Miksei tää kesä lopu ikinä? Koko ajan paukuttaa 22 tai yli
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä ketjua. Itse ainakin 2/3 vuodesta vaan odotan kesää. Ankeita kaikki talvikuukaudet.
Älä sitten lue.
Ihan normaalia elokuun säätä. Ei edes keskimääräistä lämpimämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Mitenhän ne kaikki maailman ihmiset pärjää, joilla ei ole koskaan edes niin vähän kuin 22 astetta, vaan aina on jotain 30-40 välillä? Laittakaa kuulkaa tuuletin pyörimään ja vähentäkää vaatetusta ja nauttikaa kun kerrankin saa olla vähissä vaatteissa eikä palele. Niin kauan kuin lämpötila on alle ihmisen ruumiinlämmön, alle 36-37 astetta, niin ei sen pitäisi normaalikuntoista ihmistä erityisesti hiottaa. Toki ilmankosteus vaikuttaa, ja jos on ukkosta ilmassa niin paitahan nyt liimautuu selkään, vaikka ei olisi kuumakaan.
MITÄ VÄHENNÄT KUN HIKOILLUT ALASTI KUUKAUSIKAUPALLA?!
Ei ole normaalia. Kuukaudessa jo iho ja muu elimistökin tottuu eri lämpötiloihin. Vaikuttaa että sinulla voi olla jokin oikeasti pielessä elimistön lämmönsäätelyjärjestelmässä tai jossain. Vaikutat är
Lämpöön (yli 25 astetta) tottuu 2-3 päivässä, kylmään ei ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Helvetti mitä inisijöitä palsta täynnä. Jos on + 23, niin on liian kuumaa? Minä olen 61 v akka, ja teen ison puutarhan hommat, parhaillaan sadonkorjuu käynnissä. Olen läski 160/65, nautin, kun on lämmintä. Aikainen pimeys ärsyttää, kun työaika jää lyhyemmäksi.
Samat mitat, ikää 64v.
2 puutarhaa jossa toisessa tänään 35 astetta ja selviän ulkohommista oikein hyvin. Sisällä käyn vain hakemassa kahvia ja ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetti mitä inisijöitä palsta täynnä. Jos on + 23, niin on liian kuumaa? Minä olen 61 v akka, ja teen ison puutarhan hommat, parhaillaan sadonkorjuu käynnissä. Olen läski 160/65, nautin, kun on lämmintä. Aikainen pimeys ärsyttää, kun työaika jää lyhyemmäksi.
Samat mitat, ikää 64v.
2 puutarhaa jossa toisessa tänään 35 astetta ja selviän ulkohommista oikein hyvin. Sisällä käyn vain hakemassa kahvia ja ruokaa.
Menkää tekin loiset töihin ja sellaiseen paikkaan, jossa ei ole ilmastointia. Voi mieli muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä saamarin kosteus. Pyykit eivät kuivu millään, ja astianpesukoneessa pestyt astiat ovat kuivia vasta kaksi päivää pesun jälkeen (ja korit ovat tietysti koko sen ajan aukivedettyinä).
Sun apk:ssa on vikaa. Ihan kuivia on meidän tiskit. Jos ei olisi kuivaisin pyyhkeellä ja laittaisin kaappiin, ei ne homehdu. Outoa pitää 2pv luukkua levällään??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat mitat, ikää 64v.
Menkää tekin loiset töihin ja sellaiseen paikkaan, jossa ei ole ilmastointia. Voi mieli muuttua.
Kävin 40v töissä ja olen eläkkeellä. Ansaitulla sellaisella. Teeppä perässä
Ei ole ilmastointia Suomen eikä ulkomaankodissa kun ei tarvita. Nautimme lämmöstä. Sisällä kävi (etelässä) hetken 30 asteessa, nyt vain 26, Suomessa pysynyt alle 25 asteessa kun yöt on kylmät
64v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä saamarin kosteus. Pyykit eivät kuivu millään, ja astianpesukoneessa pestyt astiat ovat kuivia vasta kaksi päivää pesun jälkeen (ja korit ovat tietysti koko sen ajan aukivedettyinä).
Sun apk:ssa on vikaa. Ihan kuivia on meidän tiskit. Jos ei olisi kuivaisin pyyhkeellä ja laittaisin kaappiin, ei ne homehdu. Outoa pitää 2pv luukkua levällään??
Ei mulla ainakaan astiat ole koskaan ollut ihan kuivia, kun avaan luukun. Ja ihan toimivia on olleet astianpesukoneet.
Vierailija kirjoitti:
Kohta on teille seuraavat 8 kk kylmää.
Olisikin. Täällä on jo ennustettu lämmintä syksyä ja lyhyttä talvea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat mitat, ikää 64v.
Ei ole ilmastointia Suomen eikä ulkomaankodissa kun ei tarvita. Nautimme lämmöstä. Sisällä kävi (etelässä)
Eli olet loinen. 30 vuotta työelämää takana ja vielä 15 edessä, miksi työurasi jäi noin lyhyeksi?
Kyllä minäkin nauttisin kesästä, jos kotona olisi joka huoneessa ilmalämpöpumput, pihalla uima-allas, 3 kk lomaa ja jos töissä pitäisi joskus käydäkin niin sielläkin olisi ilmastointi.
En silti tulisi tänne mollaamaan toisia läskeiksi, huonokuntoisiksi, vaihdevuotisiksi, lääkitystä käyttäviksi, sairaiksi kun he kärsivät 4 kk putkeen +30-asteisesta kodistaan.
Eli olet loinen. 30 vuotta työelämää takana ja vielä 15 edessä, miksi työurasi jäi noin lyhyeksi?
Aloitin työt 19 vuotiaana mutta olen ollut 4x äitiyslomalla. Nämä reilu 4v vähensin pois työvuosista. Kaikki 4 tuottavia veronmaksajia Suomessa, ei siis hukkaan mennyt sekään:)
Eläkkeelle pääsin 64v:nä, sinun eläkeikäsi on toinen
Kyllä kesä on mukavampi kuin -30 asteen pakkaset mielestäni tai sellainen harmaa taivas ja vaakasuora sade. Mutta kaipa jossain on aina jonkun mielestä valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat mitat, ikää 64v.
Ei ole ilmastointia Suomen eikä ulkomaankodissa kun ei tarvita. Nautimme lämmöstä. Sisällä kävi (etelässä)
Niin jollakin aloilla on töitä ja tuommoinen mahdollista. Varsinki. Sinun sukupolvelle. Älä yhtään mahtaile nuoremmilles. Kuolo sinutkin korjaa siitä leuhkimasta.
Koska se kesä elokuussa on loppunut? Syyskuu on vasta se raja kuukausi ja sekin on puoleksi vielä kesää. Syyskuun 15pv jälkeen se yleensä alkaa kääntyä syksyyn
Helsingissäkin on koko ensi viikko melkein helletttä, mutta eiköhän suurin osa hiihdä toppatakeissa, pipoissa jne. Koska kalenterissa sanottiin.
Ei pidä enää paikkaansa se väite että Suonen kesä on lyhyt. Se sanonta on vaa juurrunut ihmisten päähän menneistä vuosikymmenistä. Lämpimät kunnon kesäsäät alkoivat jo 14.5 tänä vuonna ja loppua ei taaskaan näy. Syyskuun puolellaki yli 20 melkee kokoajan =o ja melkee neljään kuukautee oo tarvinu pitkiä housuja tai huppareita joka on uskomatonta!!! Viime kesä 2023 sama juttu kesti 4 ja puoli kuukautta. Kävin aviopuolison kanssa uimassa vielä 18.9!!!! Ilmastonmuutos on kyllä tehny todella hyvää meidän kesälle. Eli näyttää siitä olevan jotain hyötyäkin. Ei kesä kihta todellisuudessa enää montaa viikkoa pituudessa talvelle häviä.
Ulkoilun pitkästä aikaa illalla, sain nuhan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat mitat, ikää 64v.
Ei ole ilmastointia Suomen eikä ulkomaankodissa kun ei tarvita.
Miten joku jää noin aikaisin eläkkeelle, 64-vuotiaana. Todellinen loinen. No sitä sukupolvea, jokden ei tarvinnut työttömyydestä, pätkätöistä ja muusta huolehtia. Tulee ansiotta omahyväiseksi.
Jotkut ei näköjään ole tajunnut, että tässä ketjussa puhutaan siitä miten sisällä asunnoissa on edelleen kuuma. Ulkona kun on tällä tavalla lämmintä, se ei haittaa, mutta sisätiloissa kerrostaloissa on yhä edelleen tukalaa, koska ei viilene.