Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko lapselle antamani lahja jotenkin huono?

Vierailija
18.08.2024 |

Annoin 10 v lapselle lahjaksi hiusponnaripaketin, karkkia ja 10 euron lahjakortin. Lapsi kiitti lahjasta, mutta äitinsä kommentoi lapselle hänen esitellessä lahjaa, miten lapsella on kyllä jo hiusponnareita paljon. Jäi nyt olo, että oliko tuo huono lahja, kun äiti reagoi noin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan riittävä lahja

Vierailija
2/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok lahja, jos olet joku kaukaisempi sukulainen. Jos taas olet kummi tai muu läheinen, niin on aika pieni muistaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja oli ihan hyvä, äidin käytöstavat taas ei.

Vierailija
4/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vaativa äiti. Ei se vieras voi tietää, onko sillä Emma-Vivekalla ennestään kuinka paljon ponnareita, hiuspinnejä, tarroja tms. Ja ainahan noita kuluu lapsella.

Vierailija
5/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok lahja. Muistaminen on tärkeintä. 

Vierailija
6/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja oli hyvä. Äiti oli tökerö ja epäkohtelias. 

Vierailija
7/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse tykännyt tuollaisesta lahjasta oikein paljon tuossa iässä.

Sen sijaan äidin käytös hämmentää. Itse olisin vain todennut lapsen esitellessä lahjaa, että onpa kiva lahja ja muistithan sanoa kiitos.

Vierailija
8/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnareita kuluu ja häviää. Niitä ei voi olla liikaa.

Vierailija
9/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökerö äiti. Lapsillekin pitää opettaa kiittää lahjasta ja pitää mielipiteet lahjasta omina.

Vierailija
10/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok lahja, jos olet joku kaukaisempi sukulainen. Jos taas olet kummi tai muu läheinen, niin on aika pieni muistaminen.

Miksi lahjan pitäisi olla iso, jos se tulee kummilta tai muulta läheiseltä? Ei kaikilla ole varaa laittaa lahjaan paljon. Ja jos tuossa paketissa on ollut karkkia ja ponnareita lahjakortin lisäksi, niin lahjan arvo on yhteensä ollut n. 15-20 euroa. Eiköhän se ole ihan riittävästi.

Vierailija
11/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä mielestäni. Tosin minä olen aina kysynyt ensin kummityttöni äidiltä ja myöhemmin kummitytöltä itseltään, mitä hän haluaa lahjaksi, niin ei ole tullut hutiostoksia.

Mistäpä minä keski-ikäinen, lapseton mies tietäisin, mitä tytöt, tai nimenomaan kummityttöni haluaisi?

Vierailija
12/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin aikoinaan lapselle vastaavan lahjan, paketissa oli mm. pari makuhuulirasvaa. Eiköhän tytön äiti kommentoinut, että lapsella on huulirasvoja jo ihan riittävästi.

Mitä väliä, vaikka sillä lapsella olisi niitä useampia? Kyllähän niitä kuluu, häviää jne. Kaunis ajatus on tärkeintä.

13/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja fiksu lahja. Varmasti ilahdutti saajaa.

Vierailija
14/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vanhemmilla (ja lapsilla) on aivan liian suuret odotukset lahjojen suhteen. Eikä lahjatoiveiden kysyminen aina auta. Minä kysyin 10 v kummitytöltäni viimeksi nähdessämme, mitä toivoisi synttärilahjaksi syksyllä. Toivoi lemmikkiä.

Ei siis mitään käryä, onko lahjatoive kohtuullinen vai ei.

Vierailija
15/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin vanhemmilla (ja lapsilla) on aivan liian suuret odotukset lahjojen suhteen. Eikä lahjatoiveiden kysyminen aina auta. Minä kysyin 10 v kummitytöltäni viimeksi nähdessämme, mitä toivoisi synttärilahjaksi syksyllä. Toivoi lemmikkiä.

Ei siis mitään käryä, onko lahjatoive kohtuullinen vai ei.

Kysyitkö, että haluaako hevosen vai ponin?

Vierailija
16/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti taisi löytää paikalle alapeukuttamaan...

Vierailija
17/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lahja ja tökerö äiti kun noin kommentoi. Ponanreille kuitenkin on aina käyttöä vaikka niitä olisikin jo koska niitä katkeilee ja katoaa ja ne kuluvat käytössä myöskin.

Vierailija
18/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina kysyn suoraan vanhemmilta onko jotain mitä lapsi tarvii tai toivoo lahjaksi, näin välttyy perhe turhalta krääsältä ja minä stressiltä. 

Vierailija
19/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sopiva lahja 10-vuotiaalle. Äidiltä todella moukkamaista arvostella lahjaa. Synttärit on kuitenkin vain synttärit ja 10-v vielä pieni. Joillakin vanhemmilla on vain taivas rajana, mitä heidän muksuilleen vieraiden pitäisi ostaa. 

Vierailija
20/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 10-v kummityttö toivoi Louis Vuittonin käsilaukkua. En ostanut. Vanhemmat melko materialisteja ja kaiken merkkitavaran perään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän