Miten sähköskuutti toimii? Miten pitkän pätkän sillä voi ajaa kerrallaan?
Pitääkö kännykkään aktivoida joku sovellus, millä sen skuutin saa käyntiin? Ja maksaako pidempi ajomatka enemmän vai saako sillä ajettua vaan jonkun tietyn matkan? Vai saako siitä valittua itse matkan pituuden?
Miten pitkään sähköskuutilla menisi ajaa esim 5km matka?
Kommentit (9)
Niitä on hylättynä ihan oudoissa paikkaa joten taitaa seisahtua yhen äkin mihin vaan.
Vuokraskuuttien noepus on 20-25 km/h riippuen kunnasta, saat ihan itse laskea mahdollisen matkan. Veloitus on alkutaksa sekä käytetty aika noin yleisesti.
Eri firmoilla on eri käytännöt ja myös hinnat.
Esim yhdellä firmalla on esim. 120min ajoaikaa 7 päivän aikana, hinta 8euroa.
Toisella firmalla esim hinta 0,20e / minuutti.
Omalla potkiksella kestää 5km ajaminen n. 15 min jos ajan 20km/h. Ajoon vaikuttaa myös maasto, tuulisuus ja tietty muu liikenne.
Mun potkulaudalla pystyy ajamaan n. 20-22km kunnes se täytyy ladata. Ajaa max 20 km/h.
Ok. Kiitos. Eli 5km ajomatkaan menisi aikaa n.12-15min. Ei paha. Paljonko se hinta on per km suunkilleen? Ap
Niin ja noissa vuokraskuuteissa ainakin pk seudulla on tietyillä alueilla ajokieltoja, jos sellainen sattuu matkan varrelle niin sillon se täytyy hylätä matkalle (jollei aja takasin päin)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja noissa vuokraskuuteissa ainakin pk seudulla on tietyillä alueilla ajokieltoja, jos sellainen sattuu matkan varrelle niin sillon se täytyy hylätä matkalle (jollei aja takasin päin)
Enpä tiennytkään tätä. Millaisilla alueilla on ajokielto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiennytkään tätä. Millaisilla alueilla on ajokielto?
Pääkaupunkiseudulla muun muassa, ei saa ajaa kuntarajan yli.
No ainakin Hkissä tuntuu olevan monilla alueilla ajokieltoja nykyään... Esim jotkut kauppakeskuksen läheisyydet, jotkut luontoreitit ym.. tosi monessa paikkaa. Ja eri yhtiöillä on eri rajoituksia..
Sovellus pitää ladata ja lisätä siihen pankkikortti. Vuokrahinta perustuu aikaan eli aloitat vuokrauksen lähtiessä ja lopetat kun olet perillä. Nopeus on 25 km/h, joten voit itse laskea miten pitkään ajo kestää.