Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 2024 osa 2
Kommentit (55805)
Vierailija kirjoitti:
Itse asiasta sanominenkaan ei niin haittaa, vaan millä tavalla sen sanoo.
Minusta asiasta sanomisen ei pitäisi olla vain ei haittaa -tyyppinen asia vaan normaalia elämää ja kommunikointia. Ilmaisussa on varmasti parantamisen varaa, mutta vahvan tai ylipäänsä jonkin tunnetilan vallassa se ei aina osu - kenelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta asiasta sanomisen ei pitäisi olla vain ei haittaa -tyyppinen asia vaan normaalia elämää ja kommunikointia. Ilmaisussa on varmasti parantamisen varaa, mutta vahvan tai ylipäänsä jonkin tunnetilan vallassa se ei aina osu - kenelläkään.
Jotkut ei kestä mistään asiasta sanomista, millään tavalla edes silloin kun olisi aihetta. Asiasta ei tyyliin saa edes puhua. Mulle voi sanoa lähes mistä asiasta vaan, mutta en pidä siitä jos puhetyyli on tietynlainen.
Olisin kestänyt ne puukot selässäni
mutta se yksi jonka iskit sydämeeni
oli liikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei kestä mistään asiasta sanomista, millään tavalla edes silloin kun olisi aihetta. Asiasta ei tyyliin saa edes puhua. Mulle voi sanoa lähes mistä asiasta vaan, mutta en pidä siitä jos puhetyyli on tietynlainen.
En minäkään kaikesta pidä.
Vierailija kirjoitti:
En laita muita rajoja kuin että mun vapautta ei saa rajoittaa. Jos joku yrittää, musta näkyy nopeasti vain perävalot. Kaikki muu on aika lailla sallittua.
Tämä on ihan ok jos itse olet oikeudenmukainen etkä tee väärin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muna on kana ja kana on muna.... Elli opettaja. Kaiken yleistäjä taas ketjussa luennoimassa kuinka kaltoinkohtelu lisää kaltoinkohtelua 😂
Tutkittua tietoa. 😂 itsellesi.
😍😂.
Vaikka olet vapaa ajattelemaan, että kaltoinkohtelu johtaisi lisääntyvään kaltoinkohteluun, niin tutkimukset osoittavat, että tämä ei aina pidä paikkaansa tilastollisesti.
Eli vaikka ihmisellä jolla on nyt vaikka aiempia kokemuksia kaltoinkohtelusta, voisi hypoteettisesti olla suurempi riski toistaa itseensä kohdistunutta käytöstä. Niin se, ei kuitenkaan tarkoita että kaikki kaltoinkohtelua kokeneet toimisivat ja jakaisivat köytöstään tuleville sukupolville. Tilastolliset mallit voivat osoittaa korrelaatioita ilman kausaliteettia. Vaikka tietyt riskitekijät voivat olla yhteydessä toisiinsa (esimerkik
Ihan oikeassa olet, olen itsekin tullut kaltoinkohdelluksi ja kiusatuksi mutta en ole halunnut jatkaa eteenpäin näitä asioita vaan olen ammentanut viisautta ja käyttänyt näitä oppiläksyjäni hyödykseni elämässä. Siksi myös ymmärrän hyvin paljon elämästä ihmisten kanssa.
Olen itkenyt lukemattomia kertoja takiasi. Haamurakkauden takia. Aavesäryn takia.
Vierailija kirjoitti:
Totuuden saa ilmaista tunteiden kera. Muidenkin tunteet ovat hyväksyttyjä, usein loukkaannutaan ihan jopa tyhjästä. Ei voi vaatia että kaikki asiat tulee aina ilmaistua niin kuin itse haluaa niiden tulevan ilmaistuiksi.
Vierailija kirjoitti:
oli liikaa
= Kaivattusi selkäänpuukotti sinua ja silti rakastuit häneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muna on kana ja kana on muna.... Elli opettaja. Kaiken yleistäjä taas ketjussa luennoimassa kuinka kaltoinkohtelu lisää kaltoinkohtelua 😂
😍😂.
Vaikka olet vapaa ajattelemaan, että kaltoinkohtelu johtaisi lisääntyvään kaltoinkohteluun, niin tutkimukset osoittavat, että tämä ei aina pidä paikkaansa tilastollisesti.
Eli vaikka ihmisellä jolla on nyt vaikka aiempia kokemuksia kaltoinkohtelusta, voisi hypoteettisesti olla suurempi riski toistaa itseensä kohdistunutta käytöstä. Niin se, ei kuitenkaan tarkoita että kaikki kaltoinkohtelua kokeneet toimisivat ja jakaisivat köytöstään tuleville sukupolville. Tilastolliset mallit voivat osoittaa korrelaatioita ilman kausaliteettia. Vaikka tietyt riskit
Kotikasvatus ei ole aina syy. Ihmiset tekevät valintoja ja ovat omia persoonallisuuksiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat minulle selvät rajat, joita ei saa ylittää ja sitten puhut molemminpuolisen halun puutteesta. Se, jos mikä, on kaksoisviestintää.
Sano ei mitään ja helvetti on valloillaan. Selkeät rajat ovat tarpeen, mutta niiden asettaminen voi johtaa ristiriitoihin. Kun ihmiset viestivät eri tavalla kuin toimivat, syntyy epäselvyyksiä ja väärinkäsityksiä. Molempipuolinen avoin keskustelu on edellytys aidoille keskusteluille, mutta sen puute voi estää keskustelun muodostamisen. Siinä sivusta, hiekkalaatikkoleikkeihin pureskeltavaa
- ja sitten voi olla vielä sellaisia epäselvyyden tasoja että jos ajattelee eri tavalla kuin viestii, ja/tai eri tavalla kuin toimii tai vielä jos ajattelee ristiriitaisesti jostain asiasta, eikä siitä seuraa kuin sekavaa viestintää ja/tai toimintaa. -Sivusta tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oli liikaa
Olisiko kenties ollut toisin päin? 💡🥳
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oli liikaa
Olisiko kenties ollut toisin päin? 💡🥳
Sivusta
Siitä on vuosia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuuden saa ilmaista tunteiden kera. Muidenkin tunteet ovat hyväksyttyjä, usein loukkaannutaan ihan jopa tyhjästä. Ei voi vaatia että kaikki asiat tulee aina ilmaistua niin kuin itse haluaa niiden tulevan ilmaistuiksi.
Mutta silti olisi hyvä välttää tylyyttä/epäkunnioittavaa käytöstä, paitsi jos toinen on sen ehdottomasti ansainnut omalla käytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😍😂.
'Elli-opettaja' ei viittaa minuun, E-naiseen. En ole kirjoittanut ainoatakaan viestiä tänään 08.10./ vauva.fi - alustalla.
En myöskään K+ puolella eilisen 'Iltaa' -alkavan kommenttini jälkeen, joka oli vastaus minua kosk. viestiin paikkakuntalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
En laita muita rajoja kuin että mun vapautta ei saa rajoittaa. Jos joku yrittää, musta näkyy nopeasti vain perävalot. Kaikki muu on aika lailla sallittua.
Kahlehtisin makuuhuoneeseen, etenkin sunnuntaista keskiviikkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elli?
'Elli-opettaja' ei viittaa minuun, E-naiseen. En ole kirjoittanut ainoatakaan viestiä tänään 08.10./ vauva.fi - alustalla.
En myöskään K+ puolella eilisen 'Iltaa' -alkavan kommenttini jälkeen, joka oli vastaus minua kosk. viestiin paikkakuntalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta silti olisi hyvä välttää tylyyttä/epäkunnioittavaa käytöstä, paitsi jos toinen on sen ehdottomasti ansainnut omalla käytöksellään.
Sinäkö teet sen tulkinnan tai arvion, milloin kukakin on mitäkin ansainnut? Oletko tullut ajatelleeksi, että vastaanottimessa olla myös olla virittämisen varaa?
Sivust
Typerintä on itkeä sellasen ihmisen vuoksi, joka ei välitä paskaakaan sun kyyneleistä.
Ei vaan sinun pitää ottaa Pirjo Riippu Riitta rautakanki pois perseestäsi. Kasvaa aikuiseksi ja lopettaa internetissä pelleily palstahahmojen kanssa.