Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hyvin sinkulla riittää rahat kun kaikki kallistunut

Vierailija
16.08.2024 |

Ja vielä kun yleinen ALV nousee 25,5% sekin vaikuttaa hintoihin ja korotus lisätään suoraa siihen. Miten pärjäät? Palkat pienet eikä nouse. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisesti kun kaikki lapset ovat jo omillaan!

Vierailija
22/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin riittänyt tähän mennessä kyllä rahat, varmasti riittää myös alvin noston jälkeenkin. Ja joo, voisihan tuo palkka olla vähän suurempikin, hieman palkkakuopassa olen (brutto 4700€/kk). Vielä sillä on yhtiövastikkeet ja lainanlyhennykset jne. maksettu.

Sulla menee veroon tuosta iso määrä. Optimaalinen palkka Suomen verotuksella taitaa olla 3000/kk brutto tienoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää, nettopalkka 2000 ja kolmasosa menee säästöön.

Vierailija
24/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomaisesti. Onneksi ei ole tullut tehtyä lapsia.

Monet ajattelee kolmekymppisenä noin. 40-vuotiaana alkaa olla jo melko kyllästynyt omaan seuraansa ja perhe voisi olla kiva. 

Olen jo lähemmäs 40v. ja aina viihtynyt parhaiten omassa seurassa. Tuskinpa tulee tästä persoona enää radikaalisti muuttumaan.

Kun kyllästyy luuhaamaan baareissa, kannattaa perustaa perhe. Sitten taas baareissa notkuilu maistuu.

Vierailija
25/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paremmin pärjään sinkkuna taloudellisesti kuin parisuhteessa pelkkiä kuluja aiheuttavan lokkimiehen kanssa.

Vierailija
26/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Jos VR-vallankumous ja etätyöt saadaan kunnolla pyörimään, päästään siihen ihannetilanteeseen, jossa melkein koko suomen kansa voi elää jossain muualla kuin suomessa.

Vierailija
27/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä ei. Köyden olen ostanut.

Vierailija
28/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomaisesti. Onneksi ei ole tullut tehtyä lapsia.

Monet ajattelee kolmekymppisenä noin. 40-vuotiaana alkaa olla jo melko kyllästynyt omaan seuraansa ja perhe voisi olla kiva. 

Olen jo lähemmäs 40v. ja aina viihtynyt parhaiten omassa seurassa. Tuskinpa tulee tästä persoona enää radikaalisti muuttumaan.

Kun kyllästyy luuhaamaan baareissa, kannattaa perustaa perhe. Sitten taas baareissa notkuilu maistuu.

Lakkasin käymästä baareissa n. 25-vuotiaana eikä niissä kyllä siihenkään mennessä kovasti tullut pyörittyä. Eikä ole kyllä perheettömänäkään käynyt aika pitkäksi sittemmin, maailmahan on täynnä mielenkiintoisia asioita ja aktiviteetteja.

Vierailija
29/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä bruttopalkka 6200e josta päivärahoineen jää aika tasan 4k käteen. Pääomatuloja jos ne jyvittää per kuukausi tulee n 1300e verojen jälkeen (osinko- ja vuokratuloja). Nykyisen kodin asuntolaina on maksettu muutaman vuoden päästä joten ei tässä hätää ole.

Vierailija
30/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi hyvin, mutta tämä on vuosi on kieltämättä vaatinut enemmän budjettikuria. Itselläni on helpottanut, kun olen täyttänyt puolitoista vuotta Kakeiboa, niin on tullut tietynlainen hallinnan tunne menojen suhteen. Mutta kyllä huomaa, että aikavälillä 2019-2022 oli selkeästi enemmän liikkumavaraa, että sai kuluttaa rennommin ja silti sai säästöön kepeästi.

Vierailija
31/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti, mutta ihan pelkästään asumiskulujen takia. Tähän olen tekemässä muutosta.

Vierailija
32/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvin, ettei tarvitse miettiä suhdetta sellaisen kanssa, johon ei koe vetoa. 

Vierailija
33/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalaisen hyvin, mielessä vielä ne ajat kun kuukauden lopussa ei ollut enää rahaa.  Ruokakuluja karsittu.  Vaateostokset jätetty vähemmälle.

Perhe joskus ollut en vaan ole tavannut heitä aikoihin, joten saan tehdä rahoillani kuten itse haluan.  Vähennetty on myös osallistumista rahan keräyksiin nykyään.

Vierailija
34/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa, tää on taas tätä turhaa valittamista. 

Aina kun jotain on tarjouksessa, niin ostaa pakkaseen. Sieltä sitten syö vanhemmasta päästä alkaen aina.

Liha, yms. Ostaa vain -30% - tuotteita (ja isommallakin alennuksella) ja kas säästit vuodessa 30%.

Kuiva-aineita on helppo hamstrata aina kun niitä on joskus puoli-ilmaiseksi. Voi ostaa sellaisia joissa pvm mennyt. Oikeasti eihän ne miksikään mene.

Ja siis no ylipäätään kannattaa syödä oikeaa ruokaa. Ei kenenkään tarvikaan mitään karkkeja ja pizzoja syödä. Ei se ole ihmisoikeus. Katsokaa vain ympärillenne, paljon ihmisiä joiden pitäisi liikkua enemmän ja syödä monipuolisesti ja vähemmän.

Asun yksin, syön terveellisesti, ruokaan ei mene juurikaan rahaa 

Vierailija
35/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne riitäkkään. 

Vierailija
36/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä hyvin riittää.

Tämä sinkku ei asu Suomessa joten Suomen ongelmat ei minua koske.  Aikoinaan  myös olin järkevä ja ajattelin pitemmälle kuin nenäni ja hankin itselleni  hyvän  koulutuksen ja sitä kautta toimeentulon.

Suomessa tuskin saisin enää töitä, mutta kun älysin ajoissa lähteä ei huolta siitäkään.  Olen aina nuorille sanonut että kouluttautukaan ja hakeutukaa maailmalle!  Miten oikeassa olen ollutkaan.  

Vierailija
37/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sen verran hyvä palkka, että pärjään yksinäni oikein hyvin. 

Sama. Tienaan kuukaudessa 6000e (brutto), jos jää käteen ihan kivasti. Eikä ole lapsia, joten kaikki on käytettävissä itselle aina tulevaisuudessakin 👌

Vierailija
38/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko muistuttaa, että kulutustavat ja taloudenhoito ovat paljon suuremmassa roolissa rahojen riittämisen kanssa, kuin palkan suuruus.

Olen opettaja ja rahat on aina riittäneet mainiosti, sekä säästöön ja sijoitukseen menee kuukausittain siivu palkasta. Opiskelujen aikana rahat riittivät myös mainiosti, vaikka asuin yksin. Kävin toki töissä. 

Ei ne suuret tulot, vaan viisas rahankäyttö.

Vierailija
39/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on päivämäärä menny?

vanhalla päiväyksellä ei saa myydä mitään

eikä ne kuiva-aineet säily ikuisuuksia

niihin voi tulla riisihäröjä toukkia ym.

kannattaa olla tarkkana päivämäärien kanssa

säilyy yleensä 1-2 vuotta kuiva--aineet

Vierailija
40/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetan kuukausimaksun maksamisen puhelinliittymästä. Elintarvikkeista ei ole tarvinnut tinkiä vielä, en koskaan ole kallista ostanut mutta ei ole tarvinnut vanhenevaakaan ostaa, varsinkin kun en ole huomannut -60% alessa mitään mitä haluaisin ostaa paitsi paistopisteen tuotteet.