Minkälainen ihminen hehkuttaa onneaan tai parisuhdettaan somessa puolitutuille ja tuntemattomille?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksella sellaiset jotka ovat huomion hakuisia persoonia. Lisäksi olen huomannut että sellaiset hehkutusparit eroavat nopeasti. Sen jälkeen saa lukea kuinka helpottuneita ovat kun päässeet eroon kamalasta parisuhteesta jossa oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja kuinka onnellisia ovat sinkkuina.
No onnellinen loppu kuitenkin?
Ei sissus zaatana kun ei saa ihmetellä enää. Ihme vänkäämistä. En ole ap. Olen toinen somesta puhuva.
Autistin voi varhain tunnistaa siitä ettei halua jakaa hetkeä muiden kanssa. Leikkiessään sosiaalinen nostaa katseen ylös näyttääkseen muille tai katsoakseen seuraako toinen.
Toki autismipuhe voi mennä liian pitkälle. Omissa oloissaan viihtyvä oli ennen vanhaan itsenäinen. Mutta jos asiasta seuraa ongelmia, voi siis olla autismia.
Vierailija kirjoitti:
No se on varmasti tärkeä osa elämää? Ja mitä sitten? Oisko sinun aika kaivautua sieltä kivikaudelta nykyelämään?
Miltä kivikaudelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäänsä tyytyväinen ihminen.
Oman kokemukseni mukaan näillä on kylläkin tarve todistella onneaan joka kohdassa. Yleensä eroavat sitten kuitenkin aika pian. Tulee vähän sellainen todistelun maku: kyllä me ollaan onnellisia, katsokaa vaikka.
Sarjaeroajat hehkuttelevat hetken kunnes. Ero. Jälleen. Kerran.
Täällä näkee miten ihmiset projosoi omaa käyttäytymistään muihin.
Ne jotka väittää asian olevan jotain esitystä = itse esittävät olevansa onnellisia muille, vaikka oikeasti eivät ole
Ne, jotka sanovat että antaa ihmisten elää ja tehdä mitä haluavat = ovat todennäköisesti onnellisempia kuin nämä nalkuttajat ja kiusaajat, antavat muiden elää rauhassa ja onnellisina, ja ovat myös itse onnellisia ja rauhallisia.
Ja kalikka kalahti somessa elävillä.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka väittää asian olevan jotain esitystä = itse esittävät olevansa onnellisia muille, vaikka oikeasti eivät ole
Ne, jotka sanovat että antaa ihmisten elää ja tehdä mitä haluavat = ovat todennäköisesti onnellisempia kuin nämä nalkuttajat ja kiusaajat, antavat muiden elää rauhassa ja onnellisina, ja ovat myös itse onnellisia ja rauhallisia.
Narsisti kaasuvalottaa kun keskustelu osuu ihon alle.
Vierailija kirjoitti:
Ja kalikka kalahti somessa elävillä.
En laita mitään kuvia someen, mutta ymmärrän niitä, jotka laittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sieltähän se narsistikin heräsi projosoimaan omaa käyttäytymistään. Narsistit ne tykkää aina haukkua kaikkia muita narsisteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sieltähän se narsistikin heräsi projosoimaan omaa käyttäytymistään. Narsistit ne tykkää aina haukkua kaikkia muita narsisteiksi.
Jaahas, somen sosiopaattikin on herännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, somen sosiopaattikin on herännyt.
Oletko narsisti ja vielä sosiopaattikin? Aijai aika pahasti tuo sun projosointi nyt vaan osoittaa millainen persoona sulla on.
Syyttävä sormi kääntyy aina itsestä poispäin somettajilla
Eikös asia ole juuri niin, että ne joilla on tarve tällaiseen, ovat yleensä miltei eron partaalla? Jos kaikki on hyvin niin ei ole mitään tarvetta todistella, että hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä ne henkilöt jotka laittavat kuvia elämästään melkein joka päivä? En ymmärrä. 🙄
Miksi et ymmärrä? Mitä se sinua haittaa, jos joku kuvia laittaa vaikka sitten joka päivä?
Kuvia työpaikaltaan, ravintolassa juodessa...
Lisään: ihmettelen mitä niiden päässä liikkuu? Vai liikkuuko enää mitään? Someen tungetaan kuvia milloin mistäkin asiasta. Tuntuu että some on joillekin tärkeä osa elämää.
Ennen otettiin valokuvia erilaisista tilanteista ja laitettiin kuvat valokuva-albumeihin. Niitä sitten tutuille kyläilemään tulleille näytettiin.
Nykyään tehdään samaa, mutta kuvien alusta on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Ennen otettiin valokuvia erilaisista tilanteista ja laitettiin kuvat valokuva-albumeihin. Niitä sitten tutuille kyläilemään tulleille näytettiin.
Nykyään tehdään samaa, mutta kuvien alusta on erilainen.
Ja olihan AP:n kaltaisia ihmisiä ennenvanhaankin, juoruavat ihan kaikesta siitä mitä muut tekee. Jos se naapurin Anja kertoi lähetvänsä miehensä kanssa ulkomaille johonkin hienoon kaupunkikohteeseen, niin sitten märistiin pöydän äärellä muiden AP:n kaltaisten kanssa siitä, miten Anja muka esittää olevansa miehensä kanssa rikkaita ja onnellisia, ja eihän ne oikeasti varmasti ole. Ovat vaan hienostelijoita ja pyh pah.
nyt vaan tuollaiset AP:n kaltaiset ihmiset ovat vain siirtyneet nettiin sieltä kahvipöydistä märisemästä, samalla tavalla kuin Anjan kaltaiset ihmiset jakaa tekemisiään nyt nettiin, koska se on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös asia ole juuri niin, että ne joilla on tarve tällaiseen, ovat yleensä miltei eron partaalla? Jos kaikki on hyvin niin ei ole mitään tarvetta todistella, että hyvin menee.
Juurikin noin. Sitten on sarjaeroajia jotka nimenomaan hermostuvat tällä kommenttipalstalla tämän tyyppisistä ketjuista. Levottomuus, rauhattomuus, syyllisyys ja häpeä ajavat heitä siihen.
Voi viddu. Mä oon syntynyt ja asunut helsingissä. Välillä asuin muualla suomessa. Ja asun taas pk-seudulla.