Suurimmalla osaa ihmisistä ei ole mitään "uraa", vaan sama tylsä työ, huono palkka ja työnantajan minuuttiaikataulu.
Silti monet nimittää työtään "uraksi", vaikka kyseessä on tavallinen työpaikka.
-Uraa tekevät pörssiyhtiöiden toimarit ja muu johto yms.
Kommentit (35)
Tosi harvassa työssä ylennytään eli luodaan uraa ja ainoat palkankorotukset on yleiskorotukset jotka tulee parin vuoden välein ja ne on luokkaa 10e/kk palkkaa lisää nettona.
Vierailija kirjoitti:
Siksi se ei ole mikään onni ja autuus lastenhoidon sijaan naiselle päästä lukuhihnan varteen "tekemään uraa." It never was.
On monia naisia, jotka tekevät "urallaan" mukavasti rahaa. Maailman vanhin ammatti.
Olen kaivanut ojia 20 vuotta ja hyvää uraa on tullut tehtyä
Vierailija kirjoitti:
Tosi harvassa työssä ylennytään eli luodaan uraa ja ainoat palkankorotukset on yleiskorotukset jotka tulee parin vuoden välein ja ne on luokkaa 10e/kk palkkaa lisää nettona.
Ne, jotka luovat uraa, tunnistaakin siitä, etteivät he pysy montaa vuotta samassa työssä.
Minulla ei ole uraa, mutta sama työ ,josta pidän, ihan hyvä palkka ja aikataulunkin saan pääasiassa itse määritellä. Enkä halua muuta ammattia. Tätä voin tehdä vielä sen 20v ,että olen eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaivanut ojia 20 vuotta ja hyvää uraa on tullut tehtyä
Elämäntyö.
Itse arvostan nimenomaan tärkeän työn yekijöitä, joita ilman ei mikään toimi. Akateemisia ylikoulutettuja huuhaaihmisiä on liikaa, kukaan ei huomaisi eikä huomaakaan, jos jättävät "työnsä" tekemättä. Siis sen taaon humpuuki-ihmisiä on paljon, jotka tutkivat että onko vesi märkää, tai jauhavat omista visioistaan, kuten joku puupää mika aaltola. Tollasia "uraohjuksia" ei kyllä kukaan tarvitse yhteiskunnan pyörimiseen. Sensijaan roskakuskit, palveluammatit, hoitityö, käsityöammatit, nämä on vain niitä joita ilman tämä homma ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka luovat uraa, tunnistaakin siitä, etteivät he pysy montaa vuotta samassa työssä.
Ei pelkästään työpaikkaa vaihtamalla voi luoda uraa vaan kyllä se vaatii myös koulutusta eli kouluja pitää käydä.
Vierailija kirjoitti:
Itse arvostan nimenomaan tärkeän työn yekijöitä, joita ilman ei mikään toimi. Akateemisia ylikoulutettuja huuhaaihmisiä on liikaa, kukaan ei huomaisi eikä huomaakaan, jos jättävät "työnsä" tekemättä. Siis sen taaon humpuuki-ihmisiä on paljon, jotka tutkivat että onko vesi märkää, tai jauhavat omista visioistaan, kuten joku puupää mika aaltola. Tollasia "uraohjuksia" ei kyllä kukaan tarvitse yhteiskunnan pyörimiseen. Sensijaan roskakuskit, palveluammatit, hoitityö, käsityöammatit, nämä on vain niitä joita ilman tämä homma ei toimi.
Nykyisin ollaan menty metsää siinä kun palkan määrittää koulutustaso eikä se kuinka tuottavaa työtä tekee tai kuinka vaativaa työtä tekee. Tämän takia juurikin meillä on aivan liikaa korkeakoulutettujen virkoja mitkä syö vain kuormasta eli työn tuottavuudesta. En tarkoita sitä että kaikki korkeakoulutetut ja niiden työt on turhaa.Hyvin usein vielä nuo turhat korkeakoulutetut on töissä julkisella puolella eli heidän palkka maksetaan verorahoista. Yksityisellä puolella ei ihan niin paljoa turhia ole.
Ap:n listaan lisäisin vielä, että pieni mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi se ei ole mikään onni ja autuus lastenhoidon sijaan naiselle päästä lukuhihnan varteen "tekemään uraa." It never was.
On monia naisia, jotka tekevät "urallaan" mukavasti rahaa. Maailman vanhin ammatti.
Yhtä paljon on myös miehiä jotka tekee samaa. Heistä ei usein puhuta niin arvostavasti, vaikka pitäisi. Heillä on todella tiukka ura ja kovat työpäivät.
Miksi miehiä ei koskaan savusteta töistä, ei vaikka kuinka umpisurkeita olisivat? Koska kukaan ei ole heille kateellinen? He eivät ole seksikkäitä eikä kukaan heitä halua? Kukaan ei ole heistä kiinnostunut? Lehdet eivät myy niillä tarinoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä paljon on myös miehiä jotka tekee samaa. Heistä ei usein puhuta niin arvostavasti, vaikka pitäisi. Heillä on todella tiukka ura ja kovat työpäivät.
Miksi kukaan ei kadehdi miesten palkkoja? Umpitylsiä, kukaan ei kiinnostu? Koska he ovat rumia eikä kukaan heitä halua?
Aika moni yhtiö näyttäisi olevan myynnissä muutenkin
Itse en yleistäisi, että tietynlaiset työt ovat automaattisesti helppoja ja mukavia. Ihmiset ovat erilaisia, pitävät eri asioista ja kokevat asiat eri tavoin.