Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perinnön tuhlaaminen

Vierailija
18.08.2024 |

Olen nyt sivusta seurannut keski-ikäistä henkilöä, jonka taloudenhoito ja rahankäyttö on aina ollut hataraa. On kuitenkin ihan korkeakoulutettu ihminen, mutta jo aiemmin ihmettelin miten ihmeessä on mahdollista ettei raha-asioiden hoito suju mitenkään. Peri 250000 euroa viitisen vuotta sitten, ja nyt kesällä myönsi, että rahat on menneet. Ei pelaa tai käytä aineita, eikä ollut suuria velkoja. Ostaa vain täysin holtittomasti asioita ja matkustelee etc. Oli itsekin hämmästynyt että miten ne nyt jo loppui! Tunnetteko ko tapauksia?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä aloittajalle kuuluu, kuinka kukin käyttää rahansa.

On noita isompiakin summia pistetty haisemaan. Yhtä lailla rahat olisi voinut hävitä väärillä sijoituksilla.

Vierailija
22/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta keski-ikäinen tantta se säästää! Ei matkusta, ei käy huveissa, kutoo kotona sukkaa ja lukee kirjaston kirjoja.  Ihana elämä. 😆🤣

Ei täällä puhuta sun äidistä, usko jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeintä on taata hyvä elintaso mahdollisimman pitkäksi aikaa - ei hetkeksi. Tämän vuoksi ehdottomasti järkevä taloussuunnittelu. En muutenkaan saa kiksejä mistään kalliista elämyksistä tms.

Vierailija
24/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noita isompiakin summia pistetty haisemaan. Yhtä lailla rahat olisi voinut hävitä väärillä sijoituksilla.

Sitten on vanhana turha valittaa, jos ei saa pienellä eläkkeellä apua ja lääkkeitä. 

Vierailija
25/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on vanhana turha valittaa, jos ei saa pienellä eläkkeellä apua ja lääkkeitä. 

Tälle aika moni on todella sokea, tai ainakin haluaa olla. 

Vierailija
26/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On katsos niitä jotka elää

Ja sitten niitä jotka säästää ja kuolee. 

Säästän ja elän. Säästöillä maksetaan lomaa, vakuutuksia, mökin juttuja jne. Lopulta kuolemme kaikki. 

Vierailija
27/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin helpottaa elämää saamillani rahoilla, mistä sitä tietää millon elämä päättyy. Ajan vaikka taksilla kilometrin jos en jaksa kävellä.

Ethän sä tuolla tyylillä jaksakaan. 

Vierailija
28/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlasi viidessä vuodessa. 😲 Jos olisi jakanut kymmenelle vuodelle niin olisi ollut reilu 2000e/kk ylimääräistä rahaa.

Minua pännisi suuresti jos olisin mennyt ihan turhuuksiin tuhlaamaan ja loppuelämä kituutella.

Eikö holtiton rahankäyttäjä pysty pankissa tekemään sellaista sopimusta ettei saa kuussa nostaa kuin tietyn summan eikä yhtään yli.

Vierailija
29/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan. Mielestäni ihan aiheetonta kritisoida sitä, miten kuin perintönsä käyttää ja mistä nauttii.  Joku säästää ja pihistää kerryttäen omaisuuttaan hamaan tappiin asti, joku toinen pistää laulaen menemään. Itse olen valinnut jonkinsortin keskitien, vähän säästöjä ja sijoituksia ja aika ajoin matkoja, terveys - ja kauneushoitoja sekä jotain laadukkaita kodin juttuja on perinnöillä tullut hankittua. 

Vierailija
30/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin tommosen rahan välittömästi kiinni johonkin. Asunto/osakkeet tms. Itseni tuntien jos rahat makais tilillä, niin ostaisin vaan parempaa juustoa kaupasta ja hetken päästä ois tili tyhjä.

Ymmärrän kyllä myös niitä jotka tuhlaa elämyksiin rahaa.

Minä elän peruspäivärahalla ja pystyn kyllä ostamaan Oltermannia niin paljon, että ei meinaa pystyssä pysyä.

Vierailija
31/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän useammankin. Minustakin on _käsittämätöntä_ ettei ymmärrä sijoittaa ja järkevöittää talouttaan tuollaisella summalla; sillähän saisi aika paljonkin aikaiseksi. 

Kokemattoman on kyllä parempi jättää sijoittamatta. Pian on samalla tavalla rahat poltettu, eikä siitä edes jäänyt käteen muuta kuin yksi entisestään rikastunut possu wallstreetillä

Vierailija
32/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän useammankin. Minustakin on _käsittämätöntä_ ettei ymmärrä sijoittaa ja järkevöittää talouttaan tuollaisella summalla; sillähän saisi aika paljonkin aikaiseksi. 

Kokemattoman on kyllä parempi jättää sijoittamatta. Pian on samalla tavalla rahat poltettu, eikä siitä edes jäänyt käteen muuta kuin yksi entisestään rikastunut possu wallstreetillä

Sivusta: järkevään sijoittamiseen löytyy ammattilaisten apua. 

Vierailija
33/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin tommosen rahan välittömästi kiinni johonkin. Asunto/osakkeet tms. Itseni tuntien jos rahat makais tilillä, niin ostaisin vaan parempaa juustoa kaupasta ja hetken päästä ois tili tyhjä.

Ymmärrän kyllä myös niitä jotka tuhlaa elämyksiin rahaa.

Minä elän peruspäivärahalla ja pystyn kyllä ostamaan Oltermannia niin paljon, että ei meinaa pystyssä pysyä.

Tämän vuoksi suomalaiset kuolevat elintasosairauksiin. Ehkä ei kannattaisi.

Vierailija
34/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden joka ei oikein perustanut vanhemmistaan.

Elää niukasti, antoi huomattavan perintönsä hyväntekeväisyyteen. Lapset ei kai olleet ihan tyytytväisiä

Miksi kosti lapsilleen?

Varmaan vieraannutettu. Normisettiä.

Vierailija
35/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän! Koomisin on ehkä akateeminen ihminen, joka tuhlaili ihan kaiken perimänsä juurikin tuolla *minä elän* ja *raha on energiaa* mentaliteetilla. Kun rahat sitten loppui, alkoi aivan jäätävä narina ja itku kuinka hänellä nyt ei ole eläkepäiviksi turvaa, ja ystävien pitäisi kuulema tukea myös taloudellisesti 😳

No vähintään nyt keräystä pystyyn! Raukka parka 😃

Vierailija
36/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöä saadessa täytyy varata aika parkkiin ja keskustella sijoituksista. Tämän vuoksi minullakin on vielä perintöä jäljellä. 

Se olikin ainoa kerta kun pankissa on tarjottu kahvit: jakokirjan kanssa kävin hoitamassa tilisiirrot.

Vierailija
37/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni rahahan tuo on loppujen lopuksi.

Vierailija
38/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko, että on tuhlannut jos ei edes osaa sanoa mihin rahat ovat menneet. Todennäköisesti sanoo noin, ettei kuukaan pyytäisi rahaa lainaan. 

Vierailija
39/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laulaen tulee se viheltäen menee

Vierailija
40/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta: järkevään sijoittamiseen löytyy ammattilaisten apua. 

Jälleen sivusta: "ammattilaisten" kokoamat sijoitusrahastot on koottu niin, että niistä rikastuu ainoastaan sijoitusneuvojan pankkitili