Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perinnön tuhlaaminen

Vierailija
18.08.2024 |

Olen nyt sivusta seurannut keski-ikäistä henkilöä, jonka taloudenhoito ja rahankäyttö on aina ollut hataraa. On kuitenkin ihan korkeakoulutettu ihminen, mutta jo aiemmin ihmettelin miten ihmeessä on mahdollista ettei raha-asioiden hoito suju mitenkään. Peri 250000 euroa viitisen vuotta sitten, ja nyt kesällä myönsi, että rahat on menneet. Ei pelaa tai käytä aineita, eikä ollut suuria velkoja. Ostaa vain täysin holtittomasti asioita ja matkustelee etc. Oli itsekin hämmästynyt että miten ne nyt jo loppui! Tunnetteko ko tapauksia?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saispa itsekin perintöä...laittaisin kyllä ns."haisemaan"ja elelisin mukavasti "lännen malliin"..mutta v--ttu kun ei tipu mistään suunnasta...muut kyllä saa ja vetää perintöjä ja lottovoittoja..prkl..

Vierailija
42/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saispa itsekin perintöä...laittaisin kyllä ns."haisemaan"ja elelisin mukavasti "lännen malliin"..mutta v--ttu kun ei tipu mistään suunnasta...muut kyllä saa ja vetää perintöjä ja lottovoittoja..prkl..

Teillä on varmasti tuo asenne geeneissä. Ei ihme ettei perintöä löydy 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan "tuhlaaminen" on lopulta vain sen siirtoa muille ihmisille. Ei se mihinkään ilmaan katoa.

Vierailija
44/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloiset tuhlaavat paljon ja siksi moni heistä erityisesti nykyään on taloudellisessa ahdingossa. Pienituloisemmat ja rikkaammat ovat selvästi tarkempia raha-asioissa.

Vierailija
45/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloiset tuhlaavat paljon ja siksi moni heistä erityisesti nykyään on taloudellisessa ahdingossa. Pienituloisemmat ja rikkaammat ovat selvästi tarkempia raha-asioissa.

Tässä on taustalla sellainen tottuminen tiettyihin ylellisyyksiin, ja Mä Tartten - asenne - oli varaa tahi ei. Tietty elitistisyys ja luksusjuttujen pitäminen itsestäänselvyyksinä. Niistä kertyy arjen keskellä aika iso menovirta, joka sitten pihimmällä/taloudellisemmalla/tarkemmalla jää säästöön.

Vierailija
46/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoveljeni tuhlasi 200000 euroa vuodessa. Saatiin 400000 euroa perintöä. Nyt 8 vuoden jälkeen sillä ei ole euroakaan. Ei halua töihin, ei halua kouluttautua, ei halua harrastaa liikuntaa jonka minä maksaisin. Minun veljen 52 vuotias , kunto on tämän maan huonoin. Polttanut röökiä 35 vuotta.

Vierailija
47/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs Mannerheimristin ritari on kertonut tuhlanneensa Ristin saatuaan  siitä tulleet rahat Valtionhotellissa kavereineen ja naisineen tahtiin reilut 1000 euroa/vrk nykyrahaksi muutettuna.

Vierailija
48/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isoveljeni tuhlasi 200000 euroa vuodessa. Saatiin 400000 euroa perintöä. Nyt 8 vuoden jälkeen sillä ei ole euroakaan. Ei halua töihin, ei halua kouluttautua, ei halua harrastaa liikuntaa jonka minä maksaisin. Minun veljen 52 vuotias , kunto on tämän maan huonoin. Polttanut röökiä 35 vuotta.

Pakko epäkohteliaasti udella että mihin?

Vierailija
49/49 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko epäkohteliaasti udella että mihin?

Jaa a kun tietäisin. Velkoihin, alkoholiin, pelaamiseen luultavasti.