Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 2024 osa 2
Kommentit (55805)
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaisin täällä on aina kaipaajien kuonasakki paikalla. Kaikki edes jollain tavalla onnellisessa tilanteessa olevat viettävät näet pyhäpäivää perheidensä ja rakkaidensa parissa, harrastavat jotain tmv. Vain kaikkein onnettomimmat ovat täällä tähän aikaan. Ehkä siksi on jankkausta yli-ikäisten perhehaaveista, varattujen kaipuusta ja avioliitosta. Kaikki asioita, jotka ovat mahdottomia täällä olijoille.
Älä yleistä. Ainakin neljä edellistä sunnuntaita ovat minulla olleet tapahtumarikkaita enkä ole viettänyt niitä yksin.
Tänään tälläistä ja menkatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gallup: Mitkä asiat kiinnostavat eniten kumppanikandidaatissasi? Listaa ja kuvaile niin monta kuin haluat.
Mitä kumppaniehdokasta? Aivan kuin kenelläkään tänne kirjoittavalla olisi sellainen. 😁
Olen yksi heistä, kenellä niitä ehdokkaita riittää, ja yksi heistä, kuka ei halua enää parisuhdetta.
Niinpä niin. Kaipaatko ystävää vai lemmikkiä sitten?
Eli täällä ei saa kaivata ihmistä, jos ei halua hänen kanssaan parisuhteeseen? Voi ny vattu teidän kanssa.
Saat kaivata. Mutta totuttaudu siihen ettei kanssakeskustelijoilta saatu palaute ole usein kovin positiivista.
Ja neuvomaan sinuakin tullaan aina, vaikka et neuvoja kysyisi tai haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se oli kaikkien itsensä päätettävissä, ajatteleeko jotain muuta, eroaako tai pettääkö. Sama mitä joku palstalle kirjoitteleva moralisaattori tai jeesus-hörhö on mieltä. Siitä voidaan jankata ikuisuuksiin asti, että mikä on objektiivisesti oikein, mutta loppupeleissä moraali on melko elävä käsite.
Tämähän se alkuperäinen pointtikin oli, ettei varaus mitenkään ketään miltään estä, kaikki on omaa valintaa ja päätös ihmisellä itsellään. Mutta tämä yksi nyt haluaa taas jankuttaa aiheen vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerrankin ihastun näin kovaa niin miksi hän on varattu.
Mä tulen särkymään tästä
No koska joku muukin ihastui kovaa ja ehti ensin. Eihän siinä, jos hän itse tykkää sinusta enemmän niin eroaa varmasti. Jos ei, niin ei. Ei sillä varauksella siis sinänsä yhtään mitään estävää merkitystä ole.
Kyllä se estää. Joillekin avioliitto tarkoittaa pysyvyyttä. Pieniä ihastuksia voi tulla ja mennä, mutta rakkaus pysyy. Sivusta
Kun rakastaa ja on rakastunut, ei niitä ongelmaksi ja kaipaukseksi muodostuvia ihastuksia tai rakastumisia oikein pääse pahemmin syntymäänkään. Ongelmaa ei siis synny eikä tule mitään mitä ratkoa. Jos kovasti noin taas käy, kyseenalaistaisin vahvasti tunteeko kumppania kohtaan rakkautta vai sittenkin valikoimaa joitakin muita tunteita, joita yhdessä luulee rakkaudeksi. Sivusta myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gallup: Mitkä asiat kiinnostavat eniten kumppanikandidaatissasi? Listaa ja kuvaile niin monta kuin haluat.
Mitä kumppaniehdokasta? Aivan kuin kenelläkään tänne kirjoittavalla olisi sellainen. 😁
Olen yksi heistä, kenellä niitä ehdokkaita riittää, ja yksi heistä, kuka ei halua enää parisuhdetta.
Mullakin ollut aina ottajia ihan liiaksi asti. Vain yksi kiinnostaa, mutta se juttu on kesken. Eri
Vierailija kirjoitti:
"Ei ihmiset muutu"
Jaa, itse olen kyllä täysin eri ihminen, kuin mitä olin 10 vuotta sitten. Jotkut tietysti tallaavat samoja polkuja hamaan tappiin.
Mä en ole täysin eri ihminen, mutta en nyt samakaan. Some muistutteli jostain tasan 11 vuotta sitten julkaistusta kuvasta jonka myötä muistin kenen kanssa mulla oli silloin kuvan ottamisen aikoihin juttua, ja mietin vaan että ei kyllä millään tavalla kiinnostaisi sellanen ihminen enää :D No ei kiinnostanut silloinkaan kahta viikkoa kauempaa, mutta ei mitään mahdollisuutta nykyään edes sille, että lähtisin kahtakaan viikkoa hengaamaan sellaisen tyypin kanssa. Ei hän siis mitenkään kauhistuttava ihminen ollut tai ole (törmäsin häneen viime vuonna), mutta minulle vaan totaalisen epäkiinnostava eikä yhtään sen tyyppinen, mikä sytyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Kaipaatko ystävää vai lemmikkiä sitten?
Eli täällä ei saa kaivata ihmistä, jos ei halua hänen kanssaan parisuhteeseen? Voi ny vattu teidän kanssa.
Saat kaivata. Mutta totuttaudu siihen ettei kanssakeskustelijoilta saatu palaute ole usein kovin positiivista.
Ei minua teidän neuvot kiinnosta, sen verta ihmisiä tavannut vuosien saatossa ja kuullut heidän viisauksiaan. Siinä varmaan iso syy sille, miksi niitä kumppaniehdokkaita riittää, kun tiedän mitä olen ja elän sen mukaisesti.
Tietysti, tiedän myös miten paljon täällä niitä ihmisiä, kenen pakko antaa oma iloinen mielipiteensä joka asiaan ja se on ihan ok, jos heillä ei ole parempaa tekemistä ja voin viihdyttää heidän tylsää elämäänsä edes hetkisen.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaisin täällä on aina kaipaajien kuonasakki paikalla. Kaikki edes jollain tavalla onnellisessa tilanteessa olevat viettävät näet pyhäpäivää perheidensä ja rakkaidensa parissa, harrastavat jotain tmv. Vain kaikkein onnettomimmat ovat täällä tähän aikaan. Ehkä siksi on jankkausta yli-ikäisten perhehaaveista, varattujen kaipuusta ja avioliitosta. Kaikki asioita, jotka ovat mahdottomia täällä olijoille.
Kirjoititko just itsestäs?
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on 30+ ja naimaton, hänellä on luonteessa varmasti jotain vikaa. Kaikki hyvät viedään jo nuorena, 20 - 25-vuotiaina. Neljän kympin jälkeen jäljellä on enää totaalisen sekopäisiä yksilöitä, hulluja kissanaisia, joiden elämänsisältö on vouhkaaminen jostain hiilijalanjäljistä ja sateenkaariliitoista. Miehet ovat tässä mielessä järkevämpiä sinkkuinakin. Miesten ongelma on, että yksinolo passivoi heidät melko nopeasti. Kolmikymppinen ikisinkkumies voi olla jo täysin syrjäytynyt ja komeroitunut, vaikka olisi alunperin ollut ihan fiksu ja hyväsydäminen. Onnistumisten ja arvostuksen puute lamaannuttaa miehen.
Eli 30+ naisessa on vikaa, jos hän on naimaton ja 30+ mies on syrjäytynyt ja saamaton, jos hän on naimaton? En tiedä, olenko koskaan kuullut tyhmempää väittämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset oikeastaan eroa liian helposti vaan menee yhteen liian helposti. Katsotaan vähän läpi sormien asioita, jotka sisimmässä tiedetään ongelmaksi tai ei aidosti tutustuta toiseen. Pelätään yksin jäämistä ja otetaan vaan se joka huolii. Sitä sitoutumista pitäisi harkita tarkasti.
Puhut helposti yhteen menemisestä universaalina totuutena, mitä se ei todellakaan ole. Jotkut ihmiset ei päädy kenenkään kanssa yhteen, vaikka onkin halua löytää kumppani. Historian aikana ollut monia ihmisiä kenellä se tapahtunut saman tien ja tulevaisuudessa niitä ihmisiä tulee olemaan edelleen.
Mitä katson monia eronneita pareja, ei näiden olisi koskaan pitänyt edes mennä yksiin. Karu tosiasia.
&nbs
Ei ihmiset muutu, ekoina vuosina jaksetaan vaan esittää vähän parempaa. Sitten kun ei enää jakseta, todellinen luonne tulee esiin ja elämä ei enää sujukaan. Pitäisi olla täysin rehellisesti oma itsensä alusta asti, kaikissa tilanteissa, molempien, jotta sitä yhteensopivuutta voi aidosti tutkia.
Voin puhua omasta puolestani.keski-ikäisenä en todellakaan ajattele samoin monista asioista kuin nuorena.Joitakin asioita olisin tällä tietämyksellä tehnyt toisin nuorempana.
Eli ainakin minä olen muuttunut eikä ole tarvinnut esittää mitään ikinä.
sivust
Vierailija kirjoitti:
Lol, jollakin munkin pitää työpäivä saada kulumaan. Vaikka olisin naimisissa asti niin olisin töissä pyhäpäiviä, sellaista tää vuorotyöelämä on. Sulla on varmaan kapein tietämäni käsitys ihmisen elämästä, jos vaihtoehdot on noi :D elätkö tynnyrissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Ainakin neljä edellistä sunnuntaita ovat minulla olleet tapahtumarikkaita enkä ole viettänyt niitä yksin.
Tänään tälläistä ja menkatkin.
Ja kello vasta 13:30, päivä vielä edessä. Ihmiset myös skippaa tapahtumia, esim. itseäni huvitti kun viikko-pari sitten täällä joku lesosi olleensa sängyssä menestyvienkin ihmisten kanssa ja piti sitä ilmeisesti meriittinä, ja itse samaan aikaan skippasin yhdet bileet joihin oli kutsuttu, kun en jaksanut niitä ihmisiä eikä ollut yhtään fiilistä olla niiden seurassa. Nuo kyseiset, välttelemäni ihmiset joiden seuraa en oikein jaksa on siis niitä nk. menestyjiä ja paikalla olisi ollut mm. omien alojensa huippuja, miljonääriä yms.
Et ole ainoa joka näkee muista sellaisia asioita. Oman navan tuijottelijat kuvittelevat, ettei sellaisia asioita näe, koska ovat koko ikänsä tuijottaneet vain omaa napaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on 30+ ja naimaton, hänellä on luonteessa varmasti jotain vikaa. Kaikki hyvät viedään jo nuorena, 20 - 25-vuotiaina. Neljän kympin jälkeen jäljellä on enää totaalisen sekopäisiä yksilöitä, hulluja kissanaisia, joiden elämänsisältö on vouhkaaminen jostain hiilijalanjäljistä ja sateenkaariliitoista. Miehet ovat tässä mielessä järkevämpiä sinkkuinakin. Miesten ongelma on, että yksinolo passivoi heidät melko nopeasti. Kolmikymppinen ikisinkkumies voi olla jo täysin syrjäytynyt ja komeroitunut, vaikka olisi alunperin ollut ihan fiksu ja hyväsydäminen. Onnistumisten ja arvostuksen puute lamaannuttaa miehen.
Hei leskiäkin on ja vaikeista suhteista eronneita. Ei kaikki juuri sillä hetkellä sinkut ole mitään yksinäisiä erakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Mut olisi monikin mies mielellään vienyt, mutta en halunnut, lukuisista eri syistä. Oli muita juttuja ajateltavana enkä halunnut myöskään ruveta synnyttelemään tenavalaumaa.
Itke sitten yksin CV kourassasi seuraavat 30 vuotta. Ne muut jutut, siis ura, lämmittävät varmaan paljon siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset oikeastaan eroa liian helposti vaan menee yhteen liian helposti. Katsotaan vähän läpi sormien asioita, jotka sisimmässä tiedetään ongelmaksi tai ei aidosti tutustuta toiseen. Pelätään yksin jäämistä ja otetaan vaan se joka huolii. Sitä sitoutumista pitäisi harkita tarkasti.
Puhut helposti yhteen menemisestä universaalina totuutena, mitä se ei todellakaan ole. Jotkut ihmiset ei päädy kenenkään kanssa yhteen, vaikka onkin halua löytää kumppani. Historian aikana ollut monia ihmisiä kenellä se tapahtunut saman tien ja tulevaisuudessa niitä ihmisiä tulee olemaan edelleen.
Mitä katson monia eronneita pareja, ei näiden olisi koskaan pitänyt edes mennä yksiin. Karu tosiasia.
&nbs
Ei ihmiset muutu, ekoina vuosina jaksetaan vaan esittää vähän parempaa. Sitten kun ei enää jakseta, todellinen luonne tulee esiin ja elämä ei enää sujukaan. Pitäisi olla täysin rehellisesti oma itsensä alusta asti, kaikissa tilanteissa, molempien, jotta sitä yhteensopivuutta voi aidosti tutkia.
Tämä tässä näin. Rehellisyys, sellainenkin mikä harmittaa toista kun et elä ja toimikaan hänen haluamallaan tavalla, kantaa pitkälle. Rakentava ja oleellinen pettymysten tuottaminen kantaa pitkälle. Sen sijasta että myisi itsensä hetkellisen kivan tunteen takia tai siitä helpotuksesta ettei tarvitse ottaa muiden negatiivisia tunteita vastaan. Pelottavaa voi olla pysyä itselleen totena, mutta se estää tehokkaasti huonosti toisilleen sopivien päätymistä yhteen. Piilottelulla ja vääränlaisella miellyttämisellä päädytään vain onnettomuuteen ja jatkuvaan konfliktiin. Joko sisäiseen tai ulkoiseen. Päädytään näihin kulisseihin ja onnettomiin liittoihin, joissa kumpikin on iloton tai yksi osapuoli saa kaiken eläen unelmaansa ja yksi antaa kaiken kärsien valheessa elämisestään ja esittämisen eroosion syöden häntä elävältä. Sivu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli 30+ naisessa on vikaa, jos hän on naimaton ja 30+ mies on syrjäytynyt ja saamaton, jos hän on naimaton? En tiedä, olenko koskaan kuullut tyhmempää väittämää.
Niin se silti on. Mies on yksin siksi, etteivät naiset häntä huoli. Naiset ovat yksin siksi, etteivät kelpuuta ketään niistä, jotka häntä haluavat. Etkö ole huomannut, miten täällä tänäänkin naiskaipaajat vakuuttelevat, miten heillä olisi ottajia vaikka kuinka, mutta haluaisivat vain sen yhden, yleensä varatun? Eivät täällä miehet sano, että olisi minulle ottajia vaikka kuinka paljon, mutta muut jutut ovat vaan kiinnostavampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Mut olisi monikin mies mielellään vienyt, mutta en halunnut, lukuisista eri syistä. Oli muita juttuja ajateltavana enkä halunnut myöskään ruveta synnyttelemään tenavalaumaa.
Itke sitten yksin CV kourassasi seuraavat 30 vuotta. Ne muut jutut, siis ura, lämmittävät varmaan paljon siinä vaiheessa.
Miksi itkisin? Jos itkenkin niin ihan muista syistä. Ei ura ole mulle erityisen tärkeä, kunhan saan toimeentulon hankittua kohtuullisella tavalla. Ne asiat mitkä kiinnostaa noin muuten, ne ei valitettavasti taida olla rahasampoja mutta ei se mitään. Tässä on hyvät saumat onnelliseen suhteeseen, lapsia en tartte. Monet niistä, jotka pariutui kunnolla ennen 30v on jo eronneet, joten.. .
Ihmiset muuttuu vai ihmiset vaan oppii tuntemaan itsensä? ..