Mainostenjakaja palkka
Moikka!
Meillä teini olisi kiinnostunut kotipiirijakajan hommista Suomen Suoramainonta Oy:llä ja tekikin jo hakemuksen.
Olisiko täällä joku, joka voisi kertoa, kuinka paljon siitä oikeasti saa palkkaa? Jakopäivä on keskiviikkoisin, ja heidän sivuillaan kerrotaan, että keskimääräinen palkka on 30-200 euroa/kk jakopiirin koosta ja mainosten määrästä riippuen.
Kysyisinkin, että jos jakopiiri on vaikka n. 300 taloutta, kuinka paljon siitä suurinpiirtein saa palkkaa/kk? Saako edes satasta? Tuo olisi jo tosi kiva ylimääräinen kuukausitienesti. Toisaalta, jos siitä saa tyyliin 30-50 e/kk, niin tuntuu jo vähän riistolta. Siinä on kumminkin ennen varsinaista jakamista aika paljon sitä lajitteluhommaa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mutta tuttu nuori jakoi mainospostia niin että jakopävät olivat ke ja la, sai kuukaudessa korkeintaan 100 e. Jo mainosten lajittelu vei tunteja per jakopäivä joten ei siinä palkoille pääse. Ystäväni on ollut tuollaisessa firmassa toimistohommissa ja ihmetteli ääneen et miten on laillista teettää työtä tuollaisilla palkoilla.
Joo no tätä vähän pelkään, että on ihan orjahommaa.
Ap
Kannattaa tehdä se mainosten lajittelu suoraan siinä oman rapun edessä ja lähteä jakamaan samantien. Lajittelu on kohtuuttoman työlästä jos ensin kannat mainokset kotiisi lajitteluun.
Itse kannoin kasaantaitettavan pöydän alas. Lajittelin rapullisen mainoksia ja kävin jakamassa, palasin lajittelupöydälle ja toistin saman. Talvella lumisateessa pakkasella ei ollut kivaa hommaa, mutta tämmönen lajittelu nopeutti hommaa varmaan 200%
Okei, kiitos vinkistä!
Haluaisitko vielä kertoa, kuinka monta kertaa viikossa jaoit ja kuinka paljon nettosit kuussa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiitos vinkistä!
Haluaisitko vielä kertoa, kuinka monta kertaa viikossa jaoit ja kuinka paljon nettosit kuussa?
Ap
Siis tämä kysymys tarkoitettu vastaajalle nro 3.
Ap
Saa siinä hyvää liikuntaa ja paskaset vaatteet, jotka ei puhtaaksi enää lähde. Rahaa sillä ei tienaa.
Joskus muksuna jaettiin urheiluseuran mainoksia, niin keksittiin laittaa joka postiluukkuun 100 samaa mainosta. Sai nopeammin homman pois käsistä.
Ei tarvinnut toiste osallistua tähän puuhaan.
Tulihan siitä jälkeenpäin vähän sanomista 🤭
Vähän ikäviä kokemuksia täällä.
Oisko jollakin vinkata jotain muuta hommaa, jolla teini voisi tienata vaikkapa sen ylimääräisen kuukausisatasen? Tuntuu olevan niin kovasti tuota rahanmenoa hällä kesätöiden jälkeenkin. Kotoa saa viikkoraha summan x, siihen kuuluu tietyt kotityöt, jotka hoidettava tai muuten ei rahaa tipu. Naapureille on ruohonleikkuuhommia tehnyt pientä korvausta vastaan, mutta syksy tulee ja nekin kohta loppuu.
Ap
Minä jaoin joskus kerran viikossa n.300 taloutta ja siitä sai suunnilleen satasen kuussa. Joskus pari kymppiä enemmän tai vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Minä jaoin joskus kerran viikossa n.300 taloutta ja siitä sai suunnilleen satasen kuussa. Joskus pari kymppiä enemmän tai vähemmän
Kiitos, no tää olis kyllä hyvä!
Ap
Kannattaa vaan ottaa iso alue ja heittää mainokset suoraan lehtikeräykseen. Ei siinä välttämättä kovin montaa palkkaa ehdi saamaan, mutta jotain kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä valehtelet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä tuota usko
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaan ottaa iso alue ja heittää mainokset suoraan lehtikeräykseen. Ei siinä välttämättä kovin montaa palkkaa ehdi saamaan, mutta jotain kuitenkin.
Ite vien keskelle pihaa ja laitan lapun, että saa ottaa.
Meidän lapset jakoivat kukin vuorollaan yhteensä yli kymmenen vuoden ajan. Minä ja mies autettiin. Kiinni oltiin hommassa joka ikinen keskiviikko ja lauantai, lomia ei pidetty. Kaikki saatiin hyvin liikuntaa ja lapset ihan mukavat rahat, joista säästivät ulkomaanmatkoja. Jakoalue oli kyllä enimmillään yli 1000 taloutta. En enää tarkkaa summaa muista, kun siitä on jo viisi vuotta, kun lopetettiin, mutta alle satasen ei jäänyt kertaakaan edes silloin, kun jakoalue oli vain n. 300 taloutta. Nykyään on palkka varmaan enemmän, mutta jos on vain kerran viikossa jako, niin sitten taas ei niin paljoa nettoa. Mainosten niputtaminen oli kurjempaa kuin itse jakaminen, mutta rutiinilla sekin hoitui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä tuota usko
No en kyllä ihan heti keksi, mikä motiivi jollakin olis tulla tähän ketjuun tämmöstä valehtelemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapset jakoivat kukin vuorollaan yhteensä yli kymmenen vuoden ajan. Minä ja mies autettiin. Kiinni oltiin hommassa joka ikinen keskiviikko ja lauantai, lomia ei pidetty. Kaikki saatiin hyvin liikuntaa ja lapset ihan mukavat rahat, joista säästivät ulkomaanmatkoja. Jakoalue oli kyllä enimmillään yli 1000 taloutta. En enää tarkkaa summaa muista, kun siitä on jo viisi vuotta, kun lopetettiin, mutta alle satasen ei jäänyt kertaakaan edes silloin, kun jakoalue oli vain n. 300 taloutta. Nykyään on palkka varmaan enemmän, mutta jos on vain kerran viikossa jako, niin sitten taas ei niin paljoa nettoa. Mainosten niputtaminen oli kurjempaa kuin itse jakaminen, mutta rutiinilla sekin hoitui.
Kiitos asiallisesta ja kunnollisesta vastauksesta 😊.
Ap
On niillä siellä joku työehtosopimus käytössä kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Toinen valehtelija paikalla. Lapsille ei anneta koskaan 1000 taloutta jaettavaksi. Varajakajatkin, jotka ovat aikuisia ja kulkevat autolla eivät yksin tee noin isoa aluetta.
Palkankin valehtelet liian suureksi.
En osaa sanoa mutta tuttu nuori jakoi mainospostia niin että jakopävät olivat ke ja la, sai kuukaudessa korkeintaan 100 e. Jo mainosten lajittelu vei tunteja per jakopäivä joten ei siinä palkoille pääse. Ystäväni on ollut tuollaisessa firmassa toimistohommissa ja ihmetteli ääneen et miten on laillista teettää työtä tuollaisilla palkoilla.