Perinnön tuhlaaminen
Olen nyt sivusta seurannut keski-ikäistä henkilöä, jonka taloudenhoito ja rahankäyttö on aina ollut hataraa. On kuitenkin ihan korkeakoulutettu ihminen, mutta jo aiemmin ihmettelin miten ihmeessä on mahdollista ettei raha-asioiden hoito suju mitenkään. Peri 250000 euroa viitisen vuotta sitten, ja nyt kesällä myönsi, että rahat on menneet. Ei pelaa tai käytä aineita, eikä ollut suuria velkoja. Ostaa vain täysin holtittomasti asioita ja matkustelee etc. Oli itsekin hämmästynyt että miten ne nyt jo loppui! Tunnetteko ko tapauksia?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Saispa itsekin perintöä...laittaisin kyllä ns."haisemaan"ja elelisin mukavasti "lännen malliin"..mutta v--ttu kun ei tipu mistään suunnasta...muut kyllä saa ja vetää perintöjä ja lottovoittoja..prkl..
Teillä on varmasti tuo asenne geeneissä. Ei ihme ettei perintöä löydy 😂
Rahan "tuhlaaminen" on lopulta vain sen siirtoa muille ihmisille. Ei se mihinkään ilmaan katoa.
Keskituloiset tuhlaavat paljon ja siksi moni heistä erityisesti nykyään on taloudellisessa ahdingossa. Pienituloisemmat ja rikkaammat ovat selvästi tarkempia raha-asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Keskituloiset tuhlaavat paljon ja siksi moni heistä erityisesti nykyään on taloudellisessa ahdingossa. Pienituloisemmat ja rikkaammat ovat selvästi tarkempia raha-asioissa.
Tässä on taustalla sellainen tottuminen tiettyihin ylellisyyksiin, ja Mä Tartten - asenne - oli varaa tahi ei. Tietty elitistisyys ja luksusjuttujen pitäminen itsestäänselvyyksinä. Niistä kertyy arjen keskellä aika iso menovirta, joka sitten pihimmällä/taloudellisemmalla/tarkemmalla jää säästöön.
Minun isoveljeni tuhlasi 200000 euroa vuodessa. Saatiin 400000 euroa perintöä. Nyt 8 vuoden jälkeen sillä ei ole euroakaan. Ei halua töihin, ei halua kouluttautua, ei halua harrastaa liikuntaa jonka minä maksaisin. Minun veljen 52 vuotias , kunto on tämän maan huonoin. Polttanut röökiä 35 vuotta.
Eräs Mannerheimristin ritari on kertonut tuhlanneensa Ristin saatuaan siitä tulleet rahat Valtionhotellissa kavereineen ja naisineen tahtiin reilut 1000 euroa/vrk nykyrahaksi muutettuna.
Vierailija kirjoitti:
Minun isoveljeni tuhlasi 200000 euroa vuodessa. Saatiin 400000 euroa perintöä. Nyt 8 vuoden jälkeen sillä ei ole euroakaan. Ei halua töihin, ei halua kouluttautua, ei halua harrastaa liikuntaa jonka minä maksaisin. Minun veljen 52 vuotias , kunto on tämän maan huonoin. Polttanut röökiä 35 vuotta.
Pakko epäkohteliaasti udella että mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko epäkohteliaasti udella että mihin?
Jaa a kun tietäisin. Velkoihin, alkoholiin, pelaamiseen luultavasti.
Saispa itsekin perintöä...laittaisin kyllä ns."haisemaan"ja elelisin mukavasti "lännen malliin"..mutta v--ttu kun ei tipu mistään suunnasta...muut kyllä saa ja vetää perintöjä ja lottovoittoja..prkl..