhmään päätyy ihmisiä joiden osaamisen taso, ahkeruus, aikataulun hallinta, käytöstavat tai asenne ei mielestäni vastaa sitä mitä kohtuudella voisi odottaa. Myöhästellään, ollaan poissa, ei tehdä omaa osuutta huolella tai lainkaan ja käytetään joskus suorastaan muita ryhmän jäseniä hyväksi.
Meillä oli 3 hengen poppoo. Riitauduttiin. Ei kiva.
Käytin yhdessä ryhmätyössä hirvittävästi aikaa toisen tekemättömyyden peittelyyn. Huh, ei ikinä enää.
Tein gradun aikoinaan parityönä. Muutamasta palaverista kävelin pois kun pari alkoi oikeasti huutamaan mulle kun sanoin olevani eri mieltä. Ja en siis sanonut että pitää tehdä kuten minä haluan, esitin vain eriävän mielipiteeni. Paria erimielisyyttä selvitettiin graduohjaajan kanssa ja molemmilla kerroilla minä olin oikeassa. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opettajat kehottavat tekemään, että heidän ei tarvitse lukea niin montaa opparia
Törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään 2 on minimi.
Amk opinnäyte ja kaksi kirjoittajaa? Ei voi helpommaksi mennä, paitsi tuo neljä. Eihän siinä pysty millään osoittamaan omaa osaamistaan.
Miten ihmesssä opinnäytetyön saa tehdä ryhmässä? En voi ymmärtää. Kuinka paljon opintoja joidenkin opiskelijoiden osalta pitäisi vielä helpottaa?
Voin luvata että opinnäytetyön tekeminen ryhmässä ei ole HELPOTUS.
Amk-oppareissa suurin haaste on siinä kuinka sietää ja tehdä töitä k***päisten ja/tai hankalien tyyppien kanssa. Sinänsä työelämässäkin se on usein suurin haaste myös.
Ekalla vuosikurssilla oli yksi ryhmätyö jonka yksi teki ja kolme peesasi.
Mikä amk-laisissa on, jos ryhmätöissä tulee draamaa ja tappelua? :D Yliopisto-opinnoissa ei ole yhdessäkään ryhmätyössä ikinä ollut ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmesssä opinnäytetyön saa tehdä ryhmässä? En voi ymmärtää. Kuinka paljon opintoja joidenkin opiskelijoiden osalta pitäisi vielä helpottaa?
Opettajien työsarkaahan siinä helpotetaan, ei tarvitse lukea neljää opparia kun voi lukea ja arvostella vain yhden.
Neljän hengen porukka?? Tuollainen naurettaisiin yliopistossa pystyyn
Parityönä tehtiin, paitsi että pari ei tehnyt mitään.