IL paljastaa karut tiedot syöpälääkäreistä
Eivätkö HUS Syöpäkeskuksen lääkärit piittaa siitä miten syöpäpotilaiden syöpä etenee?? Ihan järkyttävää muka-hyvinvointi-Suomessa!
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhteiskunnallisesti näin tärkeät asiat ovat maksumuurin takana mutta Sara Siepin kotikuvat ovat ilmaisia?
Ehkä siksi että nuo tärkeät halutaan juurikin tietää mutta jonkun siepin kotikuvista ei perusta monikaan.
Onhan tuo taas muutenkin perseestä. Marinin pärstä joka päivä esillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään mahti tässä maailmassa ei saisi mua asumaan pk-seudulla. Maan pahin tilanne terveydenhuollossa ja helvetillisen levoton meininki. Suomen Detroit.
Silloin on liikaa asukkaita jollakin alueella, jos esim. terveydenhoito ei voi selviytyä. Kyllä Suomessa on pinta-alaa. Köyhiä yritetäänkin savustaa maaseuduille, mutta miten valtava määrä eläkeläisiä ja muita. Pitäisikö terveydenhoitopiirien olla pienempiä, mutta enemmän eli tavallaan niin, että hoidettavien asukkaiden /asiakkaiden määrä olisi lähtökohtaisesti pienempi, kun väki jakautuu eri alueille. Tämä tietysti ei voi onnistua käytännössä, kun ihmiset saa valita asuinkuntansa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään mahti tässä maailmassa ei saisi mua asumaan pk-seudulla. Maan pahin tilanne terveydenhuollossa ja helvetillisen levoton meininki. Suomen Detroit.
Totta. Pks hussasi 1,2 miljardia Apottiin ja useita miljoonia lisää joka vuosi. Kruunusillat maksoi lähes 1 miljardin. Uudet valtavat yksiköt maksavat miloonia, kuten Kalasataman hyvinvointikeskus. Terveyskeskukseen ei kuitenkaan pääse. Järjettömät jonot. Mökkipaikkakunnalla puhelimeen vastattiin heti ja sain ajan lääkäriin seuraavalle päivälle. Samallekin olisin saanut mutta en itse ehtinyt. Helsinki on häviäjä, sillä päättäjät veivät edellytykset hyvään hoitoon. Miksi vielä 10 v sitten asiat hoitui pienessä Vallilan terveyskeskuksessa erinomaisesti ja pääsi vielä tutulle lääkärillekin? Muutos entiseen on valtava.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhteiskunnallisesti näin tärkeät asiat ovat maksumuurin takana mutta Sara Siepin kotikuvat ovat ilmaisia?
Iltalehti on kaupallinen media, jonka tarkoituksena on tuottaa voittoa. Siksi.
Ongelma johtuu siitä että suomalaiset eivät valita tarpeeksi potilasturvakeskukselle tms.
Meille on valehdeltu vuosikymmeniä että meillä maailman paras ja ilmainen terveydenhoito. Ei ole ilmainen eikä paras. Kaikkea muuta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe kiinnosti, olisin ostanyt IL, vaan onpa hankalaa. Ei onnistunut.
Keksikää helpompi maksutapa.
No avaat vain sen lähdekoodin ja voit lukea sen.
Eihän hoitoon pääsy ole lääkäreistä kiinni! Syyttävä sormi sinne mihin se kuuluu!
Itse sairastan syöpää ja hoidot on Tallinnassa. ensiluokkaisen hyvää hoitoa saan, ja ilmaiseksi. Mikään ei maksa mitään, ei ct-kuvat ei verikokeet ei ultra ei mikään. Onkologi joka minulla on, on joka kerta sama ja tapaan häntä 3 kk välein.
Tiedän Suomen tilanteen sillä kuulun syöpäpotilaitten fb-ryhmän, ja kauhealle tuntuu kun itse täällä saan hyvän hoidon ja siellä moni ei pääse kuin kerran tapaamaan onkologia. Muuten asioidaan lääkärin kanssa tai kehotetaan soittamaan sairaanhoitajalle. Moni joutuu odottamaan kuvantamisia ja niitä siirretään pidemmälle. Moni on tosi epätoivoinen tilanteesta ja kun ei ole rahaa esim. Docratekseen niin heikoilla ollaan.
Monella on taloudellisia vaikeuksia maksaa syöpähoitoja. Maksukatto yli 700 euroa on monelle vaikea paikka.
Säästetään. Sehän se on avainsana.
Täällä ei ole mitään maksukattoja ja lääkkeet saa heti omavastuuhinnalla. Henkistä puolta hoitaa psykologi jolle pääsee juttelemaan kun tarvetta on. Ihmetyttää miten Maailman Paras Suomi ei pysty siihen mihin Viro pystyy. Tämä maa on rakennettu tyhjästä uudelleen reilu 30 vuotta sitten, ja vaikka kaikki ei perfektiä olekaan niin hurjasti eteenpäin mennään.
Eräs mies kertoi että kun r-ä lähti niin Tallinnassa ei ollut edes lumiauroja. Uskomattomasti sitä vaan on maata rakennettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin muualla asiat olisivat yhtään sen paremmin :D
Itse sairastuin aggressiiviseen ja harvinaiseen syöpään. Lääkäri esitteli kaksi vaihtoehtoa ja kysyi, suostunko lääketutkimukseen jos mikään muu ei tehoa. Tietenkin suostuin ja minulle kyllä neuvottiin kaikki mahdolliset sairaalan sosiaalityöntekijät, psykologiapalvelut ja kivunlievityskin.
Hoito tuntui kyllä nahoissa ja vieläkin kunto on huono. Kuitenkin sillä rankemmalla lääkkeellä ja kirurgialla saatiin kasvain pois eikä ainakaan vielä tullut etäpesäkkeitä. Potilaana olossakin ovat niksinsä. Ei kannata syödä mitään ennen kuin käy TT-tutkimuksessa tai MRI:ssä. Kuvista tulee paremmat jos juo vettä mahdollisimman paljon. Ei ole mikään häpeä olla Tena-housuvaippa jalassa kuvauksissa. Sinnehän ei saa muutenkaan pukea mitään, missä on metallia. Röntgenhoitajaa ei Tenan kastuminen liikuta yhtään.
Tenoista tulivat rakkaat siksikin, että hoidot pistivät mahan sekaisin. Hirveää ripulointia ja perä jatkuvasta pesusta kipeä, vaikka käytin maitohappopohjaista Lacto Linea, joka sopii intiimihygieniaan. Osa ruokalajeista alkoi jo hajunsakin puolesta iljettämään minua niin, että en voinut mennä ruokapaikan ohi yökkäilemättä. Sen lisäksi myös ruokien maut vääristyvät aiemmista mauista.
En löydä mitään muuta selittävää tekijää sille, että sain huippuhintoa kuin sen että olin avoin myös sille kokeellisella syöpälääkkeelle jos muu ei auta. Yhdysvalloissa köyhät joutuvat valitsemaan ne heti alkuunsa jos ei ole terveysvakuutusta.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma johtuu siitä että suomalaiset eivät valita tarpeeksi potilasturvakeskukselle tms.
Meille on valehdeltu vuosikymmeniä että meillä maailman paras ja ilmainen terveydenhoito. Ei ole ilmainen eikä paras. Kaikkea muuta!
HUS on kuitenkin sijalla 50 kansainvälisessä vertailussa. Se ei ole huono sijoitus. Kaikki suomalaiset yliopistolliset keskussairaalan olivat siellä sadan parhaan sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUS:n alueella ei kannata sairastua
Ei niin, koska neeekeröillä on etuajo-oikeus by demarit.
Te persut jaksatte tuota propagandaanne.
Ilta-Lehti on roskalehti . Ei tiedä mistään mitään . Jutut ovat täyttä valetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti on kaupallinen media, jonka tarkoituksena on tuottaa voittoa. Siksi.
Medialla oli ainakin joskus jotain muitakin yleviä tehtäviä, joista nuo jaksaa itseään vieläkin kehuskella. Toki jos vaan kehuu niin ei tarvitse nähdä vaivaa näiden tekemiseksi oikeasti.
Jätetään kokeita ottamatta ja siirretään vastaanottoaikoja. Kunnes on hups liian myöhäistä kun syöpä levinnyt. Mutta hei, en välitä koska saan isoa palkkaa vaikka olisin kuinka välinpitämätön. Tuuminee syöpälääkärit
Vierailija kirjoitti:
Koska iltapäivälehti ei ole mikään julkinen tiedotuskanava vaan voittoa tavoitteleva yritys. Kaupan hyllylläkin se tuote maksaa enemmän, josta ihmiset ovat valmiita maksamaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe kiinnosti, olisin ostanyt IL, vaan onpa hankalaa. Ei onnistunut.
Keksikää helpompi maksutapa.
MITÄ Vaikeaa siinä on, laitat luottokortin numeron, se on siinä!
ETKÖ OSAA!
"Tämä juttu on vain Iltalehti -tilaajille
Kokeile kuukausi vain 0,99 €
Tarjousjakson jälkeen tilaus jatkuu automaattisesti hintaan 6,99 €/kk. Tilauksen voi katkaista koska tahansa kuluvan kauden loppuun.
Anna sähköpostiosoitteesi ja jatka maksamaan
Olen lukenut ja hyväksyn käyttö- ja tilausehdot sekä tietosuojakuvauksen.
Jatka"
MItä vaikeaa tuossa muka on!
MUISTA sitten ette jaa täällä sitä juttua!
Jutusta on luvallista jakaa pätkiä lainauksina ja referoda muuten.
Kantsii vissiin lähtä Viroon jos hoitojono on liian pitkä, just oli juttu eräästä miehestä. Kela korvaa osan.
Suomesta voi hakeutua muun EU-maan julkiseen terveydenhuoltoon jos löytää esim. vaikka Saksasta klinikan, jolla on haluja hoitaa. Tietenkin pitää maksaa itse muu elämänsä. Kukaan ei kiellä laittamasta OF-tiliä ja myötätuntoa voi osoittaa vaikka tilaamalla sen viikko- tai kuukausikuulumiset. Kun kerran urheilijoiden hikisistä sukista ja alusvaatteista maksetaan niin itse voisin maksaa siitä, että voisin auttaa ja välttyisin lisäpyykiltä.