Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun miehestäni on kuoriutunut foodie-wannabe!

Vierailija
18.08.2024 |

Okei, silläkin riskillä että te muut mammat tulette inhoamaan mua....mutta voi Hitsit miten ärsyyntynyt olen siitä että miehelle ei enää tunnu riittävän perus ns. kotiruoka. Jos tehdään pastaa, pitääisi se tehdä jotenkin erityisesti ja oikeaoppisesti, pizzataikinasta tulisi kuulemma parempaa jos sen antaisi levätä yön yli, viiniksi valikoituu jokin lehdessä hyvät arvosanat saanut tai joku vuodenviini. Kahvin hän jauhaa pavuista ja tehdään kallilla laitteella jotain erityiskahveja...vaikka tavallinen suodatinkahvikin on niin kallista nykyään! Toki hän itse häärää keittiössä paljon, mutta itse arvostan enemmän yksinkertaista ja terveellistä ruokaa, kuin kulinarismia.

Mitä järkeä muutenkaan totuutella syömään niin fiinisti? Ymmärtäisi edes jos hän olisi kasvanut tällaiseen ruokakulttuuriin, mutta on ihan tavallinen ruisleivällä ja perunalla kasvatettu maalaispoika.En vain ymmärrä tällaista elitismiä ruuan ympärillä. Mun mielestä hyvin voi syödä tavallisestikin ja mieluummin käyttäisin rahat johonkin muuhun tai laittaisin vaikka säästöön.

Toki joskus on kiva syödä hienomminkin tai ravintolassa, tai ottaa lasillinen, mutta mun valinta on silti joku hyväksi todettu kyykkyviini.

Välillä tuntuukin että hänen preferenssisnä ruuan suhteen on pelkkää plaseboa, eikä esimerkiksi todellisuudessa edes erottaisi kalliimpaa viiniä siitä hanaversiosta. Mutta heti kun näkee kalliin hintalapun kyljessä on makunautinto taattu ja niin paljon parempi tuote kyseessä.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs jos kävisit miehesi kanssa keskustelun siihen tapaan, että tämä on hänen harrastuksensa ja hyvä niin, mielelläsi syöt niitä ruokia joita miehesi tekee. Mutta sinun ei tarvitse osallistua harrastukseen, ja kun on sinun vuorosi tehdä ruokaa, niin teet vaikka sitä makaronilaatikkoa jos siltä tuntuu. Ei tästä tarvitse tehdä mitään ongelmaa kenellekään.

Taitaa eukko (ap) olla vaan toistaitoinen niin häiritsee kuin mies briljeeraa keittiössä.

Vierailija
22/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs jos kävisit miehesi kanssa keskustelun siihen tapaan, että tämä on hänen harrastuksensa ja hyvä niin, mielelläsi syöt niitä ruokia joita miehesi tekee. Mutta sinun ei tarvitse osallistua harrastukseen, ja kun on sinun vuorosi tehdä ruokaa, niin teet vaikka sitä makaronilaatikkoa jos siltä tuntuu. Ei tästä tarvitse tehdä mitään ongelmaa kenellekään.

Niinhän mä teenkin ja keskustelua siis käyty. Mutta kun mua ärsyttää se asenne kotiruuan ympärillä ja se että pitää jotenkin hienostella vain hienostelun vuoksi. Tulee myöskin piiloviestinä sellaista tunnetta, että hänen laittamansa pöperöt ovat jotenkin parempia kun ne mun omat. Mun mielestä kallis tai joku testivoittaja ei automaattisesti ole jotenkin parempaa, vaan sen valinnan teen ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa eukko (ap) olla vaan toistaitoinen niin häiritsee kuin mies briljeeraa keittiössä.

Osaan laittaa ihan perushyvää ruokaa, mulle se on aina riittänyt. Ja ennen nykyistä riitti miehellekin.

Vierailija
24/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö teillä nyt paljon enemmän rahaa ruokaan? Tunnen yhden tuollaisen maalaisen, joka muutti arvostetulle asuinalueelle pääkaupunkiseudulle ja arvostelee nykyään aina meidän ruokia jos käy kylässä. Rasittavaa.

Vierailija
25/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
26/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö teillä nyt paljon enemmän rahaa ruokaan? Tunnen yhden tuollaisen maalaisen, joka muutti arvostetulle asuinalueelle pääkaupunkiseudulle ja arvostelee nykyään aina meidän ruokia jos käy kylässä. Rasittavaa.

Ruokaan menee mielestäni enemmän kuin ennen, nyt kun kaikki on muutenkin kalliimpaa, niin kyllä se tuntuu. Itseänikin jotenkin ärsyttää semmoinen ruualle nyrpistely, ymmärrrän jos on jokin dieetti tai ruokarajoite, mutta en jaksa ymmärtää jos on silkkaa elitismiä.

Vierailija
27/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että on paska kokki jos ei osaa tehdä maistuvaa ruokaa halvalla ja nopeasti. (pitää muuten paikkansa)

Vierailija
28/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin.

On kivaa, jos toista kiinnostaa kokkailu ja hän jaksaa panostaa viikonlopun illallisiin ja satunnaisiin ekstraherkkuihin. Tai, jos on resursseja niin miksei useamminkin. 

On toisaalta aika raskasta, jos hifistely tappaa kyvyn napata tarvittaessa mitä vain riittävän hyvää ja helppoa niinä hetkinä, kuin arjen muut asiat painaa päälle. Sellainen ylenpalttinen nirsoilu on vaan ärsyttävää ja etenkin kiireisessä lapsiperheessä vaikeuttaa elämää enemmän kuin luulisi. 

Vierailija
29/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän mä teenkin ja keskustelua siis käyty. Mutta kun mua ärsyttää se asenne kotiruuan ympärillä ja se että pitää jotenkin hienostella vain hienostelun vuoksi. Tulee myöskin piiloviestinä sellaista tunnetta, että hänen laittamansa pöperöt ovat jotenkin parempia kun ne mun omat. Mun mielestä kallis tai joku testivoittaja ei automaattisesti ole jotenkin parempaa, vaan sen valinnan teen ihan itse.

Teennäisyys ja sopulina trendien perässä juokseminen on ärsyttävää. On kyse sitten vaatteista, autoista tai ruoasta.

Mutta jospa se siitä tasaantuu ja saat lopulta vain paremman kokin. 

Vierailija
30/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se piiloviesti voi olla myös ihan oman pääsi sisällä. Kirjoitustesi perusteella vaikuttaa, että sinulla on vähintään yhtä paljon asenneongelmaa miehesi ruokia kohtaan kuin hänellä sinun.

Vierailija
31/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaatkin valittaa siitä että mies tykkää kokkailla

Vierailija
32/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille että on paska kokki jos ei osaa tehdä maistuvaa ruokaa halvalla ja nopeasti. (pitää muuten paikkansa)

Ei ruokaharrastuksen tarkoitus ole pelkästään tehdä maistuvaa ruokaa halvalla ja nopeasti. Kyse ei ole ravintolakeittiöstä. Joskus tehdään ihan tarkoituksella hitaasti ja kyllä, joskus ihan tarkoituksella käytetään myös kalliita raaka-aineita.

Vierailija
33/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen olla kullinaristi, paremmin syö ainakin niin :)

Vierailija
34/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ruokaharrastuksen tarkoitus ole pelkästään tehdä maistuvaa ruokaa halvalla ja nopeasti. Kyse ei ole ravintolakeittiöstä. Joskus tehdään ihan tarkoituksella hitaasti ja kyllä, joskus ihan tarkoituksella käytetään myös kalliita raaka-aineita.

Saa kai sitä harrastaa mutta tässä ilmeisesti harrastus alkaa syömään perheen yhteisiä rakenteita.

Vierailija
35/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se kertoo lähtevänsä ulos Pekan kanssa.

Vierailija
36/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on taas ihmisellä murheet.

Vierailija
37/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miestäsi ärsyttää negatiivinen asenteesi. Enkä ihmettelisi yhtään.

Vierailija
38/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miestäsi ärsyttää negatiivinen asenteesi. Enkä ihmettelisi yhtään.

Niinkun sitä negatiivista asennetta ei ole valmistettu oikein. Äkillisen kärhähtämisen sijaan kuuluu hautoa pitkän kaavan mukaan, muuten on turhan tulista.  Muutenkin selkainen ylikiehuminen on todella vanhanaikaista. Voin halutessasi linkata F Sauteen videon siitä, miten perhe-elämään liittyvä turhautuminen kuorrutetaan sanoilla oikein, hän on saanut tosi hyvät arviot kaikilta, joiden mielipiteellä on mitään merkitystä.

Vierailija
39/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n (ja hänen kaltaistensa) ajatusmaailmassa ruoka on vain polttoainetta, maku  ja ruuasta saatava mielihyvä on toissijainen asia. Nuggetit, ranskalaiset ym. Ei ole edes terveydelle hyväksi. Taitaa mukana olla ripaus kateuttakin/huonoa itsetuntoa, mies päihittää naisten valtakunnassa eli keittiössä.

Vierailija
40/58 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan mahtava harrastus! Jos rahat vaan riittää niin miksi valittaa? Minusta on aivan mahtavaa että suomessa alkaa pikkuhiljaa herätä ajatus että ruoka ei ole pelkästään ravintoa mikä mätetään suuhun armeija tyylillä. Hienostelu vain sen takia että se on hienostelua ei tietenkään ole järkevää, mutta hyvästä ruuasta nauttiminen on tietty plussaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi