Miksei tää kesä lopu ikinä? Koko ajan paukuttaa 22 tai yli
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana sää on ollut! Lopettakaa valittaminen kun kerrankin saa pukeutua vain vähän eikä ole pelkoa paleltumisesta.
Nyt on ollut aivan uskomattoman ihana pitkä kesä. Oikein pitkä, kuuma kesä!
Rakastan talvea, vihaan kesää. Tulen valittamaan ihan joka ikisenä hellepäivänä, "saa pukeutua vähän" ei ole mitenkään positiivinen asia. Miksi kukaan haluaa hikoilla ja samalla joutua haistelemaan muiden hikiä? Ällöttävää.
Käy suihkussa. Enkä mä niin hikoile. Tämä on ihanaa! Nautin täysillä! Olisipa aina tällaista. Tai ainakin edes se 4 kuukautta vuodessa.
Mulla on ekaa kertaa kuukauteen kivasti lämmintä. Ei vain kostean nihkeää. Saa jatkua kuun loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ihana sää on ollut! Lopettakaa valittaminen kun kerrankin saa pukeutua vain vähän eikä ole pelkoa paleltumisesta.
Ei ole pelkoa paleltumisesta mutta kylläkin ihon kärtsäämisestä. Mikä hinku sinulla on vähään pukeutumiseen? Itsesi esittely?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Keski-Euroopasta, joka päivä 32-34 astetta ja hermo on mennyt jo kauan sitten. Kuumuus alkoi jo maaliskuussa eikä loppua näy vielä. Toivon erittäin pitkää ja kylmää talvea, ihana pimeys ja rauha on kohta täällä. Krooniset kivut hellittävät, voi taas lenkkeillä, voi hengittää ja nämä saakutin pörriäiset eivät ole koko ajan silmissä. Tule pian, ihana syksy ja talvi - ihmisen paras aika.
Jos Keski-Eurooppaan muuttaa, pitää silloin hyväksyä se, että siellä vallitsee Keski-Euroopan ilmasto, ei Suomen ilmasto. Keski-Euroopan ilmastoon kuuluu, että siellä on kaikkina vuodenaikoina lämpimämpää kuin Suomessa. Jos sinä Suomen ilmaston haluat, muuta takaisin Suomeen. AV-palstalla valittamalla tai toivomalla asiat eivät miksikään muutu.
Saan ihan vapaasti ärsyyntyä jatkuvista helteistä vaik
Saat toki, jos niin tykkäät. Mutta mielestäni ihmisen olisi silti ihan hyvä tiedostaa ne realiteetit, että kun muutetaan Suomesta etelämmäksi, lähemmäksi päiväntasaajaa, mitä Keski-Eurooppakin on Suomesta katsottuna, niin silloin myös paikallinen ilmasto on useimmiten Suomea lämpimämpi. Kun paikallinen ilmasto on Suomea lämpimämpi, niin silloin niitä helteitä ja kuumia päiviä on Suomea enemmän. Ihminen voi vaikuttaa siihen, minne alueelle muuttaa asumaan. Sen sijaan siihen ihminen ei voi valittamalla tai toivomalla vaikuttaa, millainen ilmasto valitsemassaan asuinpaikassa on. Keski-Eurooppaan ei tule Suomen ilmasto, Suomen syksyt eivätkä Suomen talvet, vaikka miten valittaisi tai toivoisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuskanen kesä ollu kyllä.
Ainoastaan jatkuvat sateet heinäkuussa ja vielä elokuussakin hatuttaa! Tänäänkin ripsi aamulla kun olin menossa uimaan. Samoin eilen monta tuntia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnossani on 25+ astetta. Se on liikaa.
Mulla 29. Ja trooppinen kosteus.
Joo, olisi mullakin liki 30 astetta ilman ilmastointilaitetta. Nyt saan lämpötilan laskemaan muutaman asteen, mutta silti on aivan liian kuuma. Kaipaan 19-21 astetta!
Syksy tule pian!
Vierailija kirjoitti:
Jep, tässä oon jo kovasti odotellu ensimmäisiä kuuraisia syysaamuja, vaikka on vasta elokuu :D
Syksy alkaa parin viikon päästä sunnuntaina syyskuun 1. päivänä 2024. Toki joskus syyskuun alkupuolikin voi olla sen verran lämmin että tarkenee helposti farkuissa ja t-paidassa ilman takkia.
Joku vilukissa oli tosin jo elokuun puolessavälissä pipo päässä ja huppari päällä bussissa vaikka ulkona oli lähes +25 astetta. Ei taida tyttörukka selvitä Suomen talvesta kun ne kunnon pakkaset tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei helvetti voi olla ihmisellä elämässään suurimmat murheet siitä, että lämpötila sattuu olemaan ulkona lähellä normaalia huoneenlämpötilaa.
kiitos suomen lämpöä varaavan rakentamistavan kämpässäni on edelleen lähes 27c lämmintä vaikka ulkona on 20c. Pimennysverhot on kiinni eli aurinko ei porota aamusta iltaan sisälle. Onneksi on siirrettävä ilmastointilaite päivällä vähän oloa helpottamaan mutta ei sen kanssa nukuta jäätävän melun takia.
Reilun kuukauden ollut pks 20-22 astetta, ehkä yksi hellepäivä. Viileät yöt 12-16 astetta. Jatkuvaa sadetta.
Olis saanut olla lämpimiä kuivia kesäpäiviä!
Täällä Etelä-Suomessa nyt 16 astetta. Vedin villasukat jalkaan ja keitin teetä. Syksyä kyllä ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan talvea, vihaan kesää. Tulen valittamaan ihan joka ikisenä hellepäivänä, "saa pukeutua vähän" ei ole mitenkään positiivinen asia. Miksi kukaan haluaa hikoilla ja samalla joutua haistelemaan muiden hikiä? Ällöttävää.
Haistella muiden hikiä? En minä ainakaan ulkona ollessani haista kenenkään muiden hikiä. Vai kuljetko sinä sitten ihan toisten iholla kiinni?
Riittää että menee julkiseen kulkuneuvoon. Ihmiset haisevat aina kesällä.
En kulje julkisilla kesäisin muuten kuin tarpeeksi voimakkaalla vesisateella tai jos olen lähdössä reissuun. Polkupyörällä pääsee muuten hyvin. Säästää rahaa, kun ei tarvitse maksaa lippuja, saa raitista ilmaa ja pidettyä fyysistä kuntoakin yllä.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei helvetti voi olla ihmisellä elämässään suurimmat murheet siitä, että lämpötila sattuu olemaan ulkona lähellä normaalia huoneenlämpötilaa.
Ei se ulkona häiritse. Mutta sisällä +24-30 astetta on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta viserrä. Nytkin naurattaa jo tämä hieman jo koominen tilanne että kohta on jo syyskuu ja nytkin hikoilen asunnossani
Kannattaa pudottaa painoa reipppasti, jos hikoilee paikallaan istuessaankin.
Olen eri, mutta kuinka paljon minun pitäisi pudottaa painoa? Painoindeksi on 20.
Minulla on 19. Ja nautin lämmöstä. Ehkä voit vielä vähän tiputtaa.
Ei se mitään auta. Painoindeksini on ollut myös alle 20. Ihan yhtä tukahduttavalta liika kuumuus asunnossani silloinkin tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kyllä ole noin lämmintä koko ajan. Yöllä on viileää.
Suorastaan kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Asunnossani on 25+ astetta. Se on liikaa.
Eikä tähän totu vaikka vähintään tuo +25 astetta on ollut sisällä ihan joka päivä toukokuusta asti. Toki parempi kuin se +29 mikä oli kesäkuussa mutta liikaa silti eikä öisin saa kunnolla nukuttua.
Uskomatonta. Mitenhän ne kaikki maailman ihmiset pärjää, joilla ei ole koskaan edes niin vähän kuin 22 astetta, vaan aina on jotain 30-40 välillä? Laittakaa kuulkaa tuuletin pyörimään ja vähentäkää vaatetusta ja nauttikaa kun kerrankin saa olla vähissä vaatteissa eikä palele. Niin kauan kuin lämpötila on alle ihmisen ruumiinlämmön, alle 36-37 astetta, niin ei sen pitäisi normaalikuntoista ihmistä erityisesti hiottaa. Toki ilmankosteus vaikuttaa, ja jos on ukkosta ilmassa niin paitahan nyt liimautuu selkään, vaikka ei olisi kuumakaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Etelä-Suomessa nyt 16 astetta. Vedin villasukat jalkaan ja keitin teetä. Syksyä kyllä ilmassa.
Helsingissä on paljon enemmän. Nyt mulla on kotona pelkät liivit ja pikkuhousut, ja on saatanan kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Mitenhän ne kaikki maailman ihmiset pärjää, joilla ei ole koskaan edes niin vähän kuin 22 astetta, vaan aina on jotain 30-40 välillä? Laittakaa kuulkaa tuuletin pyörimään ja vähentäkää vaatetusta ja nauttikaa kun kerrankin saa olla vähissä vaatteissa eikä palele. Niin kauan kuin lämpötila on alle ihmisen ruumiinlämmön, alle 36-37 astetta, niin ei sen pitäisi normaalikuntoista ihmistä erityisesti hiottaa. Toki ilmankosteus vaikuttaa, ja jos on ukkosta ilmassa niin paitahan nyt liimautuu selkään, vaikka ei olisi kuumakaan.
Mitä nautittavaa on vähissä vaatteissa? Minusta ei mitään. Minä tykkään pukeutua paksuihin, lämpimiin vaatteisiin. Inhoan vähiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi vähentää vaatteita kun niitä ei ole päällä lainkaan?
Tämä ei ole mitään läskivihaa, mutta kyllä kaikilla tuntemillani jatkuvasta kuumuudesta valittajilla on ollut aina rasvakerrosta ympärillään. Ja rasvahan lämmittää, se on tosiasia. Yleensä ihmiset lihovat talvisin pari kiloa.
Tietysti on myös sairauksia, jotka hikoiluun vaikuttavat. Sekä huono kunto, vaihdevuodet tai lääkitykset.
Helleraja 25 astetta. Alle 25 asteen lämpötiloja ihmisen tulisi sietää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy suihkussa. Enkä mä niin hikoile. Tämä on ihanaa! Nautin täysillä! Olisipa aina tällaista. Tai ainakin edes se 4 kuukautta vuodessa.
Niinhän nyt on ollutkin.
Mun nukkumista ei ole koskaan häirinnyt auki olevista ikkunoista tulevat äänet, mutta sateen ja eläininvaasion uhka ei innosta nukkumaan ikkunat auki. Sitäkin olen tänäkin kesänä nähnyt, että on tullut yllättävä rankka sadekuuro, vaikkei sadetta ole lainkaan ennustettu. Minä en mene sateesta rikki, mutta asunnon sisätilat eivät valitettavasti ole yhtä onnellisessa asemassa.