Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ja perintö, kertoako?

Vierailija
17.08.2024 |

Teini-ikäiset ja aikuistuvat lapseni tulevat perimään eksän suvusta paljon (noin miljoonan/ lapsi). En ole kertonut tätä heille, koska olen ajatellut että se tieto ei tee hyvää. Minun luonani he ovat joutuneet elämään aika vaatimattomasti.

Nyt kun he miettivät koulutusta ja ammatinvalintaa siitä näkökulmasta, että onhan palkka varmasti suuri, tekisi mieli sanoa että ihan hyvin he voivat mennä taidealalle tms. jos intoa riittää, ei heitä köyhyys odota. Ei kuitenkaan vieläkään tunnu fiksulta sanoa siitä?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en puhuisi mitään. Jos ex on vielä elossa, tuskin on vielä edes niin vanha että ihan lähivuosina kupsahtaa. Minäkin olen jo 40v ja äitini ei ole edes eläkkeellä vielä. Ihan itse olen omaisuuteni kerännyt. Isä toki kuoli jo vuosia sitten, mutta ei siltä juuri mitään jäänyt. Kuoli tapaturmassa. 

Vierailija
42/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu sulle millään lailla. Miksi sanoisit asiasta yhtään mitään. Voi olla joo järjestelyjä, ettei sivusta peritä  mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tiesi jo 6v iässä omistavansa talon ja metsää. Ei se hänestä huithapelia tehnyt, enemmänkin opetti siihen, että omaisuutta tulee hoitaa, jotta se tuottaa.

Vierailija
44/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 62v ja mun molemmat vanhemmat elää ja porskuttaa vielä. Jään eläkkeelle 3v kuluttua ja erittäin todennäköisesti mun vanhemmat elää vielä silloinkin. Olisipa ollut mielenkiintoinen elämä mulla, jos jo teini-ikäisestä asti olisin elänyt vain perintöä odotellen 😅

Vierailija
45/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä nyt menet sekaantumaan noihin perintöasioihin. Antaa lasten isän kertoa oman sukunsa perinnöistä, jos on kertoakseen 

Vierailija
46/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 62v ja mun molemmat vanhemmat elää ja porskuttaa vielä. Jään eläkkeelle 3v kuluttua ja erittäin todennäköisesti mun vanhemmat elää vielä silloinkin. Olisipa ollut mielenkiintoinen elämä mulla, jos jo teini-ikäisestä asti olisin elänyt vain perintöä odotellen 😅

Tämä! 

Jotkut näköjään ihan aidosti pohtii perintöjä vuosikymmeniä etukäteen.. 

Vierailija
47/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap on mielestäni vähän vastuuton, jostain syystä ex ja hänen sukulaisensa eivät ole lapsia opettamassa ja neuvomassa, joten ap:n pitäisi se tehdä edes jollain tavalla. Yleensä ihminen tietää kyllä tulevista perinnöistä, enkä usko että kovinkaan moni elää koko elämäänsä jonnekin keski-ikäiseksi tai vanhemmaksikin vain se mielessä että rahaa tulee joskus, vaan oma elämä pitää rakentaa sen varaan mitä haluaa tehdä ja miten hommata elantonsa. Perinnöt tulee sitten aikanaan, ja niiden kanssa pitää sitten osata toimia, ehkä ne menee sitten jo omille lapsille.

Vierailija
48/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä kerro mitään! Ex perii vanhempansa ensin ja sun lapset vasta ex:n. Voi käydä niinkin ettei mitään jää perittäväksi.

Vierailija
49/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tiesi jo 6v iässä omistavansa talon ja metsää. Ei se hänestä huithapelia tehnyt, enemmänkin opetti siihen, että omaisuutta tulee hoitaa, jotta se tuottaa.

No nimenomaan tässä on se ero että lapsilla ei vielä ole mitään perintöä. Miehellesi oli. Tietysti jos lapsilla on jo varallisuutta niin sitä opetetaan kohtelemaan oikein.

Vierailija
50/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

Jos on isohko perintö todennäköisyydellä tulossa niin se on lähinnä viisasta. 

Vierailija
51/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan kertoisi ennenkun asia on varmistunut, ettei lapset pety jos tilanne pitkittyy ja aikaa kuluu kauan. 

Vierailija
52/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! 

Jos on isohko perintö todennäköisyydellä tulossa niin se on lähinnä viisasta. 

Jos mahdollinen, huom mahdollinen ja monen muuttujan takana oleva perintö, on maksimissaan satoja tuhansia, älä käytä elämääsi sitä pohtien tai ainakaan rakenna mitään sen varaan.

Sitten on vanhat rahasuvut erikseen, mutta siellä toki pohditaan sukupolvenvaihdoksia yrityksissä ihan juristilaumojen kanssa ja kaikki tietää tilanteen.

Vierailija
53/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pikku trolli.

Vierailija
54/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä perin noin 1,5 miljoonaa euroa vanhaa suvun rahaa. Tavallaan sanoisin, että kyllä se paljon auttoi, että tiesin asioista noin siitä lähtien, kun olin 15-vuotias. Silloin sain kuulla jo omistavani mm. asunnon. 

Itsellä siinä oli ainakin se, että kun varoihin tutustuu ja tavallaan kiintyy pitkin elämää (perin aikanaan 47-vuotiaana), niin halu panna se haisemaan karisee. 

Jos olisin tyhjästä saanut 1,5 miljoonaa, kokisin ehkä oikeudekseni käyttää sen mihin vain. Nyt katson, että se on vain käymässä minulla ja mahdollistaa elämään ennenkaikkea TURVAN. Tapahtuupa minulle tai läheisilleni melkeinpä mitä vain, niin jos siitä voi selvitä rahalla, me voimme selvitä siitä. 

Lisäksi se on kohottanut itsetuntoa elämän kolhuissa matkan varrella jne. Toki oma, omistettu asunto on eri asia, kuin odotettavissa oleva perintö, ja mun parhaat fiilikset tulivat siitä asunnosta. En ikinä voisi kuvitella myyväni sitä

Minäkin sain isän pienehkön perinnön nelikymppisenä, juuri oikeaan aikaan. Sitä on käytetty harkiten. Se ei ole vaikuttanut asumistukiin tms.

Vielä on jotain tulossa ja nekin menee sijoituksiin aikuisille lapsille. 

Vierailija
55/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä voi olla tai hänelle voi tulla vielä muitakin lapsia. 

Ja testamentteja voi aina muuttaa. 

En pitäisi mitään varmana. 

Vierailija
56/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap tiedät exän suvun raha-asiat? Asiat eivät välttämättä ole sinne päinkään mitä luulet. Ihmiset tekevät testamentteja, nauttivat rahoistaan tai sijoituksille voi käydä huonosti. Varallisuutta ei välttämättä ole niin paljon kuin luulet. 

Vierailija
57/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmosta... Meillä kans äiti keuhkosi, kun lapsia oltiin, että isänne (olivat eronneet) kun kuolee, saatte paljon rahaa. No, sitten kun isä kuoli, selvisikin, että koko perintö oli tuhlattu aikapäiviä sitten. Ei jäänyt kuin velkainen pesä. Onneksi ei siskon kanssa eletty äidin harhojen mukana ja odotettu sitä "suurta perintöä", vaan rakennettiin kumpikin ihan oma elämä opiskeluineen ja töineen eikä jääty räkimään kattoon.

Vierailija
58/72 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän pitäisi hoitaa nämä asiat. Ottaa vastuu. 

Vierailija
59/72 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonolla tuurilla lapset ehtivät aikuisiksi ennen kuin mitään perintöä tulee. Ehkä eksä periikin kaiken ennen lapsiaan. Et voi olla niin varma, että mitä sukulaiset loppujen lopuksi tekevät. Suunnitelmat voivat muuttua moneen kertaan. 

Huonolla tuurilla? 

Vierailija
60/72 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti ei kertonut että sillä oli lähes miljoona. Kun se kuoli niin sain tietää että veljeni kanssa perimme molemmat 420000 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi