Sinä joka halusit lapsia, mikä oli syysi sille?
Mikä sinun lapsia halunneen syy oli haluta lapsia? Tätä aina vapaaehtoisesti lapsettomilta kysellään ja väitetään myös itsekkääksi haluta elää lapsettomana, mutta eikö niitä lapsiakin pohjimmiltaan aina haluta itsekkäistä syistä?
Kommentit (69)
Olisi ollut kiva nähdä suvussa pientä väkeä ja seurata lapsen kehitystä aikuiseksi. Syystä jota tiedä en, jäin lapsettomaksi.
Oma onnellinen lapsuus. Tuntui luonnolliselta jatkumolta
Tunnen kateuden piston joka kerta kun näen naisen, joka on raskaana. Kaikille ei suoda sitä onnea. Rakastan miestäni ja haluan meille yhteisen lapsen joka vain voi tehdä liitostamme syvemmän. Lapsen joka on osaksi meitä molempia. Onnen.
Tuli siinä semmonen ihana yhteenkuuluvaisuuden tunne jo silloin kun vauva oli mahassa. Oli ihana kun vauva painautui mun kättä vasten aina kun silitin mahaa. 🥰
Halusimme puolisoni kanssa lapsia, koska meillä oli lajinsäilymisvietti vielä tallella. Nykyistä maailman menoa katsellessani minua ei haittaisi, vaikka omilta lapsiltani kyseinen vietti olisi kadonnut kokonaan.
Musta tuntui raskaana ollessa siltä, etten malta odottaa et pääsen tutustumaan lapseen kun hän syntyy. Raskaus aikana suojeluvietti vauvaa kohtaan oli suuri ja oli jo vahva kiintymys, mutta sanoisin et rakkaus synty samaa aikaan kun vauva ja kasvoi matkan varrella kun opin tutustumaan häneen.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntui raskaana ollessa siltä, etten malta odottaa et pääsen tutustumaan lapseen kun hän syntyy. Raskaus aikana suojeluvietti vauvaa kohtaan oli suuri ja oli jo vahva kiintymys, mutta sanoisin et rakkaus synty samaa aikaan kun vauva ja kasvoi matkan varrella kun opin tutustumaan häneen.
Se on elämän upein kokemus
Niin kaunista jotenkin. Itkettää.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kateuden piston joka kerta kun näen naisen, joka on raskaana. Kaikille ei suoda sitä onnea. Rakastan miestäni ja haluan meille yhteisen lapsen joka vain voi tehdä liitostamme syvemmän. Lapsen joka on osaksi meitä molempia. Onnen.
Tämä kuvaa hyvin sitä itsekkyyttä mikä sen halun taustalla perimmiltään on. Ymmärrettävää kyllä, mutta varsin itsekkäät ne syyt kyllä ovat kun asiaa oikeasti miettii.
Mun mielestä raskaana oleva nainen on kaunis. Mun vaimon raskausmaha ja raskausarvet on vaan parantaneet häntä.
Yleensäpäivän päätteeksi istumme yhdessä sängyssä, Mieheni lukee ääneen vauvaopasta. Hänen innostus on tarttuvaa, ja nauramme yhdessä sen kummallisille neuvoille. Pian asettautumme makuulle, ja hän vetää minut läheisyyteensä. Tunnen hänen lämpönsä ja rauhoittavan läsnäolonsa. Kaikki huolet tuntuvat kaukaisilta. Tiedän, että tämä matka ei aina tule olemaan helppo, mutta ajatus siitä, että rakastava mies on rinnallani, antaa minulle voimaa.
Halusimme lapsia ja lapsiperhe-elämää. Hyvä valinta. Oli ihanaa aikaa. Nyt olemme taas kaksin kun aikuiset lapset ovat maailmalla.
Voiko sen jotenkin hyväksyä, että jos ottaa miehen, niin se tulee hyvin todennäköisesti jossain vaiheessa tekemään teidät raskaaksi.
Mitään et voi. Terve mies halua vauvan. 🍯
Täysin itsekkäät, eikä hävetä vähääkään, eikä muitakaan pitäisi. Olen työn puolesta ollut tekemisissä adoptiohaastatteluja tekeviin henkilöihin ja heiltä olen kuullut, että tutkimusten mukaan parhaiten suoriutuvat vanhemmat haluavat lapsen itsekkäistä syistä. Ne vanhemmat taas joita ajaa jokin ideologinen syy ja jotka adoption kautta haluavat esim. pelastaa maailman tai toimia oikein tms. suoriutuvat vanhemmuudesta selkeästi huonommin.
Halusin vauvoja ja halusin seurata niiden kasvua. Halusin olla äiti. Oli kyllä mukavaa aikaa. Elämäntäyteistä, kiireistä ja merkityksellistä. Äiti olen vieläkin, mutta lapset jo suurimmaksi osaksi omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko sen jotenkin hyväksyä, että jos ottaa miehen, niin se tulee hyvin todennäköisesti jossain vaiheessa tekemään teidät raskaaksi.
Mitään et voi. Terve mies halua vauvan. 🍯
MIkä ihanampaa kuin syliinkiipeävä taapero ja itsellä masu pyöristynyt vauvan odotuksesta. Kohta mulla on kaksi lasta!
Biologiaa, viettejä ja itsekkyyttä. Näinhän se on.
Mä nyt vaan oon tajunnut jo aika varhaisessa vaiheessa mikä on elämän tarkoitus ja se on elämän jatkuminen, jos et tiennyt.
Nauti lapsistasi ja elämästä heidän kanssaan. Parasta aikaa elämässä.
Mulla on paljon lapsia ja kyllä lapset on antaneet paljon ja myös opettaneet tätä elämää. Nyt eri vaihe, kun lapset on aikuisia jo. Seuraava sukupolvi on jo tulollaan ja odotan innolla sitäkin.
Kiina haluaa, että jokainen nainen synnyttää 3 lasta
China allows three children in major policy shift
Hankin täysin itsekkäistä syistä; minulla oli tylsää, halusin seuraa. Häpeän tätä hieman ja ihailen lapsettomia.