Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!
Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.
No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!
Kommentit (1159)
Mies laittoi äsken viestin töistä. "Oot pimee. Oot ite aiheuttanut ongelmat."
Oisit vastannut, että "sinähän se tässä salaa hait lopullista avioeroa, en minä."
Tämä on aivan selkeä petos, silkkaa energian tuhlausta alkaa etsimään jotain todisteita. Keskity oleelliseen, tarvitset nyt paljon voimia. Pakko sanoa, että olisit onnellinen kun pääset moisesta peeläjästä eroon. Karma kostaa tällekin jossain vaiheessa, täysi sika. Anna se toisen iloksi ja nauti elämästäsi.
Kuulostaa kaksisuuntaiselta mielialahäiriöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies sanoi syyksi, että haki lopullista avioeroa salaa, vastoin yhteistä sopimusta? Siis se syy! Mikä se oli?
"Yöllä mies vetäisi sitten masennuskortinkin pöytään. Kertoi että on ollut tosi masentunut kauan aikaa ja siksi on toiminut väärällä tavalla ja tehnyt elämässään vääriä päätöksiä ja pyytää jälleen anteeksi. En kyllä ole kuullut että masentuneet ihmiset ovat ylienergisiä välillä ja tekevät ihan hulluja impulsiivisia päätöksiä. Käyttävät rahaa kuin joissain maniassa ja lentävät paikasta toiseen eikä rauhoittumista tapahdu juuri ollenkaan. Ja sitten näytetään hapanta naamaa joitain päiviä eikä nukuta ollenkaan ja taas alkaa lennokkaat suunnitelmat joissa ei ole mitään järkeä. Enkä ole kuullut että olisi mitään diagnoosejakaan saanut masennuksesta? No, katsotaan mitä päivä tuo tullessaan. Lähti töihin. ap"

Onko miehellä ollut jotain matkoja yksin tai "kavereiden kanssa" viime aikoina tai vaikka viimeisten parin vuoden aikana?
Olettaisin, ettei tuo nainen tyytyisi jatkuvasti vain pikaisiin tapaamisiin, vaan haluaisi edes joskus kokonaisen yön tai viikonlopun tai yhteisen matkan.
Ihana huomata että tälläkin palstalla on trollien lisäksi hyviä tyyppejä jotka auttaa ap ta avaamaan silmät. Haluaisin huomauttaa että täällä on toisilleen tuntemattomia eri puolilta suomea ja moni kertoo kokeneensa samaa miesten taholta. Tästä voi päätellä ainakin sen että kyllä ne kiltti miehet josta täällä aina katkerana ulistaan niin tekee ihan samaa kun ne k*späätkin. Tämäkin mies oli kilttimies ainakin esitti kaikki nuo vuodet. Tilaisuus tuli niin ihan samanlainen k pää paljastui . Pointti kai se että ihan sama oletko kiltin vai jännän kanssa, kiltti on kiltti vain koska ei ole saanut tilaisuutta olla k pää.
On varmaan Irmelikin stalkannut ap:ta. Jos itse olisin jonkun salarakas niin kyllä selvittäisin mimmonen muija sillä ukolla kotonaan on :-)
Vierailija kirjoitti:
"Ja siitä tiedän että on muuttanut kulkureittiään kun ollaan välillä yhdessä menty kaupoille ja oon ihmetellyt että miksi eri kautta ajaa niin väittänyt että parempi reitti mennä? Teini myös tästä sanonut minulle kun ihmetellyt miksi isä ajaa eri kautta kuin ennen. Vuosia siis ajanut toista reittiä. Ja minustakin on täysin mahdotonta etteikö mies tietäisi missä nainen asuu kun ovat toisensa tunteneet näin kauan aikaa. Mutta niin mies väittää. Ei tiedä muka, hah hah. ap"
Nyt kyllä tyrskähti iltateet näppikselle!
Eli mies on mennyt jo monta vuotta sitten tuolle Irmelille kylään! Ja sen myötä on tajunnut, että hei, tää reitti onkin järjevämpi reitti. On alkanut käyttää sitä sitten. Ja ihan vain sen takia, että Irmelillä käynnit havahduttivat miehen tähän parempaan reittiin!!!
Siis ei oo enää todellista. Täähän on ihan selkeä juttu, että on jo pitkään käyny Irmelillä kylässä.
Se reitti luultavasti on oikeasti huonompi, mutta muuttui paremmaksi, koska se on siellä, minne hänen mielensä vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja siitä tiedän että on muuttanut kulkureittiään kun ollaan välillä yhdessä menty kaupoille ja oon ihmetellyt että miksi eri kautta ajaa niin väittänyt että parempi reitti mennä? Teini myös tästä sanonut minulle kun ihmetellyt miksi isä ajaa eri kautta kuin ennen. Vuosia siis ajanut toista reittiä. Ja minustakin on täysin mahdotonta etteikö mies tietäisi missä nainen asuu kun ovat toisensa tunteneet näin kauan aikaa. Mutta niin mies väittää. Ei tiedä muka, hah hah. ap"
Eli mies on mennyt jo monta vuotta sitten tuolle Irmelille kylään! Ja sen myötä on tajunnut, että hei, tää reitti onkin järjevämpi reitti. On alkanut käyttää sitä sitten. Ja ihan vain sen takia, että Irmelillä käynnit havahduttivat miehen tähän parempaan reittiin!!!
Siis ei oo enää todellista. Täähän on ihan selkeä juttu, että on
Mies on voinut myös käydä vakoilemassa, ettei Irmelin luona käy muita miehiä. Koska olisihan se nyt ihan kohtuutonta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei oo enää t
Mies on voinut myös käydä vakoilemassa, ettei Irmelin luona käy muita miehiä. Koska olisihan se nyt ihan kohtuutonta
Tai haluaa nähdä hänet vilaukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllähän se yllätyksenä tulee tuo ero kun on sovittu yhdessä että tehdään toisella tavalla eikä näin että loukataan ja valehdellaan ja syytellään toista ja selän takana toimitaan. Ja sitten muka halutaan jatkaa yhdessä?! Aivan käsittämättömän törkeää toimintaa.
Mies laittoi äsken viestin töistä. "Oot pimee. Oot ite aiheuttanut ongelmat." Että tämmöstä sitten tänään! En reagoinut mitenkään. Antaa olla. ap
Olen niin lapsellinen, että olisin vastannut, että hän on pimeämpi ja aloitti ensin ongelmat. Ilo irti pienistä asioista :D
Dr Philiä mukaillen: Don't wrestle with the pig. You both get dirty and the pig likes it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllähän se yllätyksenä tulee tuo ero kun on sovittu yhdessä että tehdään toisella tavalla eikä näin että loukataan ja valehdellaan ja syytellään toista ja selän takana toimitaan. Ja sitten muka halutaan jatkaa yhdessä?! Aivan käsittämättömän törkeää toimintaa.
Mies laittoi äsken viestin töistä. "Oot pimee. Oot ite aiheuttanut ongelmat." Että tämmöstä sitten tänään! En reagoinut mitenkään. Antaa olla. ap
Olen niin lapsellinen, että olisin vastannut, että hän on pimeämpi ja aloitti ensin ongelmat. Ilo irti pienistä asioista :D
Dr Philiä mukaillen: Don't wrestle with the pig. You both get dirty and the pig likes it.
Minä tein niin, että puhuin kerralla suuni puhtaaksi pettäjäexälleni. Sen jälkeen en ole ottanut puheeksi sitä miten halveksin häntä. Eipä me hirveästi olla toisiamme nähtykään, mikä on oikein hyvä juttu mielenterveydelleni.
Minäkin olen puhunut suuni puhtaaksi. Ilman tunnereaktioa. Mutta en ole jäänyt taistelemaan, inttämään, keskustelemaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen puhunut suuni puhtaaksi. Ilman tunnereaktioa. Mutta en ole jäänyt taistelemaan, inttämään, keskustelemaan tms.
Jep, juuri näin minäkin tein. T. Edellinen kommentoija
Minun ex petti 9 vuotta. Merkkejä oli, en tiedä miksi siedin sitä.
Nykyisin on hyvä mies. Vaikka minulle sanottiin, ettei se vaihtamalla parane. Kyllä paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen niin aikuinen, että moisen jälkeen moiseen viestiin olisin vastannut, että ositukseen liittyviin asioihin vastaa lakimieheni.
Eipä tänne paljoa uutta kuulu. Mies on ollut lähes puhumaton nyt vuorokauden. Itse aloin katsella asuntoja. Teinille pitäisi alkaa kertoa että missä mennään. On toki jo osittain tietoinen mutta muutto tulee olemaan vaikea paikka. Sen tiedän ettei isälleen halua jäädä. Eivät ole tulleet toimeen pitkään aikaan. Mies on pilannut suhteensa lapseenkin omilla sekoiluillaan. Se on kyllä erittäin ikävä asia. Mutta minkäs teet, mies on aikuinen ja kantaa nyt seuraukset omista vääristä teoistaan.
Täällä on kyselty että onko mies tehnyt reissuja ilman perhettään? Kyllä on. Joidenkin kavereidensa kanssa joita en juurikaan tunne. Hekin ilmestyivät kuvaan samoihin aikoihin kun tämä ky. nainen. On laittanut kuvia reissuista joissa nämä miehetkin ovat olleet. Mutta nyt olen miettinyt että niinköhän on nainen ollut mukana joskus. En tiedä. Kyseenalaistan nyt kaikki parin vuoden asiat, tapahtumat ja muistot. Näen nyt ihan selviä merkkejä pettämisestä kun mietin miehen käytöstä. Toki osa liittyi kriisiin omasta vanhenemisesta mutta ei suinkaan kaikki. Olen ollut tyhmä kun olen liikaa luottanut toiseen ja antanut mennä ja elää elämää ilman "rajoituksia". Olisi pitänyt pitää niitä omiakin puolia ja vaatia esim. enemmän ns. omaa aikaa ja jakaa työt tasapuolisemmin jne. Ja todellakin ottaa epäkohdat isommin esille ja vaatia vastauksia selkeisiin valehteluihin. Olen ollut liian kiltti ja manipuloitavissa aivan selvästi! Ja jopa alkanut kuvitella että päässäni onkin jotain vikaa kun mies on niin väittänyt. On vääristänyt tarkoituksella tapahtumia. ap
Ap, tutustu narsismiin. Vaikka miehesi ei olisi narsisti, on käytössä samat temput: manipulointia, vastuunsiirtoa, huomion kääntämistä muualle, kaasuvalottamista, pettämistä, syyttelyä, asioiden kieputtamista, alistamisyrityksiä, toisen itsestäänselvänä pitämistä.
Tosi surullista, että noin kävi. Nyt vaan mies ulos elämästä niin helpottaa. Voi olla, ettei lapsi pahemmin kiinnostele eron jälkeen. Jos jaksat hoitaa lapsen itse, onhan hän jo teini, älä pakota yhteyteen isänsä kanssa. Toksisen ihmisen seura on pahempi kuin olla ilman isän läsnäoloa.
Ja seuraavassa suhteessa: joo, älä ala edellenkään rajoittaa toisen menemisiä, mutta jos toinen ei omaehtoisesti rajoita niitä niin, että ne kunnioittaisivat teidän suhdettanne, älä jää katselemaan ja ymmärtämään ja "olemaan reilu", vaan tiedosta, että ansaitset ja tarvitset kunnollisen parisuhteen eikä se nyt ole sellainen.
Unohda jo tuo käsite vanhenemiskriisi. Vähän kuin puhuisi tsunamista vähän kovempana aallokkona. Olkoon alkusysäys tapahtumaketjulle mikä tahansa, se ei selity millään vanhenemisen tuskalla tai jos selittyy niin paras jättää vanhenemaan keskenään.
On jo deittiäpeissä etsimässä lohtua eronneena miehenä. Todennäköistä että sua paljon nuorempaa ja kauniimpaa etsii,18v+ ikäistä. Pelkää kuitenkin että jos ei löydäkään, sit jää yksin. Siksi haluaa pitää sut varalla taustalla. Usko mua, tää on tosi :)
M48