Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vessanpöntön vuoraus

Vierailija
07.02.2007 |

Tuolla hauskassa noloimmat jutut-ketjussa yksi kirjoittaja kertoi raskausaikanaan vuoranneensa vessanpönttöjen istuinosat vessapaperilla yleisessä vessassa käydessään. Raskausaikana hän halusi olla erityisen tarkka hygieniasta.

No, ei siinä mitään, mutta kuinka yleistä tämmöinen vuoraus mahtaa olla? Minä vähän yllätyin kerran, kun hyvä kaverini kävi luonani ja meni asioimaan vessassa, ja ennen oven sulkeutumista ehdin huomata hänen aloittavan heti vessanpöntön vuorauksen. En kehdannut mainita asiasta.

Itse en ole tuommoista vuorausta harrastanut eikä minulla ole koskaan ollut mitään tulehduksia tai tauteja sillä osastolla. Onko siitä vuorauksesta oikeasti hyötyä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse loukkaantuisin kyllä. Taitaa olla joku pakkomielle kun kyläpaikassakin täytyy vuorata. Ilmankos joku viipyy aina 5 min kusella. Enemmän se bakteereja saa siitä vuorauksesta kun käsin hipelöi pöntön reunaa.

Vierailija
2/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva vaarallinen tauti tarttuu takamuksen ehjän ihon kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn jossain julkisessa käymälässä. Ällöä se on paljaalla pyllyllä istua siinä missä sadat muut ennen mua:/ Mutta en mä vuoraa silloin, ku käyn kavereilla tai sukulaisilla kylässä.

Vierailija
4/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset olen opettanut samoin.

Vierailija
5/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskette kuitenkin yleisten tilojen ovenkahvoihin paljain käsin?

Vierailija
6/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän te saatte pöpöjä käsiinne kun siinä vuorailette, hölmöt!

Vierailija
7/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole hyödyntänyt tätä markkinarakoa. Valmiit, kertakäyttöiset vessanpöntön vuorauspaperit... ja ekoihmisille omat, pestävät :-)

Vierailija
8/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kas kun ei kukaan

ole hyödyntänyt tätä markkinarakoa. Valmiit, kertakäyttöiset vessanpöntön vuorauspaperit... ja ekoihmisille omat, pestävät :-)

Vierailija
9/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse loukkaantuisin kyllä. Taitaa olla joku pakkomielle kun kyläpaikassakin täytyy vuorata. Ilmankos joku viipyy aina 5 min kusella. Enemmän se bakteereja saa siitä vuorauksesta kun käsin hipelöi pöntön reunaa.

Monilla tutuilla on niin siivottomat ja suorastaan saastaiset vessat, ettei tulisi mieleenkään istua suoraan heidän pönttöjensä reunalle. Eikä siinä, että laittaa muutaman palan paperia alle todellakaan tarvitse käsin koskea pöntön reunaan.

Vierailija
10/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos julkisessa vessassa pelottaa istua, ni en istu. nostan kaikki laverit yl;s ja kusen ilmasta.

Vierailija
11/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mistä olen tavan oppinut, mutta pienestä pitäen näin olen oppinut toimimaan.

Olen hämmästynyt etteivät muut toimikaan samoin..

Vierailija
12/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vuoraan kyllä julkisissa sen rinkulan paperilla, eikä siinä nyt kädet likaannu sillä en koske mihinkään rinkuloihin ollenkaan. Vaan sellaiset pitkä paperipalat rinkulan päälle ja varovasti kun istuu niin ne ei kerkeä tippua lattialle.

Vierailija
13/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajutkaa nyt, että saatte miljoonasti enemmän pöpöjä jo pelkästään siitä, että käytte kaupassa tai bussissa, avaatte ovia (kesäkuumalla tuskin hanskat kädessä) ja hipelöitte kaupassa tavaroita joita SADAT muut ennen teitä.

Vierailija
14/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaveriani huolestutti erityisesti mahdolliset bakteerit ja niitähän ei näe. Ehkä vähän loukkaannuin, mutta en kehitellyt siitä asiasta mitään draamaa. Jäipähän kuitenkin mieleen.

Itse menettelen pahassa paikassa samalla tavalla kuin metallimude.

ap

Vierailija
15/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse asiaan, mä vuoraan nimen omaan julkisissa vessoissa pöntön... Joo tiedän, että se on hölmöä, mutta kuten joku sanoi, se on enemmän psykologinen juttu! Ikinä kylässä en vuoraa, luotan kyllä että kaverit ja suku pitää vessansa puhtaina!

Mutta jotenkin vaan jossain mäkkärin kuselta haisevassa vessassa ei tee mieli istua suoraan pöntölle. En minä mitään bakteereita pelkää, en vaan tykkää ajatuksesta että mun reisiini tulee jonkun muun kusta!

Vierailija
16/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en tiedä mistä olen tavan oppinut, mutta pienestä pitäen näin olen oppinut toimimaan.

Olen hämmästynyt etteivät muut toimikaan samoin..

Ajatelkaa kesäisin, kun reissaatte kotimaassa (ulkomaista nyt puhumattakaan, huh), pysähdytte vaikka ABC-asemalle vessakäynnille, ja ennen teitä vessassa on ehtinyt käydä bussilastillinen sloboja. Tulos: kusta on ihan joka paikassa, lattialla, pönttöjen reunoilla jne, pönttöihin ei vissiin ole osunut lainkaan, vessapaperit on nyysitty jne. Tuleeko mieleen istua pöntölle suoraan?

Ensimmäiseksi hakemaan henkilökunnalta lisää vessapaperia, jolla voi suojautua itähoratsujen bakteerikantaa vastaan.

Vierailija
17/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mulle missä tehdään niin? Ei kyllä tuolla reissun päällä, kun käydään huoltiksilla wc:ssä, ni niitä pestä 4 kertaa päivässä:) Tai leffa-teattereissa tai kahviloissa:)

Mulle on äiti opettanut tän tavan ja aion kyllä opettaa omille lapsilleni. Sitä paitsi en koske kädellä siihen pönttöön, ku paperisiivun sivautan siihen ja istahdan paprun päälle:) Sit pesen kädet ja hana kuuluu sulkea niin, että käsien kuivaus paperi jää käden ja hanan väliin ja sitten vielä paperi tiukasti kädessä avataan ovet:)

T: 4

Vierailija
18/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanat ja ovenkahvat nyplätään sit ihan avokäsin.... ja sit mennään syömään tai kaivellaan nenää.

Mukavuus näkökohta siinä tietty on että ei tartte toisten kusien jäljiltä istua

Vierailija
19/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla osuu siihen reunaan ainoastaan jalat!

Vierailija
20/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koske sormenpäällänikään vessanpyttyyn. Lapselleni olen opettanut samoin. Jos istut paljaalle renkaalle, voit saada vaikka edellisen asoijan satiaiset, jos huono tuuri on. Oksettavaa istua paljaalle renkaalle..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi