5-6 yön matkakohde/tekeminen, joka ei ole Euroopassa?
Lähdettäisiin puolison kanssa pitkästä, pitkästä aikaa kahdestaan johonkin.
Vähän kaikki käy, mutta kumpikaan ei pidä pelkästä rantalomasta tai ihan samassa kaupungissa pyörimisisestä.
Dubai, Kiina ja Kanariansaaret ei ole nyt listalla.
Aikaero ei haittaa, pitkän lennon voi käyttää työntekoon.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Puhoksen ostari ja siitä päiväretki Sipoon kirkolle.
Ei siellä ole mitään ostaria.
https://pohjois-karjala.fi/2024/04/puhos-valittiin-suomen-vuoden-kylaks…
Vierailija kirjoitti:
Soul oli ihan mukava.
Oliko siellä kangaspuut hotellin puolesta, vai pitikö olla omat? AP ehkä haluaisi kutoa mattoa.
Jos vähän kaikki käy, niin ottaisin lennot ja hotellin sinne minne paras tarjous olisi. Kaikissa suurkaupungeissa on mielenkiintoisia museoita, kauniita puistoja ja ravintoloissa valinnanvaraa. Esimerkiksi Chigago olisi hyvä valinta.
Ihminen ei osaa itse päättää matkakohdetta mutta muka tekee töitä lentokoneessa. Hehehe.
Mitä tekemistä Nykissä muka on? Kaikki paikat täynnä rakennuksia, asfalttia ja afrikkalaisia. Hiton kallista ja haisee viemärille.
Vierailija kirjoitti:
Ääni New Yorkille. Siellä on niin paljon kaikkee, ettei viidessä päivässä ehdi kaikkea. Lähtisin sinne milloin vain.
En kyllä enää lähtisi, kolme kertaa olen käynyt, eka kerta nyt vielä meni ja kiinnosti, seuraavilla lähinnä vain turhautti ja vitutti.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei osaa itse päättää matkakohdetta mutta muka tekee töitä lentokoneessa. Hehehe.
Joskus kun kysyy muilta, joku voi mainita paikan mitä itse ei tule ajatelleeksikaan. Tai jokin, mitä ei ole pitänyt varteenotettavana vaihtoehtona, mainitaan monta kertaa, jolloin siihen perehtyy paremmin ja ehkä tykästyy.
Ylipäätään tämä samanlaista juttelua kuin kasvotusten ihmisten kanssa. Vastaatko sinä kasvotusten muille näin?
Pattaya, mutta sinne kannattaa lähteä yksin ja vähintään 2 viikoksi.
Jos matkustatte sinne miehesi kanssa teidän kannattaa ottaa eri hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä Nykissä muka on? Kaikki paikat täynnä rakennuksia, asfalttia ja afrikkalaisia. Hiton kallista ja haisee viemärille.
Teroitella vaikka hammastikkuja.
On taas kateelliset liikkeellä 😅😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kun kysyy muilta, joku voi mainita paikan mitä itse ei tule ajatelleeksikaan. Tai jokin, mitä ei ole pitänyt varteenotettavana vaihtoehtona, mainitaan monta kertaa, jolloin siihen perehtyy paremmin ja ehkä tykästyy.
Ylipäätään tämä samanlaista juttelua kuin kasvotusten ihmisten kanssa. Vastaatko sinä kasvotusten muille näin?
Toi on joku kateellinen reppana joka ei ole päässyt reissaamaan äitinsä peräkammarista paikallista salea pidemmälle. Nyt tylsyyttään soittaa suutaan mammapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääni New Yorkille. Siellä on niin paljon kaikkee, ettei viidessä päivässä ehdi kaikkea. Lähtisin sinne milloin vain.
Millaista siellä olisi joulukuun alussa?
Ja mitkä olisi sinun ihan top5 - kohteet, mitä suosittelisit muillekin?
Ap (joka ei viitsi edes joillekin ketjun yrmypyllyille vastata 😅)
En oo käynyt joulukuussa, mut varmaan sellainen Suomen myöhäissyksy. Olis kyl ihanaa nähdä New York joululoistossa! Tykkään museoista, joten Guggenheim ja MoMa ovat kovia. Sit Central Park ja Grand Central Station ovat hienoa. Fifth Avenue ihan elämyksenä. Central Park. Zero Pointin alue, Manhattahin eteläkärki. Broadwayn musikaalit. Tavaratalot. Brooklyn Bridge. Upper West Side. Niin paljon kaikkea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet niin hiton yksinkertainen, että tuollaista pitää täältä kysellä (eli et itse keksi / tiedä mihin haluaisit lähteä), niin olisikohan parempi ettet lähtisi yhtään mihinkään.
Tyypillinen suomalainen vastaus. Ei mikään ihme, että tämä maa on aina jäljessä muita länsimaita. Mitään ei saa kysyä ja mitään ei saa miettiä, vaan yksin pitää keksiä ja pärjätä ja osata.
Joo, vähän näinkin. Mutta en usko ap.n saavan paljoakaan siitä, että ihmiset tähän kirjoittaa jonkun Euroopan ulkopuolella olevan paikan nimen, kertomatta yhtään miksi juuri se.
Peru, Etelä-Afrikka, Intia, Pääsiäis-Saaret, Tasmania, Kanada
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet niin hiton yksinkertainen, että tuollaista pitää täältä kysellä (eli et itse keksi / tiedä mihin haluaisit lähteä), niin olisikohan parempi ettet lähtisi yhtään mihinkään.
Tyypillinen suomalainen vastaus. Ei mikään ihme, että tämä maa on aina jäljessä muita länsimaita. Mitään ei saa kysyä ja mitään ei saa miettiä, vaan yksin pitää keksiä ja pärjätä ja osata.
No kuule! Mites sellainen että on kiinnostunut ja itse itseään sivistää muusta maailmasta, kaikista maailman eri paikoista ja kulttuureista. Sieltä voisi ihan itse keksiä. Ideoita voisi ottaa vaikkapa elokuvista, kirjoista, tai dokumenteistä. Vaikka että, kylläpä ovat aina kiinnostaneet Kioton temppelit, pitäisikö mennä niitä ihan paikan päälle katsomaan. Tai pitäisikö mennä joskus katsomaan Broadwaylle musikaalia (ei sillä, että siitä AP:n kielitaidolla mitään irti saisi).
Mutta ei, ratkaisu on kysellä AV:lla, josta sanotaan että menepäs nyyjorkkiin. Johon AP - aijaa, onpa hyvä idea, enpä olisi itse keksinytkään. Vaan mitäs siellä voisi sitten tehdä??
Kuvaavaa sekin, että AP mainitsi yhdeksi poissuljettavaksi kohteeksi Kiinan. On meinaan HIEMAN iso maa.😂 Eli oletan, että hänellä on siis jo koko maa kaikkine provinsseineen plakkarissa. Koska verrokkina oli mm. Dubai, siis yksi kaupunki.
Ap + mies ei taitaa olla eläköitynyt erakkopari landelta.
Vaikea keksiä surkeampaa kohtaloa kuin että ainut tapa saada "minne me matkustettais?" vinkkejä trollipalstalta. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule! Mites sellainen että on kiinnostunut ja itse itseään sivistää muusta maailmasta, kaikista maailman eri paikoista ja kulttuureista. Sieltä voisi ihan itse keksiä. Ideoita voisi ottaa vaikkapa elokuvista, kirjoista, tai dokumenteistä. Vaikka että, kylläpä ovat aina kiinnostaneet Kioton temppelit, pitäisikö mennä niitä ihan paikan päälle katsomaan. Tai pitä
Minulla ainakin Dubai on ikuisella no-no-listalla ihan ihmisoikeussyistä.
Jos tietää, että just nyt ei kiinnosta Kiina eikä Kanariansaaret, niin saahan sen mainita?
En tajua tällaista lyttäämistä ollenkaan.
Soul oli ihan mukava.