Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3v katsoo aina heti aamulla telkkua

Vierailija
18.08.2024 |

Mitäs teidän muksut? Olen etävanhempi ja lähivanhempi on kasvattanut 3v lasta niin että saa katsoo heti aamulla telkkua kun herää. Mielestäni tämä on ihan alytön ja ärsyttää ihan stanasti.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapset katsoo aamuisin telkkaria jos heräävät aikaisin. Vanhemman tarvitsee saada omat aamutoimet tehdyksi tai viikonloppuaamuisin levätä vähän pidempään. Omasta lapsuudesta muistan miten ihanaa oli kun sai viikonloppuisin katsella rauhassa aamuohjelmia ennen aamupalaa. 

Vierailija
22/32 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit omassa kodissasi pitää ihan omat säännöt, jos et halua että lapsi katsoo luonasi tv:tä niin älä anna katsoa. Lähivanhemman luona tapahtuviin asioihin et voi vaikuttaa, ellei ne suoraan ole vaaraksi lapselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 6 vuotias on katsonut tänä aamuna jo 2 tuntia telkkaria kun olin vielä itse nukkumassa 

6v ja 3v on kehitykseltään aivan eri vaiheissa, 6v on jo melko itsenäinen, kohta koululainen.

Niinpä, kolmevuotias voi katsoa aamulla vain ne pikkukakkosen pienten lasten ohjelmat ja ennen galaxin alkua ois syytä laittaa telkku kiinni, 6v voi katsoa niitä isommillekin suunnattuja ohjelmia. 

Vierailija
24/32 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvapalstalla tarvitse tämmöisiä kysellä. Palkkataso täällä ehkä jossain 2000€ hujakoilla ja ÄO about 85.

WHO suosittelee max 1 tunti per päivä telkkua 2-4 vuotiaille

Palstalaisten kodeissa muksut istuu varmaan vähintään 3-4 tuntia telkun tai toisen ruudun edessä. Mutta hyvä näin. Kyllä yhteiskunta näitä duunareita ja vähäosaajia tarvitsee myös.

Vierailija
25/32 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tunti per päivä sääntö. Lapset saa itse päättää mihin aikaan katsovat. Jos haluavat katsoo leffan viikonloppuna, niin pitä arkipäivänä olla sitten osittain ilman telkkua että viikkotunnit eivät mene yli.

Vierailija
26/32 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo,  Ihmeellinen Elämä oli hyvä sarja! Pentuna tsiigailin ja opin paljon.

Olipa kerran elämä olikin sarjan nimi.

Vierailija
27/32 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi telkkarista tulee aamuisin lastenohjelmia. Niin on ollut kymmeniä vuosia. Mun kolmekymppinen esikoinen katsoi myös pienenä kun piti aikaisin herätä päiväkotiin niitä helvetin ällöttäviä pyjamabanaaneja aamuisin. Ai että mä inhosin sitä ohjelmaa, mutta koska lapsi tykkäsi, niin sai hänet helpommin hereille kun sanoi että tule katsomaan sun ohjemaa. Helpotti aamuja huomattavasti.

Vierailija
28/32 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tunti per päivä sääntö. Lapset saa itse päättää mihin aikaan katsovat. Jos haluavat katsoo leffan viikonloppuna, niin pitä arkipäivänä olla sitten osittain ilman telkkua että viikkotunnit eivät mene yli.

Minä en kyllä olisi lapsenakaan tuollaiseen suostunut, enkä missään nimessä ole lapsiani tuolla tavalla rajoittanut. Tuo on ihan naurettavaa.

Vierailija
29/32 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naurattaa. Television katsominen ok, mutta kännykän katsominen no no😂. Huomaa kyllä, että muutosta pelätään.

Telkkari ja kännykkä ovat aivan eri asia. Telkkarin katsomisen voi keskittää paljon paremmin tiettyyn hetkeen/huoneeseen. Kännykkää katsotaan paljon lähempää ja epäergonomisemmin ja kynnys vetää se esiin tilanteessa kuin tilanteessa on paljon matalampi. Samalla känny tulee pienen lapsen puolesta assosioitua mielihyvään ja viihteeseen - varmasti vaikuttaa myöhemmin saatavan oman puhelimen koukuttavuuteen.

Vierailija
30/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on jo 23 vuoden iästä lähtien katsonut lastenohjelmia varmaan monen mittapuulla paljon. En ole huomannut mitään haittoja. Päinvastoin, sanavarasto lähti heti räjähdysmäiseen kasvuun ja muutenkin oppi ymmärtämään laajemmin arkielämän tilanteita ja tunteita. Sillä on varmaan aika paljon merkitystä mitä katsoo, meillä katsotaan mieluummin muumeja tms kuin adhdvilkkuvalosekoilua. 

Vierailija
31/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen siis 2 viiva 3 vuoden iästä :D viiva ei näköjään toimi täällä 

Vierailija
32/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenohjelmia suositellaan lapsille. Pikkukakkosen katsoi joka päivä, itse sain sen ajan pötkötellä töiden jälkeen. En ehkä muualta kun tv antaisi katsoa.