Äitini ehdotti tänään, että
toisin 2 ala-asteikäistä lastani koko kesäksi hänen luokseen hoitoon maalle. Äitini on eläkkeellä ja asuu parin sadan kilometrin päässä.
Kokemuksia?
Kommentit (5)
mä vietin lapsena joka ikinen kesä mökillä mummon kaa ja olisi ollu kivaa joskus olla mun vanhempieni kaa. mummo on maailman ihanin ihminen mutta kun ei oo hirveesti ollu tekemisissä omien vanhempieni kaa niin välit ei oo hyvät. pari kolme viikkoo ihan ok. tai jos mun vanhemmat olisi ollu mukana. tosi kivaa ku lapsi lähetetään pois. =(
ja itse töissä pitkää päivää, niin ihan hyvä idea. Meillä mummo hoitaa kesäkuun, mutta ovat välillä mummolassa ja välillä kotona. Viikonloput olen tietysti itse lasten kanssa.
Meidän äiti oli yh ja tietysti suuren osan kesää töissä. Näin meidän lasten ei tarvinnut olla kaupungissa koko kesää, se oli ihanaa.
Minun mielestä mummulta tosi kiva ehdotus. Aloitatte vain hyvissä ajoin keskustelemaan siitä, millainen näkemys kummallakin on asiasta. Kuinka kauan lapsi on, annatko ruokarahaa, mitkä periaatteet kasvatuksessa (nukkumaanmeno, syöminen, herkut yms.). Ja mieti myös mitä sitten, jos lapsi haluaakin kesken pois tai sattuu jotain tmv.
enkä pitänyt sitä mitenkään outona. Näin jälkeenpäin tosin olen kyllä miettinyt että miksi minut piti sinne raijata aina heti kevätjuhlaa seuraavana päivänä...ei tainnut äitillä olla edes ikävä kun kuitenkin noin 2 kk olin aina kerralla kotoa pois.
En osaa arvostaa näin jälkikäteen sitäkään että mummolassa sai olla ihan kuin pellossa ja kotona kauhean tiukat säännöt, meni pitkään aina sopeutuessa takaisin äidin kammottavaan kurinpitoon ja jopa lyömiseen kun oli saanut tahtonsa perille isovanhempien kanssa koko kesän.
mutta en mä ihan koko kesäksi veisi. Pariksi viikoksi voisivat päästä. Jos siis äitisi on terve ja hyväkuntoinen.