Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen hehkuttaa onneaan tai parisuhdettaan somessa puolitutuille ja tuntemattomille?

Vierailija
17.08.2024 |

Ja miksi?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vuosien mittaan olen huomannut, että tosiaan onneaan (parisuhdetta, lapsiaan) somessa hehkuttavat ihmiset ovat pahimmillaan jonkin ajan päästä esim. eronneet ja jopa surmanneet perhettään... Olen sitä mieltä, että koko touhu on suurimmaksi osaksi vain esittämistä, ainakin joillain ihmisillä. Hävetään omaa tilannettaan ja yritetään pitää kulissit pystyssä. Toki joukossa on oikeasti onnellisiakin ihmisiä, en epäile.

Vierailija
82/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen otettiin valokuvia erilaisista tilanteista ja laitettiin kuvat valokuva-albumeihin. Niitä sitten tutuille kyläilemään tulleille näytettiin.

Nykyään tehdään samaa, mutta kuvien alusta on erilainen. 

Kyllä mä tiedän valokuvista. Ei niitä kuvia paljo otettu silloin ennen. Nykyään räpsitään koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketjun perusteella sanoisin että varmaan sitten sellaiset jotka eivät välitä mitä puolitutut tai tuntemattomat heistä tai heidän parisuhteensa tulevaisuudesta ajattelevat. Itsekin haluaisin jollain tasolla kertoa elämästäni (hehkuttaa on väärä sana, tosin mä olen niin onnellinen että ehkä ihan siitä kertominen tuntuisi monesta hehkuttamiselta) somessa (mulla tosin ei ole siellä juurikaan puolituttuja, eikä lainkaan tuntemattomia) mutta just näiden tässäkin ketjussa esitettyjen mielipiteiden vuoksi en viitsi. Toki tärkeimmät ihmiset tietää mun onnesta ilmankin somea.

Jotkut mun ystävistä käyttää somea ikään kuin jonkinlaisena päiväkirjana. Musta itsestäni on kiva seurata heidän elämää, ja toisaalta erityisen kiva musta on kuulla sellaisten ihmisten kuulumisia joiden kanssa mä en muutoin ole tekemisissä. Esim. opiskeluaikaiset ystävät jotka elämä on vienyt eri puolelle maata tai maailmaa. 

Vierailija
84/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vuosien mittaan olen huomannut, että tosiaan onneaan (parisuhdetta, lapsiaan) somessa hehkuttavat ihmiset ovat pahimmillaan jonkin ajan päästä esim. eronneet ja jopa surmanneet perhettään... Olen sitä mieltä, että koko touhu on suurimmaksi osaksi vain esittämistä, ainakin joillain ihmisillä. Hävetään omaa tilannettaan ja yritetään pitää kulissit pystyssä. Toki joukossa on oikeasti onnellisiakin ihmisiä, en epäile.

Ne kulissit.

Monesti tuollainen paljon somessa postaava elää ikäänkuin itsensä kanssa kulississa.

Elämä on sellaiselle yhtä performanssia, esittämistä ulospäin.

Kun naamio poistetaan paljastuu todella rikkinäinen ihminen joka paikkailee tuolla performanssillaan vuosien takaisia lapsuuden vaillejäämisiään.

Vierailija
85/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko ajan erikseen korostetaan miten ihana parisuhde on niin usein se tuntuu muiden ja myös itsensä vakuuttelulta. Vähän niinkuin itseään herkäksi ja empaattiseksi kutsuvat ovat yleensä sitä vain itseään kohtaan.

Vierailija
86/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minklainen ihminen ei kestä sitä että joku tuo onnensa ja onnellisen parisuhteena julki?

No ainakin katkera ja kateellinen joka tuntee että häneltä on viety jotain hänelle kuuluvaa jos toinen on onellinen.

Ja voi kuinka paljon näitä onkaan!

Vierailija
87/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksella sellaiset jotka ovat huomion hakuisia persoonia. Lisäksi olen huomannut että sellaiset hehkutusparit eroavat nopeasti. Sen jälkeen saa lukea kuinka helpottuneita ovat kun päässeet eroon kamalasta parisuhteesta jossa oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja kuinka onnellisia ovat sinkkuina.

Totta jos kyse on vain ulkoisten asioiden esittelystä. On ulkonäköä, vetovoimaa, menestystä. Arki on kuitenkin muunlaista.

Jos on tosiaan tarve heti esitellä parisuhde-ansioluettelo uudesta puolisosta ja kertoa vetoavat seikat, sama kuin kehuisi ostamaansa autoa tai grilliä.

Kai moni ajattelee, että saa itsensä myytyä kun puoliso ja suhde ovat niin laadukkaita.

Vierailija
88/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koko ajan erikseen korostetaan miten ihana parisuhde on niin usein se tuntuu muiden ja myös itsensä vakuuttelulta. Vähän niinkuin itseään herkäksi ja empaattiseksi kutsuvat ovat yleensä sitä vain itseään kohtaan.

Koko ajan erikseen. Siitäkö tässä on kyse? Mä itse ajattelin että kyse on ihan vaikka yksittäisestä postauksesta. Puhutaanko nyt eri asioista? 

Vierailija
89/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minklainen ihminen ei kestä sitä että joku tuo onnensa ja onnellisen parisuhteena julki?

No ainakin katkera ja kateellinen joka tuntee että häneltä on viety jotain hänelle kuuluvaa jos toinen on onellinen.

Monesti näiden somessa parisuhteesta paljon postaavien oma käytös parisuhteissaan, jos se tulisi kokonaisuudessaan oikeasti ihmisten eteen, ei kestä päivänvaloa. Hyvin usein henkisesti (ja joskus fyysisestikin) äärimmäisen väkivaltaisia läheisimpiään kohtaan.

Vierailija
90/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hehkuta mutten toisaalta ole ymmärtänyt mikä se ongelma olisi. Eikö ole kiva kun somessa on positiivista sisältöä?

Vierailija
91/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarma.

Vierailija
92/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävarma.

Ja usein myös epävakaa tai bipo

Vierailija
93/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katsos kun onnea on vain rajallinen määrä.

Vierailija
94/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katsos kun onnea on vain rajallinen määrä.

Joo. Polyt ja avoimet suhteilijat käyttävät tuota defenssinään.

Vierailija
95/104 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
96/104 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä?

Vierailija
97/104 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näkee miten ihmiset projosoi omaa käyttäytymistään muihin.

Ne jotka väittää asian olevan jotain esitystä = itse esittävät olevansa onnellisia muille, vaikka oikeasti eivät ole

Ne, jotka sanovat että antaa ihmisten elää ja tehdä mitä haluavat = ovat todennäköisesti onnellisempia kuin nämä nalkuttajat ja kiusaajat, antavat muiden elää rauhassa ja onnellisina, ja ovat myös itse onnellisia ja rauhallisia. 

Narsisti kaasuvalottaa kun keskustelu osuu ihon alle.

No nyt ollaan taas ihan Vauvalan ytimessä! Pitää laittaa popparit tulemaan!

Vierailija
98/104 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näkee miten ihmiset projosoi omaa käyttäytymistään muihin.

Ne jotka väittää asian olevan jotain esitystä = itse esittävät olevansa onnellisia muille, vaikka oikeasti eivät ole

Ne, jotka sanovat että antaa ihmisten elää ja tehdä mitä haluavat = ovat todennäköisesti onnellisempia kuin nämä nalkuttajat ja kiusaajat, antavat muiden elää rauhassa ja onnellisina, ja ovat myös itse onnellisia ja rauhallisia. 

Narsisti kaasuvalottaa kun keskustelu osuu ihon alle.

No sieltähän se narsistikin heräsi projosoimaan omaa käyttäytymistään. Narsistit ne tykkää aina haukkua kaikkia muita narsisteiksi. 

Jaahas, somen sosiopaattikin on herännyt.

Kopioikaan nyt koko naistenlehtien nimittelykokoelma yhteen ja samaan kommenttiin, niin ei tarvitse kuluttaa sorminiveliä puhki näpytellessä 😂

Vierailija
99/104 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen otettiin valokuvia erilaisista tilanteista ja laitettiin kuvat valokuva-albumeihin. Niitä sitten tutuille kyläilemään tulleille näytettiin.

Nykyään tehdään samaa, mutta kuvien alusta on erilainen. 

Kyllä mä tiedän valokuvista. Ei niitä kuvia paljo otettu silloin ennen. Nykyään räpsitään koko ajan.

Mikä ettei? Nyt kun kamera on lähes aina mukana ja filmistä tai kehittämisestä ei tarvitse huolehtia. 

Mä otan kuvia ja päivitän, niitä päivityksiä on kiva katsoa muistoista. Olisipa ollut kauemmin tämä mahdollisuus, nyt puoli elämää on suurelta osin unohtunut. 

Vierailija
100/104 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaista pitäisi miettiä? Jokainen saa laittaa someen mitä tykkää 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi