Tiesitkö että pesukoneessa on virta päällä vaikka se on sammutettu?
Itse en ole tuollaista tullut edes ajatelleeksi kun eihän siinä mitään valoja yms. pala. Kuulin vaan että yhdellä tyypillä oli pesukone syttynyt tuleen kun oli tullut joku häiriö. Ja tosiaan. Oli vain johto seinässä eikä mikään ohjelma päällä...
Kommentit (18)
Niin ehkä olen vähän tyhmä... Mutta en tosiaan ole ajatellut edes sellaista vaihtoehtoa että se voisi syttyä tuleen silloin kun ohjema ei ole päällä. Kuka nyt viitsii kaikista laitteista repiä johdot irti kun lähtee pihalle :(
Hienoa että kaikki toiset ei ole ;)
Minkähän esimerkin antaisin itsestäni...no en nyt keksi, mutta niitä on paljon.
Ystäväni oli meillä kerran kun tein jauhelihakastiketta ja laitan siihen sekaan aina vaan paseerattua tomaattia. No, hän ihmetteli miksi käytän ammattikieltä kotonakin enkä sano vaan reilusti tomaattimurskaa ;D Jotenkin tosi hellyttävää!
Vierailija:
Minkähän esimerkin antaisin itsestäni...no en nyt keksi, mutta niitä on paljon.Ystäväni oli meillä kerran kun tein jauhelihakastiketta ja laitan siihen sekaan aina vaan paseerattua tomaattia. No, hän ihmetteli miksi käytän ammattikieltä kotonakin enkä sano vaan reilusti tomaattimurskaa ;D Jotenkin tosi hellyttävää!
Ei täällä tiedetä paseeratusta yhtään mitään.
En keksi nyt parempaa, mutta kyllähän näitä nyt sattuu ja tapahtuu.
t:9
Täällä yksi joka on niin tyhmä, ettei ole tuota tiennyt!
Eli kiitän tiedosta.
Meillä on pyykinpesukoneen töpseli ollut seinässä yhtäjaksoisesti jo 5 vuotta!! Ja sitä edellisen koneen töpseli oli seinässä niin kauan kuin kone meillä oli, eli vuosia.
Sama varmaan koskee myös astianpesukonetta?
Kuinka moni mamma oikeesti irrottaa astianpesukoneen töpselin seinästä aina käytön jälkeen?? En minä ainakaan. On niin hankalassa paikassakin, etten edes viitsisi.. Meillä on kaikki töpselit seinissä AINA. Vaikka lähdettäis 2 viikon lomalle, on meillä töpselit senissä, koneet vaan virtanapista pois päältä.
pesukoneen töpselin joka kerta! Olen sen opin saanut jo äidinmaidossa..(vaikka sitä en kovin kauaa saanutkaan..)
pääkatkaisin! Sammuttakaa aina se yöksi ja muutenkin jos ette pidempään aikaan katso telkkua! Säästää myös aikalailla sähköäkin, kun ei koko aika ole virta telkussa, eli palaa se pieni virtavalon nappula...
sanotaan. Tietokoneenkin johto on seinässä, pitääkin varmaan ostaa sellainen jatkojohto, jossa on virtakytkin. Vai auttaako sekään?
mikrouunin, sähkölieden, tietokoneen, television, pesukoneiden, kahvinkeittimen jne? Niissä kaikissahan on VIRTA PÄÄLLÄ ja voivat syttyä vaikka tuleen???
Meilläkin on pesukone, kahvinkeitin jne. aina töpseli seinässä. No, lomille lähdettäessa sentään irrottelen enimmät.
laitetaan aina yöksi pois päältä ja tietysti kun ei olla kotona. Pesukoneen johdon vedän aina myös pois seinästä, mutta kyllä meillä kuitenkin on vielä astianpesukone (joka on pahassa paikassa), mikro, kahvinkeitin, kelloradioita jne. joita ei vedetä pois seinästä:-/
Miksi sitten aina sanotaan, että televisiopaloja voi ehkäistä sammuttamalla televisio sen omasta virtakytkimestä eikä puhuta mitään, että töpseli pitää irrottaa? Nyt olen oikeasti ihan pihalla. En koskaan ota mitään sähkölaitetta irti seinästä muulloin kun ukkosella.
että pakastin sulaa kuin se että pakastin syttyy palamaan?
Vierailija: