Oon ollut töissä terminaalissa (Matkahuolto ja Postnord), ja ihmetyttää kyllä, miksi ihmiset lähettää esim. kirjekuoria noiden palvelujen ka
Ne kirjekuoret laitetaan ihan samoihin väljäreikäisiin standardimallisiin häkkeihin kuin 40kg painavat laatikot, niin on suuri riski sille, että ne vaurioituvat ja tipahtelevat häkkien rei'istä läpi. Lisäksi häkkeihin lastattavat paketit tulee valtavalla ryminällä alas ränneistä, jolloin ne tipahtelevat usein alas liukuhihnalta, ja vähänkään pienemmät paketit helposti häviävät.
En myöskään lähettäisi noiden palvelujen kautta mitään vähänkään helpommin särkyvää juurikin em. syystä. Vaikka työntekijät olisivatkin varovaisia pakettien kanssa, niin siinä toimitusketjussa on lukuisia vaiheita, joissa tuollainen paketti vpi rikkoutua.
Kommentit (9)
Postin kautta lähetettävä kirje maksaa 10e, mutta sama kirje pakettina maksaa puolet vähemmän ja se kannetaan kotiin asti. Eikö elämä ole ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Postin kautta lähetettävä kirje maksaa 10e, mutta sama kirje pakettina maksaa puolet vähemmän ja se kannetaan kotiin asti. Eikö elämä ole ihmeellistä?
Ja tuolla 10€ maksulla saa vastineeksi kadonneen kirjeen tai ainakin sen tuleminen kestää suhtettoman pitkään.
Kiitos, tämä oli hyödyllinen tieto.
Mulle on tullut onneksi ehjänä. Mutta tuo tieto olisi hyvä saada verkkokauppiaille, miten tiedottaa heidät. Itse tilaan usein paketin muodossa, mutta kauppias saattaa joskus valita kuoren, joskin se tulee silloin kai postin kautta. Matkahuollon suhteen kaupat tarjoavat aina vain paketin, ei kuorta yleensä? Ellei ole muu palvelu? Olisko ne postin kuoria silti, koska itä-suomessa on posti ja matkahuolto joskus samassa.
Särkyvää ja rikkoutuvaa tilataan usein. Pitäisikö paketteihin kauppiaan merkitä selvemmin kristallit, lasit, yrtit ja särkyvät??
Postnord taitaa antaa pakettia vaihtoehdoksi myös verkkokaupassa? Ellei kauppiaat itse lähettele säästääkseen niitä pehmustettuja kuoria.
Jos on tehty kuljetussopimus vain yhteen firmaan
Pakettina kulkee nopeammin perille kuin postin kirjeenä
Oletko koskaan lähettänyt tai vastaanottanut Postin kautta mitään? Eikö vastaus ole ilmiselvä?