Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä piirre / tapa puolisossasi ärsyttää?

Vierailija
18.08.2024 |

Onko piirre tai tapa sellainen, johon ihastuit tavatessanne? Vai sellainen josta et ole koskaan pitänyt, mutta siitä piirteestä tai tavasta huolimatta on paras puoliso koskaan?

Puolisoni on ekstrovertti parhaimmillaan tai pahimmillaan, riippuu miten milloinkin asiaa katsoo. Tähän supliikkiin ihastuin ja rakastuin, tulee toimeen kaikkien kanssa, tutustuu missä vain uusiin ihmisiin jne.

Itse olen introvertti, viihdyn kyllä myös porukassa, mutta ujona en keskipisteenä kuten puolisoni. Mietin mielelläni asioita rauhassa ja tarvitsen omaa rauhaa myös. Hoidan sujuvasti arkeen liittyviä asioita, mutta uudet tilanteet saattaa hämmentää.

Puolisoni tykkää liidata ja töidensä puolesta joutuu sitä myös tekemään. Sanoo, että olisi hyvä jos hänen ei tarvitsisi aina päättää ja miettiä asioita kaikkien puolesta esim. matkoilla. No, se ärsyttävyys hänessä onkin se, että haluaa kuitenkin sanoa sen viimeisen sanan tai näen että tarkistaa mun valintani ja jos ok niin hyvä, jos ei löytää perusteet vaihtaa sen.

Tämä taas aiheuttaa sen, että miksi näen yhtään vaivaa, kun toinen joko kumoaa minun valintani tai jopa ohittaa sen tyystin. Lisäksi, en saisi miettiä yhtään vaan aina pitäisi HETI tietää, mutta puoliso kyllä itse pallottelee vaihtoehtoja ennen kuin tekee päätöksen. Jos ei ole tyytyväinen päätökseeni, valittaa siitä siihen saakka kunnes tajuaa, että päätös olikin ihan hyvä, mutta ei lopeta ennen.

On hyvä puoliso monestakin syystä, arki sujuu hyvin ja ymmärrän, että häntä varmasti myös ärsyttää "jahkailuni" mutta nämä aiheuttaa jossain määrin riitaa arjen ulkopuolella, kun en jaksa enää hyväksyä sitä että minut voi ohittaa aina kun niin haluaa.

Miten teillä? Vertaistukea haluan, en avioeroa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden mielestä mukava ja leppoisa ihminen, kukaan ei tiedä millainen se on kotona, kun ollaan kahdestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi