Muutin länsirannikolta Itä-Suomeen ja tuntuu oudolta kun täällä melkein kaikilla ikäisilläni on jo vanhemmat kuolleet
Monella syy ollut sydänperäinen. On täällä kyllä väki silmämääräisestikin ylipainoisenpaa ja tupakoidaan + käytetään viinaa enemmän.
Kommentit (307)
Itsellä vahvat geenit idässä. Kaikki sukulaiset ovat eläneet yli 80-v. Pitäisikö elää yli satavuotiaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä vahvat geenit idässä. Kaikki sukulaiset ovat eläneet yli 80-v. Pitäisikö elää yli satavuotiaaksi?
////
Ei sulla mitään itäisiä geenejä ole. Ruotsalaiset tiedemiehet ovat nyt senkin todistaneet pskapuheeks. Toivotan sulle ja teille ja meille kaikille pitkää ja onnellista elämää !!!
Tyhmyys kuitenkin näyttää olevan vakio.
Suurin osa uskoi valheet " suomalaisten lyhytkalloisuudesta" eikä ikinä kyseenalaistanut jonkun kirkon alaisuudessa puuhavan tyypin rotuteorioita. Todella pelottavaa
Minä en siihen uskonut, vaan otin itse asioista selvää ja perustin ne tiedemiesten tutkimuksiin. En 1800 - luvulla eläneen suomalaisen kirkonmiehen rotuteoriaan.
Että voi olla sivistymätöntä ja takapajuista, mutta itselläni ei olekaan ollut kauhean korkea käsitys kirkosta. Ihminen voi olla uskossa ilman kirkon jäsenyyttäkin.
Huolestuttavaa sekin, että tieto laahaa jäljessä noin 150 vuotta, koska mammoille nuo hullut jutut menevät vieläkin täydestä
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen Verkkolehdessä on tänään suuri uutinen: ruotsalaiset tutkijat totesivat, että teoria suomalaisten lyhytkalloisuudesta oli valhe.
He totesivat, että muuttoliike Suomen alueella on ollut niin suurta, että mitään eroja ei ole.
Kallot palautetaan Suomeen
Kiitos kunnollisille ja rehellisille ruotsalaisille, veljeskansalleni !
😁
Vierailija kirjoitti:
Suomi oli pelkkää metsää.
Ihmisiä hyvin vähän kuten koko Skandinaviassa. Pohjolassa oli vain viikinkejä.
Ruotsiin alkoi tulla väkeä Euroopasta. Meidän alueemmekin oli Ruotsia. Sursillit tulivat Pohjanmaan rannikolle. Ruotsin kuningas alkoi asuttaa autiota Itä - ja Pohjois - Suomea. Asutusta oli rannikolla ja Pirkanmaa Ym
Hämeessä. Olen aika varma, että se liittyy Viroon. Ikivanha Hämäläinen suku johon kuulun, tuli Baltian kautta Gotlantin. Menivät Varsinais Suomeen josta osa jatkoi Hämeeseen. Varsinais - Suomi
, Pirkanmaa ja Häme katsottiin tuolloin samaksi alueeksi.
🥰
Vierailija kirjoitti:
185/ 189
Äitini ja hänen sukunsa geenit tulevatkin lännestä ja se paljastui tutkijoiden geenitestissä missä selvitettiin suomalaisten geeniperimää liittyen sairauksiin. He tulivat aikoinaan lännestä itään. Jopa saksal. vuokraisäntäni tiesi tämän. Ruotsin kunkku asutti Itä - Suomen siksi, koska halusi suojata alueen venäläisiltä.
Maanpuolustussyyt. Tämä selvisi itselleni kun tutkin sukuani ja ihmettelin ruotsalaisten suurta määrää. Nyt sama asia paljastunut myös isojaon arkistoista. Jengi on ihmeissään. Itse totesin lakonisesti, että tiesin tämän, teitä vain ei kiinnostanut.
En nimittäin ole mikään sukuni lempilapsi, vaan pikemminkin pahis ja syntipukki. Sellaisia ei kuunnella.
.
Vierailija kirjoitti:
No, minun geeniperimäni on idästä, vaikka muualla Suomessa asummekin. Molemmat vanhempani ovat elossa ja hyvinvoivia, ikää heillä 76 vuotta.
Joo ei kaikki kuole niin nuorena. Isä idästä on pian 80-vuotias ja melko huonoilla elintavoilla.
Nuorempi äiti on jo kuollut ja lännestä. Ei juonut ja tupakoinut juuri lainkaan. Eli lähinnä kokeillut kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi länsisuomalaiset aina niin kovasti haukkuvat itäsuomalaisia milloin mistäkin syystä? Oletteko katkeria jostain?
Siitä varmaan et koko Suomi ei ole täynnä svedujen jälkeläisiä vaan jotain mongoloidi-perimäisiä
Keitä ovat mongoloidi-perimäiset?
Tämä viittaa paljon kohuttuun Karolinska Institutetin kallonmittaustutkimukseen, jossa selviteltiin idän kansan kallojen eroavuutta länteen. Kallot palautetaan nyt Suomeen. Hirveä rotututkimus, jossa suomalaisia tulkittiin polveutuvan mongoloideista.
_;---;
Se ei ollut ruotsalaisten keksimä juttu, vaan SUOMALAISEN KIRKONMIEHEN. Tänään oli uutisissa, että ruotsalaiset tutkijat sanoivat, että väitteet suomalaisten lyhytkalloisuudesta EIVÄT pitäneet paikkaansa, koska koko Suomen alueella on ollut niin suuri muuttoliike.
Eli ruotsalaiset tiedemiehet kumosivat suomalaisen kirkon miehen rotuteorian. On siinäkin ollut tiedemies: suomalainen pappi.
Lähde: Kokoomuksen Verkko uutiset 18.8. 2024
Savolainen mummini on 99-vuotias. :)
Automaattikorjaaja korjaa väärin, joten korjaan taas itse. Siis kokoomuksen Verkkouutiset.
Olen puoliksi (itä-)suomalainen, puoliksi englantilainen. Itäsuomalainen puoleni suvusta vaikuttaa olevan terveempi, kun taas englantilaisella puolella enemmän sydänsairauksia ainakin. Silkka anekdootti, mutta mainittakoon. :D
Vierailija kirjoitti:
Savolainen mummini on 99-vuotias. :)
/////
🍀🥰🍀🍀
Vierailija kirjoitti:
Olen puoliksi (itä-)suomalainen, puoliksi englantilainen. Itäsuomalainen puoleni suvusta vaikuttaa olevan terveempi, kun taas englantilaisella puolella enemmän sydänsairauksia ainakin. Silkka anekdootti, mutta mainittakoon. :D
----
Tämä. Toivotan sinulle, teille kaikille ja meille kaikille onnellista ja pitkää elämää!!!
Vierailija kirjoitti:
No, minun geeniperimäni on idästä, vaikka muualla Suomessa asummekin. Molemmat vanhempani ovat elossa ja hyvinvoivia, ikää heillä 76 vuotta.
Oma äitini kuoli älhes yhdeksänkymppisenä, setä 93-vuotiaana, Itä-Suomessa asui koko ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
----
Tämä. Toivotan sinulle, teille kaikille ja meille kaikille onnellista ja pitkää elämää!!!
Kiitos! Samoin! <3
Tähän asiaan on liittynyt 2 erittäin paksua ja törkeää valhetta, jotka on korjattava kiireesti nyt.
1. Kallonmittaus EI ollut ruotsalaisten idea.
Se oli SUOMESSA asuvan kirkkoherran idea.
Ruotsalaiset tutkivat kallot ja totesivat, että
2. Teoria suomalaisten lyhytkalloisuudesta EI pidä paikkaansa. Alueellisia eroja ei edes ole, koska Suomessa on ollut niin suuri muuttoliike.
Asia selvisi ja kallot palautetaan Suomeen.
Olipa häpeällinen keissi suomalaisen kirkonmiehen toimesta.
Kyseinen ukko eli 1800 - luvulla. Toivon,
että jossain joku häpeäksi hänen puolestaan
Suomen kirkon pitäisi pyytää anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini kuoli älhes yhdeksänkymppisenä, setä 93-vuotiaana, Itä-Suomessa asui koko ikänsä.
/////
En laittanut yläpeukkua siksi, että he kuolivat, vaan siksi, että he elivät pitkään
Ja samoin toivotan sinulle ja teille ja meille kaikille äärimmäisen pitkää ikää ja erinomaista terveyttä!!! 🍀🍀
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kaikissa tilastoissa Itä-Suomi pärjää huonommin. Ylipainoa, sairauksia, viinan juontia, heikompi tulotaso, tupakointi epäterveellinen ravinto, syrjäytyminen... Keskimäärin menee heikommin joka suhteessa.
Savossa menee kaikkein huonoimmin vuodesta toiseen mielenterveysasioissa. Siellä tehdään Suomen eniten itsemurhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kaikissa tilastoissa Itä-Suomi pärjää huonommin. Ylipainoa, sairauksia, viinan juontia, heikompi tulotaso, tupakointi epäterveellinen ravinto, syrjäytyminen... Keskimäärin menee heikommin joka suhteessa.
Savossa menee kaikkein huonoimmin vuodesta toiseen mielenterveysasioissa. Siellä tehdään Suomen eniten itsemurhia.
////
Oletko koskaan muuten miettinyt Suomen sisäpoliittista lähihistoriaa? Ajatteletko yleisesti ylipäätään mitään?
Eteläpohjalaiset ovat kärjessä makkarankulutuksessa, jos kauppojen myyntitilastoihin on uskominen. Siitä jaksetaan mainita säännöllisesti. https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/syotko-sinakin-grillimakkara…;